• Anonym (anonym)

Skulle du kunna vara tillsammans med någon som röker på?

Skriver i denna kategori eftersom jag vill vara anonym.

Som rubriken lyder, skulle du kunna vara tillsammans med någon som röker gräs/hasch? 

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Skulle du kunna vara tillsammans med någon som röker på?
  • Anonym (.)
    Xenia skrev 2023-05-15 19:18:01 följande:
    Folk kommer aldrig att sluta stjäla, råna och våldta heller, lika bra att göra det lagligt.

Om cannabis blir lagligt kommer ännu fler ungdomar att röka på, och det är deras hjärnor som tar mest skada.
    Det är ju en helt annan sak du pratar om, det är ju direkta angrepp mot andra människor.

Man kan ju göra det lagligt för folk över till exempel 25, när hjärnan är färdigutvecklad. 
  • Anonym (.)
    Anonym (Hahaha) skrev 2023-05-15 19:18:59 följande:
    Nej, som jag skrev tidigare, det är fortfarande inte relevant eftersom det går alldeles utmärkt att anse att YTTERLIGARE en laglig drog inte behövs.
    Anonym (.) skrev 2023-05-15 19:06:39 följande:

Det är statens fel att folk måste köpa det olagligt. Folk kommer aldrig sluta röka på, oavsett om det är lagligt eller ej.

Cannabis är ju grunden till gängkriminaliteten. Vill man få bort gängkriminaliteten så kanske man ska börja med att legalisera cannabis och på så sätt slå mot gängens plånböcker. Vid en legalisering hade en stor del av deras intäkter istället gått till den gemensamma statskassan. Vid legalisering av cannabis öppnar man dessutom upp mer resurser för polisen.

Med legalisering så menar jag inte att man ska kunna springa in på Coop och köpa cannabis, det ska vara ett reglerat system, som alkoholförsäljningen.

Om man vill stoppa gängkriminaliteten så är legalisering av cannabis på sin plats, eftersom man då kapar gängens inkomster och minskar därmed nyrekryteringen till kriminalitet rejält.

Folk "måste" inte köpa cannabis, heller.
    Dock är argumentet med minskad gängkriminalitet intressant och ter sig egentligen tämligen logiskt. Men hur belagt är det att det blir så, - har gängkriminaliteten minskat i de länder som avkriminaliserat/legaliserat som ex. USA, Nederländerna och Portugal?
    Vet att narkotikarelaterad dödlighet minskat, dock.
    Men då borde man ju även tycka att alkohol ska vara olagligt? Det blir väldigt konstigt om man då tycker att alkohol, som ställer till med så mycket oreda, ska vara lagligt.

Den kanske inte skulle försvinna helt, men troligtvis skulle den minska rejält här i Sverige. Ja de länderna har fått minskad gängkriminalitet just vad gäller drogen cannabis. 
  • Anonym (Liber)
    Xenia skrev 2023-05-15 19:14:07 följande:
    Då får du kämpa för att förbjuda alkohol då i konsekvensens namn.

Jag förbehåller mig rätten att vara emot olagliga droger. Och tro inte att de kriminella gängen skulle försvinna för att cannabis blir lagligt. De kan sälja billigare, kanske farligare varianter. Dessutom så finns ju kokain kvar. Eller det ska kanske också bli lagligt?

Jag antar att TS menar någon som regelbundet röker på. Jag skulle inte vilja ha en partner som röker på under helgen (och lämnar mig med huvudansvaret för barnen).

Och har han inget emot att bryta lagen och göra affärer med kriminella, vilka fler lagar är han beredd att bryta emot?

Det är också skillnad på att dricka öl eller vin till maten tillsammans med andra. Målet är inte att bli full. Men målet med att röka cannabis är att bli hög.

Vilken konsekvens då menar du? Hur är det en konsekvens av att vilja minska förbud att man ska verka för att öka dem? 

Det du nämner är just det vi ser på andra områden. Jämfört alkohol: smuggelsprit, hembränning, import etc. Det förtar inte att både systembolag och krogar omsätter enorma belopp och är de som i egentlig mening kontrollerar marknaden. 

Men det är kanske ingen i din omgivning som dricker tysklandssprit, hembränt eller svartsprit? D.v.s. olaglig sprit. 

Hur menar du att målet med alkohol inte är att bli berusad? Varför dricker du då? Du kan ju inte påstå att gemene man dricker för att INTE bli påverkad?!

Vad menar du ens med full? Och hur tror du att det inte finns grader i rus på andra droger? För att inte tala om att cannabis har helt olika inverkan beroende på sort och att verkan är riktad mot vissa receptorer till skillnad mot alkohol. 

• Anonym (Brösten)

Beror väl på. Har hon stora bröst och fin kropp i övrigt?

