Skulle du kunna vara tillsammans med någon som röker på?
Skriver i denna kategori eftersom jag vill vara anonym.
Som rubriken lyder, skulle du kunna vara tillsammans med någon som röker gräs/hasch?
Skriver i denna kategori eftersom jag vill vara anonym.
Som rubriken lyder, skulle du kunna vara tillsammans med någon som röker gräs/hasch?
Fascinerad att det inte är 90% nej på familjeliv.
Det beror ju helt på i vilken utsträckning personen i fråga väljer att göra det. Många som nyttjar cannabis gör det dagligen och det är klart att det får konsekvenser oavsett vad vissa säger. Jag gjorde det själv flera gånger i veckan under 5 års tid vilket gjorde att jag blev inaktiv, korkad och mådde skit. Som tur var fick jag en hemsk snedtripp och efter det får jag ångest och blir nojig så fort jag tar ett bloss. Så nu har jag inte rökt på över 10 år.
Skulle jag där emot träffa en person som väljer att röka några gånger om året skulle jag inte ha några problem med det.
Absolut, det skulle jag kunna. Helst ingen som röker på varenda dag men vill ju inte heller vara med någon som dricker varje dag.
Känner dock ingen som röker på varenda dag, de flesta gör det ibland och det är helt ok. Det är värre med folk som dricker alkohol och röker cigg, usch
Tror du att det är svårt att få tag i cannabis?
Tror folk inte att tobak eller alkohol kan skada deras hälsa eftersom det är lagligt?
Du har inget att komma med. Du måste hitta på argument.
Ja, det är svårt, eftersom det inte stämmer i det här fallet. Det gör det snarare lockande för ungdomar utan konsekvenstänk. Precis som med exempelvis tobak. Med skillnaden att tobak tillför exakt noll gott, det är endast destruktivt.
Och nu talar vi om tillgänglighet. Den ökar inte för att det skulle bli lagligt. Vem som helst får tag i cannabis när som helst. Det enda som skulle öka med legalisering är kontroll och säkerhet. Precis som m<n tänker kring alkohol, tobak, spel etc.
Ja, absolut. Men bara om det rör sig om bruk och inte missbruk.
Just nu känns det viktigt att inte stödja den organiserade brottsligheten, som förser marknaden med droger och där gäng i konkurrens med andra gäng rånar, misshandlar och mördar.
Narkomaner är inget för mig, usch