• Anonym (anonym)

Skulle du kunna vara tillsammans med någon som röker på?

Skriver i denna kategori eftersom jag vill vara anonym.

Som rubriken lyder, skulle du kunna vara tillsammans med någon som röker gräs/hasch? 

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Skulle du kunna vara tillsammans med någon som röker på?
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Ja)
    Anonym (V) skrev 2023-05-15 14:21:23 följande:

Sverige kommer aldrig se någon legalisering. Hur mycket alla beta pojkar i den här tråden, kämpar, försöker och vill.. Snyft, snyfft.....

Då får väl folk flytta till något annat land då, det är väl lika bra eftersom Sverige hur som helst är på väg åt helt fel håll.

Dock spelar det ju ingen roll om det inte blir legaliserat, folk kommer ändå inte sluta röka på.
  • Meddelande borttaget
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Z)

Ni förlorar. Och ni är vad? 3-4-15? And i still Win. 

• Anonym (Lenny)

Var ihop med en kvinna på 50 år som fortfarande rökte nu och då. Var med henne till Danmark och köpte hasch. Jag provade att röka då, men gillade det inte alls. Och gillade inte att hon rökte, men det var bara en av flera saker som gjorde att vi inte klickade till slut.

• flygrl

Nej, jag skulle inte kunna tänka mig va ihop med nån som röker på. Hell no. 👎🏿

• ITrust

Men ja, så länge det inte går till en överdrift, men det är ju samma som med allt annat.

De flesta här hade knappast dissat en partner för att denne dricker alkohol ibland, så varför dissa någon enbart på grund av att personen röker på ibland? Det vill jag gärna veta.

Det är inte ens farligt att röka på. Som andra säger så kan man inte dö av det. Sen är det ju så att alkohol också är en drog, bara att det är en laglig sådan. 

Finns inget farligt i att röka på ibland. Låt folk leva lite, låt folk ha kul. Anledningen till att folk röstar nej är för att svenska har ett skevt synsätt på detta. Här blir man klassad som pundare om man röker cannabis en gång i sitt liv, men det är ingen som går runt och kallar folk som festar varje helg för alkisar. I USA har man en helt annan syn på detta. Svenskar fattar inte, just i denna fråga är svenskar helt efter. Lyssna inte på dem när det kommer till detta, för svenskar har absolut ingen koll här. I Sverige är det bara så att det är socialt accepterat att supa, trots att det skadar både omgivningen och ens egna hälsa, medan man ser ner på folk som röker på, trots att det inte skadar andra eller är farligt för en själv. 

Är övertygad om att Sverige kommer att legalisera cannabis i framtiden, särskilt nu när Tyskland ska göra det.

Är dock glad att jag är bosatt i USA, här sitter man inte och läser på svenska cannabisnegativa sidor som inte har någon koll alls och sitter och säger att cannabis är en dödsdrog.

I slutändan är det okunskap det handlar om. Svenskar har blivit hjärntvättade av samhället till att tro att cannabis är en farlig drog, vilket är total bullshit. Jag trodde också att cannabis var farligt, innan jag öppnade ögonen och läste på. När jag slutade lyssna på svenskar som inte vet något och faktiskt började lyssna på riktig forskning, då insåg jag att jag hade fel. 

• Anonym (Liber)
    Anonym (C) skrev 2023-05-15 13:52:55 följande:
    Retard. Jag säger att cigg är dåligt också. Men det gör mig inte till en livsfara ute på vägarna ibland andra, och det gör inte så jag kommer kniva några släktingar. Så som din drog gör.

Får cannabis folk att vilja kniva sina släktingar? 
    Du får nog hänvisa till ett enda känt fall. Så hänvisar jag till vad alkohol och tjack ställt till med gällande omdöme och aggressivitet. 

Svar på tråden Skulle du kunna vara tillsammans med någon som röker på?