• Anonym (anonym)

Skulle du kunna vara tillsammans med någon som röker på?

Skriver i denna kategori eftersom jag vill vara anonym.

Som rubriken lyder, skulle du kunna vara tillsammans med någon som röker gräs/hasch? 

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Skulle du kunna vara tillsammans med någon som röker på?
  • Liniss
    Anonym (C) skrev 2023-05-15 13:27:40 följande:
    Du ska vara glad att jag överhuvudtaget ens tog mig tiden att besvara.
    Du klarar inte att besvara någonting, du undviker ju att besvara frågor man ställer, eftersom du vet att du är dubbelmoral och inte har något att komma med. Bättre lycka nästa gång, kompis. 
  • Liniss
    Anonym (Hahaha) skrev 2023-05-15 13:22:11 följande:
    Det är du som inte förstår. 
    Cannabis är inte bra. Alkohol är inte bra.
    Måste cannabis vara lagligt för att alkohol är det?
    Måste man tycka att bara för att en drog är laglig måste en drog till legaliseras?
    Ja, om alkohol är lagligt så ska cannabis också vara det. 
  • Anonym (.)
    Anonym (C) skrev 2023-05-15 13:31:44 följande:
    Cannabis är Dopamin som utsöndras precis som allting annat.. Det är det folk blir beroende av. Att kunna få må bra... 

Så jag har personligen aldrig sett en jävel som håller sig till en joint vart tredje halvår.. Alla som jag hängde med, rökte mer joints än vi rökte vanliga ett tag.. 

Och vet du vad det resulterade i? Att de flesta började glömma bort helt normala ord, tappa bort nycklar och blev tröga.. 

Det är för att det påverkar det prefrontala.. Så hjärnan kommer inte att fungera som den ska.. 

Cannabis är inte fysiskt beroendeframkallande.

Jaha, det är dina personliga upplevelser. Själv har jag inte samma erfarenhet. Det finns många som bara röker på någon gång, lite då och då. Precis som det finns folk som bara dricker alkohol någon gång, lite då och då. 

Jahaja, säkert. Alla dina vänner blev efterblivna grönsaker. 

• Anonym (H)
    Anonym (Hahaha) skrev 2023-05-15 12:46:08 följande:

Men hallå, varför detta tugg om alkohol? Går det inte att argumentera för cannabis med andra argument?
    Två fel gör inte ett rätt. 

En effekt av för mkt cannabis. 
  • Anonym (C)
    Anonym (.) skrev 2023-05-15 13:35:18 följande:

Cannabis är inte fysiskt beroendeframkallande.

Jaha, det är dina personliga upplevelser. Själv har jag inte samma erfarenhet. Det finns många som bara röker på någon gång, lite då och då. Precis som det finns folk som bara dricker alkohol någon gång, lite då och då. 

Jahaja, säkert. Alla dina vänner blev efterblivna grönsaker. 

Exakt. De blev till grönsaker. Och dom diskuterade precis lika illa som du gör när du är här. 
    Alla som kan tänka lite längre, de fattar att det påverkar. 
  • Klartsomvatten
    Anonym (C) skrev 2023-05-15 13:31:44 följande:
    Cannabis är Dopamin som utsöndras precis som allting annat.. Det är det folk blir beroende av. Att kunna få må bra... 

Så jag har personligen aldrig sett en jävel som håller sig till en joint vart tredje halvår.. Alla som jag hängde med, rökte mer joints än vi rökte vanliga ett tag.. 

Och vet du vad det resulterade i? Att de flesta började glömma bort helt normala ord, tappa bort nycklar och blev tröga.. 

Det är för att det påverkar det prefrontala.. Så hjärnan kommer inte att fungera som den ska.. 
    Om man röker på hela tiden, dygnet runt, då får man ju fan skylla sig själv. Är ingen som har påstått att det är bra att göra det. Man kan hålla sig till rimligare mängder och inte lika ofta. Däremot kommer man inte dö av cannabis hur som helst, vilket du kanske kommer göra av dina cancerpinnar. Varför sitter du och pratar om riskerna med cannabis, samtidigt som du själv ser till att du får cancer? Dags att ta tag i ditt eget liv istället för att hacka på andra?
  • Anonym (.)
    Anonym (C) skrev 2023-05-15 13:37:20 följande:
    Exakt. De blev till grönsaker. Och dom diskuterade precis lika illa som du gör när du är här. 
    Alla som kan tänka lite längre, de fattar att det påverkar. 
    Släng in alla på rehab, de är ju en samhällsfara! Cannabis är rena rama dödsdrogen!

