• Anonym (anonym)

Skulle du kunna vara tillsammans med någon som röker på?

Skriver i denna kategori eftersom jag vill vara anonym.

Som rubriken lyder, skulle du kunna vara tillsammans med någon som röker gräs/hasch? 

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Skulle du kunna vara tillsammans med någon som röker på?
  • Anonym (.)
    Anonym (C) skrev 2023-05-15 12:46:12 följande:
    Asså du är trögare än spåret.. Man kan köra bil fastbunden också.. Men det betyder inte att det skulle vara mindre farligt för allmänheten. 

Finns det några lagar på att man inte får köra bil när man är fastbunden? 

Du är trög, som inte förstår att all forskning som finns medger att rökare blir lite mera efterbliven. 

Och det kan en annan säga som faktiskt är nykter och hållit sig ifrån det sedan en lååång tid tillbaka, att det märks. 

Nej, det är inte farligt för allmänheten att man kör bil om man rökt på någon gång i sitt liv. Man får inte köra bil alkoholpåverkad men annars får man göra det, man kör inte bil medan man är hög, annars kan man göra det. Cannabis är fortfarande inte farligt, det är helt omöjligt att dö av cannabis i sig, vilket jag har sagt hela tiden. Samtidigt är det helt lagligt att dricka alkohol (som för med sig många problem för människor i omgivningen) och röka cigg, som är livsfarligt. Du är ju helt trög om du inte fattar detta. Sedan kan du ju lära dig att svara på dina frågor. Finns ingen anledning för mig att sitta och svara på dig när du inte kan svara på någon fråga man har, vilket visar på att du är ofattbart trög. 

• Liniss
    Anonym (Hahaha) skrev 2023-05-15 12:46:08 följande:

Men hallå, varför detta tugg om alkohol? Går det inte att argumentera för cannabis med andra argument?
    Två fel gör inte ett rätt. 

Nej, det går inte att argumentera för att cannabis inte ska vara legaliserat samtidigt som man tycker att alkohol ska vara legaliserat. Detta på grund av att alkohol faktiskt är farligt, så det blir en enorm dubbelmoral. Tycker man däremot att både cannabis och alkohol ska vara olagligt, och även cigg, ja då är det en annan sak. Cannabis är dock inte i närheten av lika farligt som de andra två. 
  • Klartsomvatten
    Liniss skrev 2023-05-15 12:54:59 följande:
    Nej, det går inte att argumentera för att cannabis inte ska vara legaliserat samtidigt som man tycker att alkohol ska vara legaliserat. Detta på grund av att alkohol faktiskt är farligt, så det blir en enorm dubbelmoral. Tycker man däremot att både cannabis och alkohol ska vara olagligt, och även cigg, ja då är det en annan sak. Cannabis är dock inte i närheten av lika farligt som de andra två. 
    Exakt. 
  • Anonym (C)
    Liniss skrev 2023-05-15 12:42:55 följande:

Tycker du att alkohol ska vara legaliserat? Om ja, då är du dubbelmoralens morsa.

Dubbelmoralens morsa är att påstå att rökning skulle vara lika farligt att köra bil med.. Och sedan påstå att cannabis bör legaliseras bara för det.. 

Kan medge att jag har prövat allt det där och jag röker vanliga cigg med.. 
    Skillnaden är att jag skulle aldrig sitta och påstå att det tillfört något positivt till mitt liv. Tvärtom på allt..
    Och varje gång jag tagit ett bloss utav cigg, cannabis eller alkohol. Så har jag vetat i grund och botten att "okej det här är kul, men förmodligen bad..." 

Ni är som alla polare jag hade när jag var 18 som blev heeelt nyfrälsta.. 
    Jag hade rökt längre, och dom skulle sitta och förklara för mig hur bra den här skiten är. 
    Jag var typ den enda som tänkte ett steg längre och insåg att "Okej, men ni måste väl fatta att detta inte är så bra va?". 

Och nu bekräftar the huberman lab det. 

Och ni som säger "det blir inte så om man röker någon gång i månaden bara.."
    Okej.. och ni tror att det är en gång varannat halvår som de flesta faktiskt slutar med?

• Anonym (C)
    Anonym (.) skrev 2023-05-15 12:52:25 följande:

Nej, det är inte farligt för allmänheten att man kör bil om man rökt på någon gång i sitt liv. 

Om det är legaliserat så är det ingen som bara röker en gång.. Holy shit vad du är dålig på att argumentera för din sak.. 

Det roligaste är endå att ni tre tror att det är raketforskare som ni faktiskt är. 
  • Anonym (.)
    Anonym (C) skrev 2023-05-15 13:01:44 följande:
    Om det är legaliserat så är det ingen som bara röker en gång.. Holy shit vad du är dålig på att argumentera för din sak.. 

Det roligaste är endå att ni tre tror att det är raketforskare som ni faktiskt är. 

