Skulle du kunna vara tillsammans med någon som röker på?
Skriver i denna kategori eftersom jag vill vara anonym.
Som rubriken lyder, skulle du kunna vara tillsammans med någon som röker gräs/hasch?
Skriver i denna kategori eftersom jag vill vara anonym.
Som rubriken lyder, skulle du kunna vara tillsammans med någon som röker gräs/hasch?
Det gäller endast om man börjar röka i väldigt ung ålder.
Nej, de flesta som röker på blir inte deprimerade.
Riskerna med alkohol är betydligt större, även med cigg, men ändå är det lagligt. Förstår du inte vilken enorm dubbelmoral det är?
Jo då, förr eller senare så. Alkohol är en drog som är legaliserad och där är riskerna betydligt större.
Hör talas om något som kallas tobak?
Visa mig källor som styrker att man dör i förtid av cannabis. Riktiga, vetenskapliga källor. Gärna engelska. Inte svenska källor skrivna av anti-cannabis läkare som är tydligt färgade av sina egna, personliga åsikter.
Nu pratade vi ju om cannabis, inte heroin. Det spelar ingen roll om Sverige legaliserar eller ej, folk kommer fortfarande fortsätta röka på.
Det hade varit bra att legalisera cannabis. Det finns många argument, men bland annat för att Sverige har stora problem med gängkriminaliteten och för att bekämpa den kriminaliteten så kan det bästa sättet vara att legalisera cannabis och slå mot gängens plånböcker.
Sedan, varför ska alkohol vara lagligt, men inte cannabis? Alkohol är ju också en drog, som för med sig många risker dessutom.
www.thehouserehab.com/se/artiklar/psykos-av-cannabis
Man kanske inte kan dö av cannabis självt, men man kan absolut dö av följderna av psykoser.