Samtidigt som du håller din cancer-cigg i handen.

Allvarligt talat, den enda som verkar vara en efterbliven grönsak här är ju du. Det sorgliga är att du inte ens förstår det själv. 
  • Anonym (Hahaha)
    Anonym (.) skrev 2023-05-15 13:27:43 följande:
    Fast alkohol är ju lagligt, inte fan betyder det att de flesta dricker hela tiden och inte klarar att göra det bara en gång lite då och då. Därför betyder det inte att folk hade rökt på hela tiden, bara för att det hade varit lagligt. Cannabis är ju fan inte ens fysiskt beroendeframkallande, vilket alkohol är.

Ja, det är skitdåligt att röka cigg. Det är ju det jag säger, men ändå är det lagligt, eller vill du att det inte ska vara det? Med tanke på hur mycket du har emot cannabis så borde du inte heller vilja att cigg och alkohol ska vara lagligt. Spelar ingen roll om det legaliseras eller ej, folk kommer ändå aldrig sluta röka på så det kan ni ju bara glömma. Vill man få bort gängkriminaliteten i Sverige så kan det dock vara en god idé att legalisera cannabis. 

Ingen här har sagt att cannabis är bra, det är dock inte dödligt. 
    Som jag skrev tidigare, men kan ju lägga till tobak, också. Det går ju att tycka att det är fullt tillräckligt  att alkohol och tobak är lagligt, och att ytterligare en laglig drog inte behövs.

Att gängkriminaliteten skulle kunna minska (hur belagt är det?) är ju en annan typ av argument, som hörs för lite i debatten enligt min åsikt. Istället mynnar den alltför ofta ut i ylande om att alkohol (och tobak) också är farligt/farligare yada yada
  • Anonym (.)
    Anonym (Hahaha) skrev 2023-05-15 13:40:28 följande:
    Som jag skrev tidigare, men kan ju lägga till tobak, också. Det går ju att tycka att det är fullt tillräckligt  att alkohol och tobak är lagligt, och att ytterligare en laglig drog inte behövs.

Att gängkriminaliteten skulle kunna minska (hur belagt är det?) är ju en annan typ av argument, som hörs för lite i debatten enligt min åsikt. Istället mynnar den alltför ofta ut i ylande om att alkohol (och tobak) också är farligt/farligare yada yada
    Eller så tycker man att även tobak och alkohol ska vara olagligt då? Annars är det en enorm dubbelmoral, hur man än vrider och vänder på det.

Fast varför tror du att det mynnar ut i det? På grund av att det inte går att sitta och säga att cannabis är farligt medan man själv sitter där med en cigg i käften och dricker alkohol. Det blir helt absurt. En sådan person kan man inte ta på allvar, eller ens debattera med. Antingen tycker man att allt det ska vara olagligt, eller så tycker man att alla tre ska legaliseras. 
  • Anonym (C)
    Anonym (.) skrev 2023-05-15 13:39:42 följande:
    Släng in alla på rehab, de är ju en samhällsfara! Cannabis är rena rama dödsdrogen!
    Min Cancer cigg ger mig cancer och stryper mina cellar.. Den stryper inte hjärnan på samma sätt eller gör mig farlig ute på vägar på det sätt din cannabis gör.. 

Och samma sak verkar det vara med alkohol.. Det påverkar inte systemet så mycket, mer än att det är toxiskt som fan, kan ge upphov till cancer.. Men inte psykoser, schizofreni och skit till ungar så som dina grejer gör. 

Vad bra, då kan du sluta clowna dig som ett fån för nu fick du en förklaring på det med. 
Svar på tråden Skulle du kunna vara tillsammans med någon som röker på?