• Anonym (Ja)
    Anonym (Cc) skrev 2023-05-15 19:09:42 följande:
    Yes, helt riktigt.. Det är sånt Schizofreni och psykos kan leda till. Såg ett mord för bara några dagar sedan, där killen var just schizofren och hade en drogutlöst psykos.. 

Tjack är inte lagligt det heller, o det omställer helt andra grejer. 
    Det är vääldigt ovanligt att cannabis utlöser sådana allvarliga psykoser. Det du pratar om är extremt sällsynt. De flesta får ingen psykos alls, och om de får det så blir det inte en sådan allvarlig psykos att man går och mördar folk. Skulle vara intressant att veta om den personen även hade andra droger i blodet, kanske även alkohol för det är då väldigt vanligt att folk är alkoholpåverkade när de begår brott. Cannabis kan inte heller skapa schizofreni hos någon, det kan bara påskynda processen hos den person som ändå skulle ha fått det förr eller senare.
  • Anonym (Hahaha)
    Anonym (.) skrev 2023-05-15 19:26:25 följande:
    Men då borde man ju även tycka att alkohol ska vara olagligt? Det blir väldigt konstigt om man då tycker att alkohol, som ställer till med så mycket oreda, ska vara lagligt.

Den kanske inte skulle försvinna helt, men troligtvis skulle den minska rejält här i Sverige. Ja de länderna har fått minskad gängkriminalitet just vad gäller drogen cannabis. 
    Visst kan man tycka att också att alkohol borde vara olagligt- och det kanske man ofta tycker också, men som jag också skrivit tidigare, det kanske samtidigt anses lite väl orealistiskt.
    Men samtidigt, det måste inte vara konstigt om man inte tycker det, då man kan tycka att det är fullt tillräckligt med laglig alkohol (och tobak).

Ang, minskad  gängkriminalitet -relaterat till cannabis, ja -men har den inte ökat på andra områden, exempelvis, som någon nämnde, vad gäller kokain? 
  • Anonym (Cc)
    Anonym (Ja) skrev 2023-05-15 19:32:52 följande:
    Det är vääldigt ovanligt att cannabis utlöser sådana allvarliga psykoser. Det du pratar om är extremt sällsynt. De flesta får ingen psykos alls, och om de får det så blir det inte en sådan allvarlig psykos att man går och mördar folk. Skulle vara intressant att veta om den personen även hade andra droger i blodet, kanske även alkohol för det är då väldigt vanligt att folk är alkoholpåverkade när de begår brott. Cannabis kan inte heller skapa schizofreni hos någon, det kan bara påskynda processen hos den person som ändå skulle ha fått det förr eller senare.
    Varsågod att kolla Huberman länken jag skickade i början, 

Sida 3. Tidstämpel runt 2:18..

Det forskning säger är alltså att det MER ÄN Dubblar.... Chansen för att någon som rökt cannabis när den är ung ska råka ut för att just bli schizoid eller få en sån psykos. 
  • Anonym (Ja)
    Anonym (Cc) skrev 2023-05-15 19:20:53 följande:
    Under tiden kan ju du svara på hur du inte kan veta att schizofreni och psykos kan utlösa något sånt.
    Du verkar ju vara väldigt brydd om andra människor, man ska inte legalisera cannabis eftersom det kan skada andra människor runt en, menar du. Samtidigt som du själv är ciggrökare och därmed utsätter andra människor för passiv rökning. Så du kan ju inte alls bry dig om din omgivning särskilt mycket, som du försöker låtsas som. 
  • Anonym (Liber)
    Xenia skrev 2023-05-15 19:18:01 följande:
    Folk kommer aldrig att sluta stjäla, råna och våldta heller, lika bra att göra det lagligt.

Om cannabis blir lagligt kommer ännu fler ungdomar att röka på, och det är deras hjärnor som tar mest skada.
    Kan du visa något enda bevis på dina teorier? Blir lite jobbigt med folk som sitter och killgissar saker utan att ha någon kunskap eller insikt. 
  • Anonym (Cc)
    Anonym (Ja) skrev 2023-05-15 19:36:44 följande:
    Du verkar ju vara väldigt brydd om andra människor, man ska inte legalisera cannabis eftersom det kan skada andra människor runt en, menar du. Samtidigt som du själv är ciggrökare och därmed utsätter andra människor för passiv rökning. Så du kan ju inte alls bry dig om din omgivning särskilt mycket, som du försöker låtsas som. 
    Ok, är det därför jag alltid avrått folk från att börja röka då också? 

Eller som härom månaden när jag gick ut och en 14 åring stod utanför affären och frågade om jag kunde gå in o köpa cigg. Och jag sa sluta rök när du ändå är i en så ung ålder.. 

Förklarade även hur hon stryper sitt system, och kanske fick det henne inte att sluta röka den dagen åtminstone men någon dag så kanske det får henne att tänka till. 
Svar på tråden Skulle du kunna vara tillsammans med någon som röker på?