Skulle du kunna vara tillsammans med någon som röker på?
Skriver i denna kategori eftersom jag vill vara anonym.
Som rubriken lyder, skulle du kunna vara tillsammans med någon som röker gräs/hasch?
Skriver i denna kategori eftersom jag vill vara anonym.
Som rubriken lyder, skulle du kunna vara tillsammans med någon som röker gräs/hasch?
Och? Man bestämmer väl ändå själv vem man vill vara tillsammans med, även om andra tycker det är dubbelmoral.
Det är ju inte då att de som vill röka på är fördomsfria och saknar dubbelmoral. Det är inte heller så att de som röker på är smartare än andra.
Rök du på, men acceptera att andra inte vill.
Prefrontala Cortex (PFC) hittar du i den främre delen av hjärnans pannlob och har kopplingar till hjärnans alla sinnessystem samt till amygdala och hypotalamus. Här sköts våra komplexa, exekutiva förmågor som impulskontroll, planering av rörelser och styrning av beteenden.
Annat som sköts i din PFC är förmågan till uppmärksamhet, omdöme, tidsuppfattning, reflektion, analys och problemlösande. Även förmågan att fatta beslut och att anpassa sig till olika sociala sammanhang hanteras här.
Nej, det skulle jag inte. Det är så lpngt ifrån mina egna värderingar. Jag dricker ett glas vin till middagen då och då och då är det inget billigt zinfandel vin direkt. Så varför skulle jag vilja vara tillsammans med någon som anser att droger är okej?
Beror helt på anledningen, medicinskt = ok,
Annars skulle jag vara tveksam.
Prefrontala Cortex (PFC) hittar du i den främre delen av hjärnans pannlob och har kopplingar till hjärnans alla sinnessystem samt till amygdala och hypotalamus. Här sköts våra komplexa, exekutiva förmågor som impulskontroll, planering av rörelser och styrning av beteenden.
Annat som sköts i din PFC är förmågan till uppmärksamhet, omdöme, tidsuppfattning, reflektion, analys och problemlösande. Även förmågan att fatta beslut och att anpassa sig till olika sociala sammanhang hanteras här.
Och? Om man mår dåligt av röka eller känner sig slö eller liknande så rök inte då. Du verkar tro att alla som röker på blir så där som han pratar om i videon. Många mår hur bra som helst av det, och det är på inget sätt en dödsdrog. Det är helt omöjligt att dö av att röka på.
Förklara nu på vilket sätt alkohol är bättre, och varför det ska vara legaliserat.
Och? Om man mår dåligt av röka eller känner sig slö eller liknande så rök inte då. Du verkar tro att alla som röker på blir så där som han pratar om i videon. Många mår hur bra som helst av det, och det är på inget sätt en dödsdrog. Det är helt omöjligt att dö av att röka på.
Är hellre med någon som röker på ofta, än någon som dricker alkohol ofta.
Har erfarenhet av båda.
Folk som röker på är lugna, de tar det bara lugnt hemma. Folk som dricker är högljudda, störande och aggressiva. Hur många brott begås liksom av folk som är alkoholpåverkade? Sjukt många.