• Anonym (anonym)

Skulle du kunna vara tillsammans med någon som röker på?

Skriver i denna kategori eftersom jag vill vara anonym.

Som rubriken lyder, skulle du kunna vara tillsammans med någon som röker gräs/hasch? 

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Skulle du kunna vara tillsammans med någon som röker på?
  • Anonym (Hahaha)
    Liniss skrev 2023-05-15 13:11:04 följande:
    Du bidrar till passiv rökning plus att du förstör din egen hälsa, samtidigt som du sitter och pratar om hur farligt cannabis är? Ja, nu är det bekräftat att du är dubbelmoralens morsa och därmed ingen man ska ta på allvar eller lyssna på. Det blir väldigt konstigt om du ska sitta och prata om hur dåligt cannabis är, samtidigt som du själv ser till att du kommer få cancer. Hur står det till i ditt hjärnkontor, egentligen? Dock svarade du inte på om du tycker att alkohol ska vara legaliserat eller ej. Du borde inte tycka det, med tanke på hur mycket du verkar ha emot cannabis. Då borde du inse att det är ännu värre med alkohol. Det går inte att argumentera för att cannabis inte ska vara legaliserat samtidigt som man tycker att alkohol ska vara legaliserat och det vet du, det är därför du undviker att svara på frågan. 

Ingen i tråden har sagt att det är bra att röka på, har du svårt med läsförmågan? Det är däremot inte FARLIGT, man kan inte DÖ av det, vilket man faktiskt kan av alkohol och cigg. Du är precis lika dålig som alla andra. 
    Går det att argumentera för att cannabis ska vara lagligt utan att dra in alkohol?
  • Anonym (C)
    Liniss skrev 2023-05-15 13:11:04 följande:
    Ja, nu är det bekräftat att du är dubbelmoralens morsa och därmed ingen man ska ta på allvar eller lyssna på.
    Pinsamt inlägg från någon som tycker det är bättre att bli hög och gå ut och börja köra.. 

Någonting ingen utom du någonsin skulle få för sig att börja göra. 

Men låt gå, för alla fattar redan att din hjärnkapacitet är medvetet nedsatt. (det märks på det sättet som du försöker argumentera)
  • Liniss
    Anonym (C) skrev 2023-05-15 13:19:14 följande:
    Pinsamt inlägg från någon som tycker det är bättre att bli hög och gå ut och börja köra.. 

Någonting ingen utom du någonsin skulle få för sig att börja göra. 

Men låt gå, för alla fattar redan att din hjärnkapacitet är medvetet nedsatt. (det märks på det sättet som du försöker argumentera)
    Jag röker inte, min vän, så nu är det bara du som gör bort dig.
  • Anonym (Hahaha)
    Liniss skrev 2023-05-15 13:15:36 följande:
    Läs det jag skrev och försök förstå. Tycker att jag förklarade rätt bra för dig. Eller tycker du att man kan argumentera för att cannabis inte ska vara legaliserat, samtidigt som man tycker att alkohol ska vara det? Cannabis är inte bra, men det är heller inte dödligt. 
    Det är du som inte förstår. 
    Cannabis är inte bra. Alkohol är inte bra.
    Måste cannabis vara lagligt för att alkohol är det?
    Måste man tycka att bara för att en drog är laglig måste en drog till legaliseras?
  • Anonym (p)

