• Anonym (anonym)

Skulle du kunna vara tillsammans med någon som röker på?

Skriver i denna kategori eftersom jag vill vara anonym.

Som rubriken lyder, skulle du kunna vara tillsammans med någon som röker gräs/hasch? 

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Skulle du kunna vara tillsammans med någon som röker på?
  • Anonym (Hahaha)
    Anonym (Liber) skrev 2023-05-18 22:31:08 följande:

Varför försöker du skapa något som inte finns? Om man nu vill begå andra brott är det ju bara att göra det? Precis som man gör. Det finns inget samband och momsbedrägerier, till exempel, är inte är inte avhängigt cannabismarknadens fördelning. Intäkter från kriminalitet är ingen konstant. 

Det ända man vet är att ju större andel av marknaden som är kontrollerad desto mindre intäkter till den svarta delen. Och dessutom förflyttas ju intäkterna till en vit marknad med skatter och annat oavsett regelverkets utformning. Det är en dubbel samhällsvinst. 

Nja. Skatteintäkter är ju åtminstone delvis ett annat argument än minskad gängkriminalitet.
    Argumentet "minskad gängkriminalitet" blir något missvisande om det bara gäller cannabis, och inte totalt sett, utan kvarstår på samma nivå som innan en legalisering/ avkriminalisering.
  • Anonym (Liber)
    redstripe skrev 2023-05-18 23:01:58 följande:

Tekniskt sett kan man redan i dagsläget plocka egen svamp, som verkar ha snarlika effekter.

När jag läst på nätet verkar det som att det är en tidsfråga när  psilocybinsvamp eller liknande  kommer användas för terapi, i sverige.

När/om dom andra europeiska länderna legaliserat tex cannabis har jag svårt att tro att Sverige inte dansar efter. Några nyhetsinslag så är det normaliserat 🤣

Det finns redan terapi på "svamprus" i Sverige. 

Många hallucinogener, naturliga som syntetiska, har använts i hundratals år i terapeutiska syften. 

• Häegertz

Tekniskt sett kan man redan i dagsläget plocka egen svamp, som verkar ha snarlika effekter.

När jag läst på nätet verkar det som att det är en tidsfråga när  psilocybinsvamp eller liknande  kommer användas för terapi, i sverige.

När/om dom andra europeiska länderna legaliserat tex cannabis har jag svårt att tro att Sverige inte dansar efter. Några nyhetsinslag så är det normaliserat 🤣

En alldeles ypperlig idé faktiskt. Både LSD och psilocybinsvamp borde vara lagligt. Men det kommer. Tyskland legaliserar vilken dag som helst och då kommer sossarna att springa bakefter och hävda att detta har de alltid velat.
  • Anonym (Neppeligen)
    Anonym (anonym) skrev 2023-05-15 10:02:19 följande:
    Skulle du kunna vara tillsammans med någon som röker på?

Skriver i denna kategori eftersom jag vill vara anonym.

Som rubriken lyder, skulle du kunna vara tillsammans med någon som röker gräs/hasch? 

Väldigt kort svar på frågan är Nej, aldrig, skulle inte tro det.
    Jag vill ha min partner närvarande annars hade jag skaffat mig en hamster.
  • Anonym (lil)

Sant men det är ändå narkotikabrott ifall man plockar dom.
  • Anonym (Liber)

Nej, man får inte plocka toppslätskivling eller andra narkotikaklassade svampar. Uppsåtsbrott. Och därefter får du ändå inte inneha dem. 

På det verkar väldigt många tro att alla små skivlingar med smal fot är trippsvamp och blir besvikna när de får magont, kaskadspyor och annat istället för en psykedelisk upplevelse. 

Och för det tredje används exakta, små doser syntetiska preparat i studierna. 
    Hur mycket varje enskild vild svamp innehåller är omöjligt att veta. 

• redstripe

genomförde en snabb googling på sex och röka på.

I artiklar nämndes i samband till sex under påverkan av cannabis, mindefull, compassionate och ökad känslighet.

Själv har jag haft svårt att sätta ord på det men tycker det ovan beskriver rätt bra hur jag upplevt det när det begav sig.  För mig mycket positiv, än än dödsknark.

• Anonym (Neppeligen)
    redstripe skrev 2023-05-19 16:04:27 följande:

genomförde en snabb googling på sex och röka på.

I artiklar nämndes i samband till sex under påverkan av cannabis, mindefull, compassionate och ökad känslighet.

Själv har jag haft svårt att sätta ord på det men tycker det ovan beskriver rätt bra hur jag upplevt det när det begav sig.  För mig mycket positiv, än än dödsknark.

Det måste vara illa ställt om man måste röka på för att ha bra sex.
  • Carolatom07

Nej, folk glorifierar Cannabis idag och hävdar med bestämdhet att det är mindre skadligt än alkohol och tillochmed hälsosamt. Det rimmar illa med några personer jag umgicks med när jag var i missbruket, som hade latenta haschpsykoser som tog sig klart schizofrena uttryck.

När tillochmed småbarnsföräldrar röker Cannabis på daglig basis, med inställningen att det får dem att kunna koppla av, undrar jag från vad? Sina "jobbiga" ungar?

Är också uppväxt med två föräldrar som drack en hel del och nyttjade annat, och har sett misären på nära håll.

Svar på tråden Skulle du kunna vara tillsammans med någon som röker på?