• Anonym (anonym)

Skulle du kunna vara tillsammans med någon som röker på?

Skriver i denna kategori eftersom jag vill vara anonym.

Som rubriken lyder, skulle du kunna vara tillsammans med någon som röker gräs/hasch? 

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Skulle du kunna vara tillsammans med någon som röker på?
  • Liniss
    Anonym (Cc) skrev 2023-05-15 19:07:53 följande:
    Aww, får inte jag vara med i eran söta lilla drog klubb?

Klart som fan det inte ger dig någonting att diskutera med någon, för din förmåga sträcker sig att snacka skit om sånt du inte har en hum om...
    Haha, du har ingen koll alls. Det har du visat tydligt genom dina absurda uttalanden. Inte heller klarar du att svara på simpla frågor folk ställer, för du vet att du inte har något att komma med. 
  • Meddelande borttaget
  • Xenia
    Anonym (.) skrev 2023-05-15 18:58:10 följande:

Fast det blir ju relevant eftersom alkohol också är en drog, bara en laglig sådan. Alkohol dyker alltid upp i dessa diskussioner, eftersom svenskar har en sådan enorm dubbelmoral när det kommer till detta. De flesta har inga problem med en partner som dricker ibland men om personen däremot röker på någon gång, då är det tydligen jättehemskt? Pratar inte om någon alkis som dricker hela tiden, utan folk som dricker ibland respektive folk som röker på ibland. Alkohol ställer till med betydligt mer oreda än vad cannabis gör. 

Antingen ska alkohol vara förbjudet också, eller så ska cannabis också vara legaliserat.

Då får du kämpa för att förbjuda alkohol då i konsekvensens namn.

Jag förbehåller mig rätten att vara emot olagliga droger. Och tro inte att de kriminella gängen skulle försvinna för att cannabis blir lagligt. De kan sälja billigare, kanske farligare varianter. Dessutom så finns ju kokain kvar. Eller det ska kanske också bli lagligt?

Jag antar att TS menar någon som regelbundet röker på. Jag skulle inte vilja ha en partner som röker på under helgen (och lämnar mig med huvudansvaret för barnen).

Och har han inget emot att bryta lagen och göra affärer med kriminella, vilka fler lagar är han beredd att bryta emot?

Det är också skillnad på att dricka öl eller vin till maten tillsammans med andra. Målet är inte att bli full. Men målet med att röka cannabis är att bli hög.
  • Anonym (Liber)
    Anonym (Cc) skrev 2023-05-15 19:09:42 följande:
    Yes, helt riktigt.. Det är sånt Schizofreni och psykos kan leda till. Såg ett mord för bara några dagar sedan, där killen var just schizofren och hade en drogutlöst psykos.. 

Tjack är inte lagligt det heller, o det omställer helt andra grejer. 

Jaså? Kan du länka till det mordet? Och toxologiska rapporten? 

Ja, eller ett mord utlöst av cannabis över huvud taget?

• Xenia
    Anonym (.) skrev 2023-05-15 19:06:39 följande:

Det är statens fel att folk måste köpa det olagligt. Folk kommer aldrig sluta röka på, oavsett om det är lagligt eller ej.

Cannabis är ju grunden till gängkriminaliteten. Vill man få bort gängkriminaliteten så kanske man ska börja med att legalisera cannabis och på så sätt slå mot gängens plånböcker. Vid en legalisering hade en stor del av deras intäkter istället gått till den gemensamma statskassan. Vid legalisering av cannabis öppnar man dessutom upp mer resurser för polisen.

Med legalisering så menar jag inte att man ska kunna springa in på Coop och köpa cannabis, det ska vara ett reglerat system, som alkoholförsäljningen.

Om man vill stoppa gängkriminaliteten så är legalisering av cannabis på sin plats, eftersom man då kapar gängens inkomster och minskar därmed nyrekryteringen till kriminalitet rejält.

Folk kommer aldrig att sluta stjäla, råna och våldta heller, lika bra att göra det lagligt.