Jag har tidigare erfarenhet av marijuana och kan säga att det ska inte användas av barn och ungdomar under 22. Jag har rökt nog 50 grässorter och kan säga att alla skiljer sig åt väldigt mycket. Vissa blir man knappt korkad av och får endast kroppskänsla osv det är en som jag gillade innan det var liksom en lugnande känsla utan paranoia osv lite skön i kroppen som att man flyter lite granna. Men är det nyttigt att vara sån hela tiden? Knappast och det blir till en vana rätt så lätt därför borde typ ingen.. Det blir till en vana jäääävligt lätt det är samma med alkohol det är som de säger i South Park att det kommer antagligen inte döda dig eller ge dig livslånga men men det är rätt så lätt att man blir en loj brajjare och tror att man bara ska röka på. Alkohol har ingenting med detta att göra jag har en vana just nu att jag sitter hemma och dricker lite 3,5or det är inte heller bra men jag tränar och håller det till att dricka någon när det är varmt ute. Allt missbruk är dåligt. Jag har varit sugen på att testa att röka så här några år efter senaste gången helst när man vet vilka sorter som gör vad etc och det är jäävligt roligt faktiskt måste jag medge så jag tycker att VUXNA människor över 25 ska få testa och bli varnade om alla tendenser att man kan bli en som bara sitter o röker dagarna i enda. Tycker att man kan legalisera för vuxna över 22 så att de som inte har en färdigutvecklad hjärna säg 26 år och yngre bara får grässorter som har en viss effekt säg t.ex. 10% thc som det ska bli i Tyskland så att det är som en lättöl och liksom informera ordentligt. Jag som är pensionär borde kunna få röka lite på min fritid men jag är samtidigt rädd för det för att om man inte har väldigt mycket att göra så är det lätt att man bara pundar bort sitt liv. Sen kan jag säga att vissa grässorter där man bara sitter och liksom det läcker ut serotonin i hjärnan o man mår "så bra" liksom man ska förtjäna det. Har du blivit chef? Har du rest den där resan till Indien och upptäckt dig själv? Har du sett till att barnen blir bra människor? Sitta och läcka ut serotonin på det sättet i en soffa fy fan har mardrömmar från det det är så smutsigt samtidigt som det kan vara nice om du liksom har gjort något jävligt bra precis som ett glas bubbel eller två kan vara en liten medalj för att man har gjort något bra. 

• Anonym (C)
    Liniss skrev 2023-05-15 13:21:08 följande:
    Den som gör bort sig, är den som sitter och diskuterar cannabis kompis. Om den aldrig ens har levt det. 

Det du skrev har varit riktigt pinsamt.. 
  • Anonym (C)
    Liniss skrev 2023-05-15 13:21:08 följande:
    Du ska vara glad att jag överhuvudtaget ens tog mig tiden att besvara.
  • Anonym (.)
    Anonym (C) skrev 2023-05-15 13:16:48 följande:
    Vet inte hur ofta folk dricker.. För jag har inte varit inärheten utav folk som har haft dom problemen.. Så jag vet inte exakt hur det påverkar hjärnan eller vad det gör...

Det jag vet är att rökning av normala. Det är inte bra.. 
    Nikotin stryper nämligen blodkärl i kroppen, vilket gör att allting kommer fungera sämre, det kommer påverka hur effektivt man tänker, det kommer strypa varenda lem på syre som man har.. Och syre är det som får musklerna att växa.. Det är därför dom allra flesta rökare är smala... 

Dom stryper sin kropp och sig själva.. Och det är jättesvårt att sluta när nikotinberoende väl har börjat.. 

Påstår du att jag går runt och tipsar folk om att det är en jättebra ide att börja röka? 

Har jag aldrig gjort och kommer aldrig göra.. 

Och Cannabis, det påverkar hjärnan från unga upp till gamla, så att de stannar vid att bli lite mera än en grönsak.. 

Som tydligen tycker att om alla andra också skulle börja röka så blir hela världen jättebra?

Jovisst du, håll er borta från vägar med era dåliga reflexer bara...

Och sen kan ni sluta drömma om att det skulle legaliseras.. För det kommer inte hända. 
    Fast alkohol är ju lagligt, inte fan betyder det att de flesta dricker hela tiden och inte klarar att göra det bara en gång lite då och då. Därför betyder det inte att folk hade rökt på hela tiden, bara för att det hade varit lagligt. Cannabis är ju fan inte ens fysiskt beroendeframkallande, vilket alkohol är.

Ja, det är skitdåligt att röka cigg. Det är ju det jag säger, men ändå är det lagligt, eller vill du att det inte ska vara det? Med tanke på hur mycket du har emot cannabis så borde du inte heller vilja att cigg och alkohol ska vara lagligt. Spelar ingen roll om det legaliseras eller ej, folk kommer ändå aldrig sluta röka på så det kan ni ju bara glömma. Vill man få bort gängkriminaliteten i Sverige så kan det dock vara en god idé att legalisera cannabis. 

