Skulle du kunna vara tillsammans med någon som röker på?
Skriver i denna kategori eftersom jag vill vara anonym.
Som rubriken lyder, skulle du kunna vara tillsammans med någon som röker gräs/hasch?
Skriver i denna kategori eftersom jag vill vara anonym.
Som rubriken lyder, skulle du kunna vara tillsammans med någon som röker gräs/hasch?
Ja, det är svårt, eftersom det inte stämmer i det här fallet. Det gör det snarare lockande för ungdomar utan konsekvenstänk. Precis som med exempelvis tobak. Med skillnaden att tobak tillför exakt noll gott, det är endast destruktivt.
Och nu talar vi om tillgänglighet. Den ökar inte för att det skulle bli lagligt. Vem som helst får tag i cannabis när som helst. Det enda som skulle öka med legalisering är kontroll och säkerhet. Precis som m<n tänker kring alkohol, tobak, spel etc.
Narkomaner är inget för mig, usch
Vet du ens någonting om cannabis? Det är stor skillnad på en tjackpundare och en som röker cannabis/hasch. Det senare är inte farligt överhuvudtaget.
Det finns en laglig drog i vårt samhälle, alkohol, vilket faktiskt är skadligt. Jag misstänker dock att du inte skulle ha några problem att vara tillsammans med någon som dricker ibland. Varför inte? Det är ju också en drog.
Just nu känns det viktigt att inte stödja den organiserade brottsligheten, som förser marknaden med droger och där gäng i konkurrens med andra gäng rånar, misshandlar och mördar.
Det är inte rimligt överhuvudtaget. Man kan inte sitta och säga att cannabis är farligt och att det ska vara olagligt, samtidigt som man är helt för att alkohol är lagligt. Alkohol som är betydligt skadligare. Sådana personer har inget att komma med och därför lyssnar man inte på dem.
Givetvis har de det, men en legalisering av cannabis kan minska gängens inkomster och förmåga till nyrekrytering. Just vad gäller cannabis skulle ju gängkriminaliteten minska kraftigt, men givetvis kommer den inte försvinna helt. Då skulle mer pengar gå till den gemensamma statskassan istället för att gå direkt in i de kriminellas plånböcker, om vi legaliserar cannabis.
Det finns ingen vettig anledning att inte legalisera cannabis. Det ska vara ett reglerat försäljningssystem, precis som vi har med alkohol, tobak och så vidare.
Cannabis är en mycket lindrigare drog än alkohol men det svenska drogpropagandan har satt sina spår.
Cannabis är en mycket lindrigare drog än alkohol men det svenska drogpropagandan har satt sina spår.
Det är inte rimligt överhuvudtaget. Man kan inte sitta och säga att cannabis är farligt och att det ska vara olagligt, samtidigt som man är helt för att alkohol är lagligt. Alkohol som är betydligt skadligare. Sådana personer har inget att komma med och därför lyssnar man inte på dem.