Om cannabis blir lagligt kommer ännu fler ungdomar att röka på, och det är deras hjärnor som tar mest skada.
  • Anonym (Hahaha)
    Anonym (.) skrev 2023-05-15 18:58:10 följande:

Fast det blir ju relevant eftersom alkohol också är en drog, bara en laglig sådan. Alkohol dyker alltid upp i dessa diskussioner, eftersom svenskar har en sådan enorm dubbelmoral när det kommer till detta. De flesta har inga problem med en partner som dricker ibland men om personen däremot röker på någon gång, då är det tydligen jättehemskt? Pratar inte om någon alkis som dricker hela tiden, utan folk som dricker ibland respektive folk som röker på ibland. Alkohol ställer till med betydligt mer oreda än vad cannabis gör. 

Antingen ska alkohol vara förbjudet också, eller så ska cannabis också vara legaliserat.

Nej, som jag skrev tidigare, det är fortfarande inte relevant eftersom det går alldeles utmärkt att anse att YTTERLIGARE en laglig drog inte behövs.
    Anonym (.) skrev 2023-05-15 19:06:39 följande:

Det är statens fel att folk måste köpa det olagligt. Folk kommer aldrig sluta röka på, oavsett om det är lagligt eller ej.

Cannabis är ju grunden till gängkriminaliteten. Vill man få bort gängkriminaliteten så kanske man ska börja med att legalisera cannabis och på så sätt slå mot gängens plånböcker. Vid en legalisering hade en stor del av deras intäkter istället gått till den gemensamma statskassan. Vid legalisering av cannabis öppnar man dessutom upp mer resurser för polisen.

Med legalisering så menar jag inte att man ska kunna springa in på Coop och köpa cannabis, det ska vara ett reglerat system, som alkoholförsäljningen.

Om man vill stoppa gängkriminaliteten så är legalisering av cannabis på sin plats, eftersom man då kapar gängens inkomster och minskar därmed nyrekryteringen till kriminalitet rejält.

Folk "måste" inte köpa cannabis, heller.
    Dock är argumentet med minskad gängkriminalitet intressant och ter sig egentligen tämligen logiskt. Men hur belagt är det att det blir så, - har gängkriminaliteten minskat i de länder som avkriminaliserat/legaliserat som ex. USA, Nederländerna och Portugal?
    Vet att narkotikarelaterad dödlighet minskat, dock.
  • Anonym (Cc)
    Anonym (Liber) skrev 2023-05-15 19:17:41 följande:

Ska kolla om jag hittar den. Var en sån där kanal där snuten korsförhörde brottslingar och så. 
  • Anonym (Cc)

Under tiden kan ju du svara på hur du inte kan veta att schizofreni och psykos kan utlösa något sånt.
  • Anonym (.)
    Xenia skrev 2023-05-15 19:14:07 följande:
    Då får du kämpa för att förbjuda alkohol då i konsekvensens namn.

Jag förbehåller mig rätten att vara emot olagliga droger. Och tro inte att de kriminella gängen skulle försvinna för att cannabis blir lagligt. De kan sälja billigare, kanske farligare varianter. Dessutom så finns ju kokain kvar. Eller det ska kanske också bli lagligt?

Jag antar att TS menar någon som regelbundet röker på. Jag skulle inte vilja ha en partner som röker på under helgen (och lämnar mig med huvudansvaret för barnen).

Och har han inget emot att bryta lagen och göra affärer med kriminella, vilka fler lagar är han beredd att bryta emot?

Det är också skillnad på att dricka öl eller vin till maten tillsammans med andra. Målet är inte att bli full. Men målet med att röka cannabis är att bli hög.
    Kanske inte försvinna helt, men de kommer då minska rejält. Alla vinner på att legalisera cannabis. Varför har jag redan förklarat i mitt tidigare inlägg. Finns inga som helst argument till varför cannabis inte ska vara legaliserat. Vi har andra droger som är lagliga som är betydligt farligare.

Du har all rätt att inte vilja vara med någon som röker på, det som blir dubbelmoral är när folk inte har några problem med folk som festar och super sig fulla, men klagar på att folk röker på ibland. Att puffa en gång i månaden är inte värre än att dricka ett glas vin till maten. De flesta har ju dock inga problem med folk som blir fulla ibland. Det är där dubbelmoralen kommer in, i alla fall om man ska sitta och argumentera för att cannabis är såå farligt. 
  • Anonym (Cc)

Låter nämligen lite outbildat och dumt? Är det så?
Svar på tråden Skulle du kunna vara tillsammans med någon som röker på?