• Anonym (anonym)

Skulle du kunna vara tillsammans med någon som röker på?

Skriver i denna kategori eftersom jag vill vara anonym.

Som rubriken lyder, skulle du kunna vara tillsammans med någon som röker gräs/hasch? 

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Skulle du kunna vara tillsammans med någon som röker på?
  • Anonym (Cc)
    Anonym (Ja) skrev 2023-05-15 19:36:44 följande:
    Du verkar ju vara väldigt brydd om andra människor, man ska inte legalisera cannabis eftersom det kan skada andra människor runt en, menar du. Samtidigt som du själv är ciggrökare och därmed utsätter andra människor för passiv rökning. Så du kan ju inte alls bry dig om din omgivning särskilt mycket, som du försöker låtsas som. 
    Ärligt talat, om du skriver så här urbota dumma inlägg, vad vet du egentligen om nått? 
  • Anonym (Cc)
    Anonym (Ja) skrev 2023-05-15 19:36:44 följande:
    Du verkar ju vara väldigt brydd om andra människor, man ska inte legalisera cannabis eftersom det kan skada andra människor runt en, menar du. Samtidigt som du själv är ciggrökare och därmed utsätter andra människor för passiv rökning. Så du kan ju inte alls bry dig om din omgivning särskilt mycket, som du försöker låtsas som. 
    Ännu en "testande" liten Edgelord. 
  • Anonym (Cc)
    Xenia skrev 2023-05-15 19:18:01 följande:
    Folk kommer aldrig att sluta stjäla, råna och våldta heller, lika bra att göra det lagligt.

Om cannabis blir lagligt kommer ännu fler ungdomar att röka på, och det är deras hjärnor som tar mest skada.
    Helt riktigt. Precis så. 
  • Xenia
    Anonym (.) skrev 2023-05-15 19:21:38 följande:
    Kanske inte försvinna helt, men de kommer då minska rejält. Alla vinner på att legalisera cannabis. Varför har jag redan förklarat i mitt tidigare inlägg. Finns inga som helst argument till varför cannabis inte ska vara legaliserat. Vi har andra droger som är lagliga som är betydligt farligare.

Du har all rätt att inte vilja vara med någon som röker på, det som blir dubbelmoral är när folk inte har några problem med folk som festar och super sig fulla, men klagar på att folk röker på ibland. Att puffa en gång i månaden är inte värre än att dricka ett glas vin till maten. De flesta har ju dock inga problem med folk som blir fulla ibland. Det är där dubbelmoralen kommer in, i alla fall om man ska sitta och argumentera för att cannabis är såå farligt. 
    Om jag är på en middag och tar ett glas vin så blir varken jag eller någon annan full. Det är inte därför man dricker vin, det är väl för att det känns lite festligare och är gott. Och det är inget man gör varje dag eller ens varje vecka.

Men som sagt, TS frågar om vi skulle vilja vara ihop med en som röker på. Vi får väl bestämma själv om vi vill det, utan att du och andra ska komma och kritisera oss för att ha "dubbelmoral".

Vilka dealbreakers har du, om du absolut ska gå OT? Vilka fler olagligheter eller saker som är farliga för hälsan tycker du är helt ok?
  • Anonym (Ja)
    Anonym (Cc) skrev 2023-05-15 19:36:09 följande:
    Varsågod att kolla Huberman länken jag skickade i början, 

Sida 3. Tidstämpel runt 2:18..

Det forskning säger är alltså att det MER ÄN Dubblar.... Chansen för att någon som rökt cannabis när den är ung ska råka ut för att just bli schizoid eller få en sån psykos. 
    Man kan få en psykos utlöst av cannabis, ja, men de flesta får inte det. Dessutom är det EXTREMT SÄLLSYNT att man får en sådan allvarlig psykos att man mördar folk. Finns inte många rapporterade fall för det, så det spelar ingen roll att du länkar till den där videon som jag för övrigt redan har sett. Nu har jag ju aldrig sagt att det är bra att unga människor röker på, men man borde definitivt legalisera det för personer som är 25+. 

