• Anonym (anonym)

Skulle du kunna vara tillsammans med någon som röker på?

Skriver i denna kategori eftersom jag vill vara anonym.

Som rubriken lyder, skulle du kunna vara tillsammans med någon som röker gräs/hasch? 

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Skulle du kunna vara tillsammans med någon som röker på?
  • Xenia
    Anonym (Liber) skrev 2023-05-15 19:30:40 följande:

Vilken konsekvens då menar du? Hur är det en konsekvens av att vilja minska förbud att man ska verka för att öka dem? 

Det du nämner är just det vi ser på andra områden. Jämfört alkohol: smuggelsprit, hembränning, import etc. Det förtar inte att både systembolag och krogar omsätter enorma belopp och är de som i egentlig mening kontrollerar marknaden. 

Men det är kanske ingen i din omgivning som dricker tysklandssprit, hembränt eller svartsprit? D.v.s. olaglig sprit. 

Hur menar du att målet med alkohol inte är att bli berusad? Varför dricker du då? Du kan ju inte påstå att gemene man dricker för att INTE bli påverkad?!

Vad menar du ens med full? Och hur tror du att det inte finns grader i rus på andra droger? För att inte tala om att cannabis har helt olika inverkan beroende på sort och att verkan är riktad mot vissa receptorer till skillnad mot alkohol. 

Det var ju du (eller någon annan) som som ylade om vi borde förbjuda alkohol för att vara konsekventa.

Nej, det är ingen som jag vet köper hembränt eller smuggelsprit.

Som någon annan skrev, bara för att alkohol är tillåtet behöver man inte tillåta andra droger.

Är det vad ni lär era barn, att man inte ska vara rädd om sin kropp och hjärna utan att det viktiga är att fly genom bli hög?
  • Anonym (Cc)
    Anonym (Ja) skrev 2023-05-15 19:45:54 följande:
    Man kan få en psykos utlöst av cannabis, ja, men de flesta får inte det. Dessutom är det EXTREMT SÄLLSYNT.

Ja, och ju yngre man är, desto mer MÅNGdubblar man den chansen..

Om unga kan få tag på cigg redan nu, fast åldersgräns faktiskt ligger på 18. Då kommer dom kunna få tag på cannabis sen också. Och därmed kommer vi få se mer ungdomar som växer upp med:

Ångest, depressioner, schizofrenier och psykos.. Och ibland även schizos som går berserk pga nån psykos.. 

Och det tror du att normala människor skulle vara positiva tror du? 

De enda som kommer vara positiva till det, är folk som är lika borta och har precis lika svårt att se sambandet som er.

• Anonym (Cc)
    Anonym (Ja) skrev 2023-05-15 19:51:59 följande:
    Men oavsett om du avråder andra från det eller ej så utsätter du ju andra för passiv rökning.

Börja med att rensa upp i din egen trädgård.
    Du vet ingenting om mig, eller hur ofta jag tänker på andra när jag sysslar med din rökning, så du kan sluta fantisera ihop en massa fabler.. För du snackar inget mer än din egna fantasi. 

Samma sak som när ni tror att det ska bli legalisering. Eran egen fantasi. 
  • Anonym (Liber)
    Xenia skrev 2023-05-15 19:47:58 följande:
    Det är väl självklart att om cannabis blir lagligt så blir det fler som röker. Det blir alltså lättare för ungdomar att få tag på det. Och iom att det är lagligt så kommer de inte att tro på att det kan skada deras hälsa på lång sikt.

Det där är ju självklarheter, som du borde fatta själv. Men du vill väl inte fatta, drogliberal som du är.

Tror du att det är svårt att få tag i cannabis? 

Tror folk inte att tobak eller alkohol kan skada deras hälsa eftersom det är lagligt? 

Du har inget att komma med. Du måste hitta på argument. 

• Anonym (Ja)
    Anonym (Cc) skrev 2023-05-15 19:52:45 följande:

Ja, och ju yngre man är, desto mer MÅNGdubblar man den chansen..

Om unga kan få tag på cigg redan nu, fast åldersgräns faktiskt ligger på 18. Då kommer dom kunna få tag på cannabis sen också. Och därmed kommer vi få se mer ungdomar som växer upp med:

Ångest, depressioner, schizofrenier och psykos.. Och ibland även schizos som går berserk pga nån psykos.. 

Och det tror du att normala människor skulle vara positiva tror du? 

De enda som kommer vara positiva till det, är folk som är lika borta och har precis lika svårt att se sambandet som er.

De kan få tag på cannabis nu också. Det är lätt. Vad stoppar dem från att köpa från en langare? Vill man få bort gängkriminaliteten eller minska den rejält så är legalisering av cannabis på sin plats.

Återigen, de flesta får inte psykoser av cannabis och ännu färre får sådana allvarliga psykoser att man faktiskt mördar folk, som du påstår. Att det ökar risken det vet vi redan, men det är inget skäl för att inte legalisera för folk som är 25+. 

Du har inga som helst vettiga argument, dessa psykoser är inte så pass vanliga att det ska vara ett rimligt argument till varför man inte ska kunna legalisera cannabis. Om det är något du borde vara orolig för så är det alkohol.

Du är helt borta.
  • Anonym (Ja)
    Anonym (Cc) skrev 2023-05-15 19:55:17 följande:
    Du vet ingenting om mig, eller hur ofta jag tänker på andra när jag sysslar med din rökning, så du kan sluta fantisera ihop en massa fabler.. För du snackar inget mer än din egna fantasi. 

Samma sak som när ni tror att det ska bli legalisering. Eran egen fantasi. 
    Du röker cigg, därmed utsätter du andra för passiv rökning. Spelar ingen roll vad du säger, men fortsätt leva i din fantasivärld du.
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Ja)
    Anonym (Cc) skrev 2023-05-15 20:04:02 följande:
    Jag utsätter inte andra för passiv rökning, då jag har full förståelse för att det finns de som inte vill andas in sånt..

Spelar ingen roll vad du säger, för den enda nollan här är du. 
    Klart du har utsatt andra för passiv rökning. Finns ingenting som du kan säga här som får mig att tro på att du inte har det. 

Naw, ledsen jag blir.
  • Anonym (Cc)
    Anonym (Ja) skrev 2023-05-15 20:06:06 följande:
    Klart du har utsatt andra för passiv rökning. Finns ingenting som du kan säga här som får mig att tro på att du inte har det. 

Naw, ledsen jag blir.
    Jag kan säga precis hur jag gör, och sedan kan du fortsätta om du tänker vara fånig.. Men då framstår du ju inte som någon med power, utan du framstår ju precis som det jag säger en patetisk liten jävla fåning. 

Men du kanske inte har så mkt bättre för dig, så du tycker gaslighting är kul? 
  • Anonym (Ja)
    Anonym (Cc) skrev 2023-05-15 20:09:04 följande:
    Jag kan säga precis hur jag gör, och sedan kan du fortsätta om du tänker vara fånig.. Men då framstår du ju inte som någon med power, utan du framstår ju precis som det jag säger en patetisk liten jävla fåning. 

Men du kanske inte har så mkt bättre för dig, så du tycker gaslighting är kul? 
    Det enda du kan göra är att komma med personangrepp och använda dig av härskartekniker, så du är då den sista som ska säga något.
Svar på tråden Skulle du kunna vara tillsammans med någon som röker på?