Aha, precis som med alkohol då? Alkohol är ju lagligt, då menar du alltså att de flesta dricker hela tiden? Ingen klarar att bara dricka en gång lite då och då? Då borde ju verkligen inte alkohol vara legaliserat. 

Du är så korkad så man blir ju helt förvånad. 

• Liniss
    Anonym (C) skrev 2023-05-15 13:00:13 följande:
    Dubbelmoralens morsa är att påstå att rökning skulle vara lika farligt att köra bil med.. Och sedan påstå att cannabis bör legaliseras bara för det.. 

Kan medge att jag har prövat allt det där och jag röker vanliga cigg med.. 
    Skillnaden är att jag skulle aldrig sitta och påstå att det tillfört något positivt till mitt liv. Tvärtom på allt..
    Och varje gång jag tagit ett bloss utav cigg, cannabis eller alkohol. Så har jag vetat i grund och botten att "okej det här är kul, men förmodligen bad..." 

Ni är som alla polare jag hade när jag var 18 som blev heeelt nyfrälsta.. 
    Jag hade rökt längre, och dom skulle sitta och förklara för mig hur bra den här skiten är. 
    Jag var typ den enda som tänkte ett steg längre och insåg att "Okej, men ni måste väl fatta att detta inte är så bra va?". 

Och nu bekräftar the huberman lab det. 

Och ni som säger "det blir inte så om man röker någon gång i månaden bara.."
    Okej.. och ni tror att det är en gång varannat halvår som de flesta faktiskt slutar med?

Du bidrar till passiv rökning plus att du förstör din egen hälsa, samtidigt som du sitter och pratar om hur farligt cannabis är? Ja, nu är det bekräftat att du är dubbelmoralens morsa och därmed ingen man ska ta på allvar eller lyssna på. Det blir väldigt konstigt om du ska sitta och prata om hur dåligt cannabis är, samtidigt som du själv ser till att du kommer få cancer. Hur står det till i ditt hjärnkontor, egentligen? Dock svarade du inte på om du tycker att alkohol ska vara legaliserat eller ej. Du borde inte tycka det, med tanke på hur mycket du verkar ha emot cannabis. Då borde du inse att det är ännu värre med alkohol. Det går inte att argumentera för att cannabis inte ska vara legaliserat samtidigt som man tycker att alkohol ska vara legaliserat och det vet du, det är därför du undviker att svara på frågan. 

Ingen i tråden har sagt att det är bra att röka på, har du svårt med läsförmågan? Det är däremot inte FARLIGT, man kan inte DÖ av det, vilket man faktiskt kan av alkohol och cigg. Du är precis lika dålig som alla andra. 
  • Anonym (Hahaha)
    Liniss skrev 2023-05-15 12:54:59 följande:
    Så två fel gör ett rätt alltså?
  • Liniss
    Anonym (Hahaha) skrev 2023-05-15 13:12:43 följande:
    Så två fel gör ett rätt alltså?
    Läs det jag skrev och försök förstå. Tycker att jag förklarade rätt bra för dig. Eller tycker du att man kan argumentera för att cannabis inte ska vara legaliserat, samtidigt som man tycker att alkohol ska vara det? Cannabis är inte bra, men det är heller inte dödligt. 
  • Anonym (C)
    Anonym (.) skrev 2023-05-15 13:04:43 följande:

Aha, precis som med alkohol då? Alkohol är ju lagligt, då menar du alltså att de flesta dricker hela tiden? Ingen klarar att bara dricka en gång lite då och då? Då borde ju verkligen inte alkohol vara legaliserat. 

Du är så korkad så man blir ju helt förvånad. 

Vet inte hur ofta folk dricker.. För jag har inte varit inärheten utav folk som har haft dom problemen.. Så jag vet inte exakt hur det påverkar hjärnan eller vad det gör...

Det jag vet är att rökning av normala. Det är inte bra.. 
    Nikotin stryper nämligen blodkärl i kroppen, vilket gör att allting kommer fungera sämre, det kommer påverka hur effektivt man tänker, det kommer strypa varenda lem på syre som man har.. Och syre är det som får musklerna att växa.. Det är därför dom allra flesta rökare är smala... 

Dom stryper sin kropp och sig själva.. Och det är jättesvårt att sluta när nikotinberoende väl har börjat.. 

Påstår du att jag går runt och tipsar folk om att det är en jättebra ide att börja röka? 

Har jag aldrig gjort och kommer aldrig göra.. 

Och Cannabis, det påverkar hjärnan från unga upp till gamla, så att de stannar vid att bli lite mera än en grönsak.. 

Som tydligen tycker att om alla andra också skulle börja röka så blir hela världen jättebra?

Jovisst du, håll er borta från vägar med era dåliga reflexer bara...

Och sen kan ni sluta drömma om att det skulle legaliseras.. För det kommer inte hända. 
Svar på tråden Skulle du kunna vara tillsammans med någon som röker på?