De flesta får inte sådana allvarliga psykoser att man dödar folk, finns ingen källa eller video du kan länka till som styrker det. De flesta som har en psykossjukdom går heller inte runt och mördar folk och slutligen, de flesta som röker på får inga psykoser. Speciellt inte om man röker bara ibland, vilket du inte verkar fatta att folk kan göra. 

Sedan är det ju inte cannabis i sig som är farligt eller dödar folk.
  • Xenia
    Anonym (Liber) skrev 2023-05-15 19:38:15 följande:
    Kan du visa något enda bevis på dina teorier? Blir lite jobbigt med folk som sitter och killgissar saker utan att ha någon kunskap eller insikt. 
    Det är väl självklart att om cannabis blir lagligt så blir det fler som röker. Det blir alltså lättare för ungdomar att få tag på det. Och iom att det är lagligt så kommer de inte att tro på att det kan skada deras hälsa på lång sikt.

Det där är ju självklarheter, som du borde fatta själv. Men du vill väl inte fatta, drogliberal som du är.
  • Anonym (Ja)
    Anonym (Cc) skrev 2023-05-15 19:41:18 följande:
    Ärligt talat, om du skriver så här urbota dumma inlägg, vad vet du egentligen om nått? 
    Långt ifrån alla som fått psykos dödar någon, din nöt. De flesta dödar ingen alls. Sedan vill jag veta hur du kan veta att de som dödat folk under en psykos utlöst av cannabis (som du påstår), enbart har haft cannabis i blodet? Du har inte tänkt på att många även kan ha andra droger i blodet, exempelvis alkohol? Länka till toxikologiska rapporten innan du yttrar dig.

Man kan få en psykos utlöst av cannabis men de flesta får inte det, en del får det, men det är inte vanligt och det är då ännu färre som faktiskt går och mördar någon när de då har en psykos.

Gör om, gör rätt.
  • Anonym (Ja)
    Anonym (Cc) skrev 2023-05-15 19:41:18 följande:
    Dina svar bevisar ju att du är en liten nöt.
  • Anonym (Liber)
    Anonym (Cc) skrev 2023-05-15 19:36:09 följande:
    Varsågod att kolla Huberman länken jag skickade i början, 

Sida 3. Tidstämpel runt 2:18..

Det forskning säger är alltså att det MER ÄN Dubblar.... Chansen för att någon som rökt cannabis när den är ung ska råka ut för att just bli schizoid eller få en sån psykos. 

Nja, det funkar inte riktigt så, och det behöver du inte gå längre än till exempelvis Folkhälsomyndigheten för att få svar på. 

Det finns ett orsakssamband. Men det kan lika gärna vara omvänt. Att man har symptom på något och försöker lindra det, s.k. självmedicinering. Största problemet ligger i utbrett blandmissbruk i Sverige. Väldigt ovanligt med ungdomar som endast röker cannabis kommer i kontakt med vårdinstanser, akut eller ej. 
    Akut nästan uteslutande i kombination med benso, tramadol, alkohol eller uppåt. 

• Anonym (Ja)
    Anonym (Cc) skrev 2023-05-15 19:40:48 följande:
    Ok, är det därför jag alltid avrått folk från att börja röka då också? 

Eller som härom månaden när jag gick ut och en 14 åring stod utanför affären och frågade om jag kunde gå in o köpa cigg. Och jag sa sluta rök när du ändå är i en så ung ålder.. 

Förklarade även hur hon stryper sitt system, och kanske fick det henne inte att sluta röka den dagen åtminstone men någon dag så kanske det får henne att tänka till. 
    Men oavsett om du avråder andra från det eller ej så utsätter du ju andra för passiv rökning.

Börja med att rensa upp i din egen trädgård.
Svar på tråden Skulle du kunna vara tillsammans med någon som röker på?