Ingen här har sagt att cannabis är bra, det är dock inte dödligt. 
  • Klartsomvatten
    Anonym (p) skrev 2023-05-15 13:22:55 följande:

Jag har tidigare erfarenhet av marijuana och kan säga att det ska inte användas av barn och ungdomar under 22. Jag har rökt nog 50 grässorter och kan säga att alla skiljer sig åt väldigt mycket. Vissa blir man knappt korkad av och får endast kroppskänsla osv det är en som jag gillade innan det var liksom en lugnande känsla utan paranoia osv lite skön i kroppen som att man flyter lite granna. Men är det nyttigt att vara sån hela tiden? Knappast och det blir till en vana rätt så lätt därför borde typ ingen.. Det blir till en vana jäääävligt lätt det är samma med alkohol det är som de säger i South Park att det kommer antagligen inte döda dig eller ge dig livslånga men men det är rätt så lätt att man blir en loj brajjare och tror att man bara ska röka på. Alkohol har ingenting med detta att göra jag har en vana just nu att jag sitter hemma och dricker lite 3,5or det är inte heller bra men jag tränar och håller det till att dricka någon när det är varmt ute. Allt missbruk är dåligt. Jag har varit sugen på att testa att röka så här några år efter senaste gången helst när man vet vilka sorter som gör vad etc och det är jäävligt roligt faktiskt måste jag medge så jag tycker att VUXNA människor över 25 ska få testa och bli varnade om alla tendenser att man kan bli en som bara sitter o röker dagarna i enda. Tycker att man kan legalisera för vuxna över 22 så att de som inte har en färdigutvecklad hjärna säg 26 år och yngre bara får grässorter som har en viss effekt säg t.ex. 10% thc som det ska bli i Tyskland så att det är som en lättöl och liksom informera ordentligt. Jag som är pensionär borde kunna få röka lite på min fritid men jag är samtidigt rädd för det för att om man inte har väldigt mycket att göra så är det lätt att man bara pundar bort sitt liv. Sen kan jag säga att vissa grässorter där man bara sitter och liksom det läcker ut serotonin i hjärnan o man mår "så bra" liksom man ska förtjäna det. Har du blivit chef? Har du rest den där resan till Indien och upptäckt dig själv? Har du sett till att barnen blir bra människor? Sitta och läcka ut serotonin på det sättet i en soffa fy fan har mardrömmar från det det är så smutsigt samtidigt som det kan vara nice om du liksom har gjort något jävligt bra precis som ett glas bubbel eller två kan vara en liten medalj för att man har gjort något bra. 

Alltså, din jävla alkis. Sök hjälp.
    Och ja, cannabis ska inte användas av unga personer som inte har en färdigutvecklad hjärna, är man däremot över 25 ish så kör på.
  • Anonym (C)
    Anonym (.) skrev 2023-05-15 13:27:43 följande:
    Fast alkohol är ju lagligt, inte fan betyder det att de flesta dricker hela tiden och inte klarar att göra det bara en gång lite då och då. Därför betyder det inte att folk hade rökt på hela tiden, bara för att det hade varit lagligt. Cannabis är ju fan inte ens fysiskt beroendeframkallande, vilket alkohol är.
    Cannabis är Dopamin som utsöndras precis som allting annat.. Det är det folk blir beroende av. Att kunna få må bra... 

Så jag har personligen aldrig sett en jävel som håller sig till en joint vart tredje halvår.. Alla som jag hängde med, rökte mer joints än vi rökte vanliga ett tag.. 

Och vet du vad det resulterade i? Att de flesta började glömma bort helt normala ord, tappa bort nycklar och blev tröga.. 

Det är för att det påverkar det prefrontala.. Så hjärnan kommer inte att fungera som den ska.. 
Svar på tråden Skulle du kunna vara tillsammans med någon som röker på?