• Anonym (anonym)

Skulle du kunna vara tillsammans med någon som röker på?

Skriver i denna kategori eftersom jag vill vara anonym.

Som rubriken lyder, skulle du kunna vara tillsammans med någon som röker gräs/hasch? 

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Skulle du kunna vara tillsammans med någon som röker på?
  • Anonym (Wtf?)
    Anonym (.) skrev 2023-05-15 11:35:54 följande:
    Någon gräns får man väl dra, men inte vid cannabis. Varför ska alkohol och cigg (som är betydligt farligare) vara legaliserat men inte cannabis? Det är ingen dödsdrog.
    Å är cigg farligare än cannabis? Otroligt, hur har jag missat det? 
  • Anonym (C)
    Klartsomvatten skrev 2023-05-15 11:41:36 följande:
    På vilket sätt är du bättre än folk som röker på, trots att du själv dricker alkohol? Alkohol är mycket farligare. Eller handlar det bara om att du har en unken människosyn och ser ner på andra medan du inte är ett dugg bättre själv?
    Jag är bättre än dig. Det bara är så, och det är ingenting du kommer kunna göra något åt. 

Komma hit och snacka om att alla andra skulle ha unken människosyn på pundare när det är du (pundaren) som skriver alla dömmande ord? 
  • Anonym (H)
    Anonym (.) skrev 2023-05-15 11:34:52 följande:
    Men förklara hur det är bättre att dricka alkohol ofta, än att röka på ofta? Hur är det bättre för ens egen hälsa, och på vilket sätt är det bättre att som partner leva med ett fyllo?
    Var har jag skrivit det? Sitt inte och hitta på saker jag inte skrivit. 
    Anonym (.) skrev 2023-05-15 11:31:08 följande:
    Det hade kunnat ändras genom att man legaliserade det, för folk kommer aldrig någonsin sluta röka på. Det är inte folkets fel att staten inte har legaliserat det. 

Så det är alltså ok att göda de kriminella gängen? Gnäll då inte när det är ditt hus som sprängs eller ditt barn som blir skjutet. 

Man får tycka vad man vill om allt, men man får faktiskt leva och rätta sig efter den verklighet och lagstiftning vi har idag. Eller är det ok att mörda också eftersom man tycker politikerna är dumma som förbjuder det?

• Anonym (.)
    Anonym (C) skrev 2023-05-15 11:44:43 följande:
    Vaddå och? Uppenbart att du inte förstår hur allt hänger ihop. Och visst, du bryr dig säkert inte ett dugg om hur din hjärna faller ihop, men det är inget du ska belasta alla andra på.

Det kommer aldrig att bli legaliserat ändå. Av just de anledningar jag precis har dragit upp. 

Haha, du verkar tro att man blir en hjärnskadad grönsak av att röka på. Det stämmer verkligen inte. Det han tar upp är saker som kan påverka till viss del, det gör inte att man blir helt efterbliven och inte fattar någonting. 

Förklara nu på vilket sätt alkohol är bättre.

• Anonym (C)
    Klartsomvatten skrev 2023-05-15 11:41:36 följande:
    På vilket sätt är du bättre än folk som röker på, trots att du själv dricker alkohol? Alkohol är mycket farligare. Eller handlar det bara om att du har en unken människosyn och ser ner på andra medan du inte är ett dugg bättre själv?
    Kan säga såhär då så blir det lite klarspråk. Shut the fuck up and go home Edgelord..
  • Anonym (lil)
    Anonym (.) skrev 2023-05-15 11:35:54 följande:
    Någon gräns får man väl dra, men inte vid cannabis. Varför ska alkohol och cigg (som är betydligt farligare) vara legaliserat men inte cannabis? Det är ingen dödsdrog.
    Så varför inte förespråka ett förbud mot alkohol och tobak istället?
  • Anonym (L)

Det beror på. Gräs är inte beroendeframkallande i sig, men vanan är. Dejtade en kille ett tag som rökte på, och det var inget problem i sig, man blir inte så annorlunda av det. Som att någon tagit 2 öl, inget problem liksom. Men däremot valde han gärna att sitta och röka gräs istället för att ringa när han sagt, dyka upp på bestämd tid och liknande. Samt att han hade en hel del polare som tog andra typer av droger och var väldigt skumma människor som jag helst inte ville umgås med. Men att ta en spliff istället för några öl en lördag ser jag inga som helst fel med. Men så är jag väldigt liberal och öppensinnad...

• Anonym (.)
    Anonym (H) skrev 2023-05-15 11:48:02 följande:
    Var har jag skrivit det? Sitt inte och hitta på saker jag inte skrivit. 
    Anonym (.) skrev 2023-05-15 11:31:08 följande:
    Det hade kunnat ändras genom att man legaliserade det, för folk kommer aldrig någonsin sluta röka på. Det är inte folkets fel att staten inte har legaliserat det. 

Så det är alltså ok att göda de kriminella gängen? Gnäll då inte när det är ditt hus som sprängs eller ditt barn som blir skjutet. 

Man får tycka vad man vill om allt, men man får faktiskt leva och rätta sig efter den verklighet och lagstiftning vi har idag. Eller är det ok att mörda också eftersom man tycker politikerna är dumma som förbjuder det?

Varför skriver du då ingenting om alkohol och dess risker? Du pratar ju bara om cannabis. Varför ska cannabis inte vara legaliserat, om alkohol ska vara det?
  • Klartsomvatten
    Anonym (C) skrev 2023-05-15 11:47:09 följande:
    Jag är bättre än dig. Det bara är så, och det är ingenting du kommer kunna göra något åt. 

Komma hit och snacka om att alla andra skulle ha unken människosyn på pundare när det är du (pundaren) som skriver alla dömmande ord? 
    Hellre pundare än ett fyllo! 
  • Anonym (C)
    Anonym (.) skrev 2023-05-15 11:48:25 följande:

Haha, du verkar tro att man blir en hjärnskadad grönsak av att röka på. Det stämmer verkligen inte. Det han tar upp är saker som kan påverka till viss del, det gör inte att man blir helt efterbliven och inte fattar någonting. 

Förklara nu på vilket sätt alkohol är bättre.

Haha jo det stämmer om du följer den forskning som han drar upp i filmen.. Nu är det uppenbart att du får dina källor ifrån roliga drog positiva ställen på nätet.. Men Huberman är en kille som ägnar sig åt riktig forskning och drar upp all den forskning som finns att komma åt.. 

Så när du säger "Du verkar tro att man blir en hjärnskadad grönsak av att röka på." Då är det enda svaret du behöver, att det säger faktiskt precis all baserad forskning också..

Men du vet säkert bättre, för du har varit 18 och du har testat att röka på...
Svar på tråden Skulle du kunna vara tillsammans med någon som röker på?