Skulle du kunna vara tillsammans med någon som röker på?
Skriver i denna kategori eftersom jag vill vara anonym.
Som rubriken lyder, skulle du kunna vara tillsammans med någon som röker gräs/hasch?
Skriver i denna kategori eftersom jag vill vara anonym.
Som rubriken lyder, skulle du kunna vara tillsammans med någon som röker gräs/hasch?
Nu pratade vi ju om cannabis, inte heroin. Det spelar ingen roll om Sverige legaliserar eller ej, folk kommer fortfarande fortsätta röka på.
Det hade varit bra att legalisera cannabis. Det finns många argument, men bland annat för att Sverige har stora problem med gängkriminaliteten och för att bekämpa den kriminaliteten så kan det bästa sättet vara att legalisera cannabis och slå mot gängens plånböcker.
Sedan, varför ska alkohol vara lagligt, men inte cannabis? Alkohol är ju också en drog, som för med sig många risker dessutom.
Någon som röker lite då och då skulle jag inte ha några problem med. Men har erfarenhet av både vänner och tidigare relationer där personerna rökt på ofta eller dagligen och de personerna brukar själva tycka att de pratar om intressanta saker och är handlingskraftiga när de i mitt tycke blir riktigt tråkiga personer att hänga med och allt blir lite halvdant gjort.
Själv tål jag det inte, blir riktigt sjuk, får ångest och kräks. Har testat allt för många gånger men det är inte för mig
Är dagens gängkriminalitet ett lågt pris att betala för att få knarka ifred?
www.thehouserehab.com/se/artiklar/psykos-av-cannabis
Man kanske inte kan dö av cannabis självt, men man kan absolut dö av följderna av psykoser.
Är dagens gängkriminalitet ett lågt pris att betala för att få knarka ifred?
Vad tror du är grunden till gängkriminaliteten? Jo, bland annat cannabis. För att det inte är legaliserat här i Sverige.
För att få bukt med gängkriminaliteten vore det bäst att legalisera cannabis och på så sätt slå mot gängens plånböcker.
För all del,
Men det blir ju en enorm dubbelmoral om man tror att folk som dricker alkohol och röker cigg på något sätt är bättre än folk som röker på. Det är enorm dubbelmoral och det visar att man har en knäpp människosyn om man tycker att det ena är ok (som dessutom är betydligt farligare än cannabis), medan cannabis inte är ok.
Här, eftersom cannabis rökare är rätt slöa så kan jag ordna det åt er..
Här är den korta versionen av det som sägs i videon..
Hos alla: Ökade risker för att utveckla ångest problematik eller depression.
Alla som röker, kommer dessutom att bygga upp tolerans, så de kommer krävas mera bloss för att kunna känna något.
I barn: Dubbel risk för att utveckla schizofreni och/eller psykos..
I äldre: Varje gång du röker så minskar du grå cellmassa i prefrontala cortex.. Dessa styr bland annat planering, impulskontroll, att kunna sätta in 4 kantiga klossar i rätt hål... Rörelser och reflexer, styrning av beteenden.
Allt detta börjar förklaras runt cirka 2:18:00..
Och därför kommer aldrig Sverige börja legalisera något sånt. Spelar ingen roll hur många 18 åringar som tror att dom är woke och tycker det är skoj.