• Anonym (anonym)

Skulle du kunna vara tillsammans med någon som röker på?

Skriver i denna kategori eftersom jag vill vara anonym.

Som rubriken lyder, skulle du kunna vara tillsammans med någon som röker gräs/hasch? 

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Skulle du kunna vara tillsammans med någon som röker på?
  • Anonym (.)
    Anonym (C) skrev 2023-05-15 12:24:04 följande:
    Kolla länken först, så kommer du inse varför det aldrig någonsin kommer att bli lagligt. 
    Men du tycker att alkohol, som faktiskt är farligt, ska vara lagligt? Samtidigt sitter du här och snackar om hur dåligt cannabis är. Vilken enorm dubbelmoral.

Dessutom ignorerar du frågor man ställer. 
  • Anonym (C)
    Anonym (.) skrev 2023-05-15 12:24:23 följande:
    Bara för att man kan bli seg och det påverkar korttidsminnet till viss del så innebär det inte att man blir helt efterbliven och inte kan ha bra jobb eller fungera i samhället. Det är enbart slutsatser som du drar. Det påverkar till viss del, men inte i en sådan grad att man inte kan fungera. Dessutom måste man ha rökt väldigt mycket under en väldigt lång period. 
    Du erkänner själv att du har sett dom tendenserna som han drar upp i filmen. Detta kom underfull med medans jag berättade det för dig.. 

Så när du säger "man blir lite seg" så är svaret helt riktigt.. Och du kör bilen lite sämre. Tappar bort nyckeln lite oftare.. Blir lite sämre... Och får sämre korttidsminne. Du glömmer oftare vart du är eller vad som händer. 

Det stämmer... 

Och kollar du på länken nu, så förklarar han också anledningen till att det händer. 
  • Anonym (C)

Du har alltså själv märkt att folk blir trögare av det. Men sen säger du att det inte är pga dom anledningarna som det händer.. 

• Anonym (.)
    Anonym (C) skrev 2023-05-15 12:26:51 följande:
    Du erkänner själv att du har sett dom tendenserna som han drar upp i filmen. Detta kom underfull med medans jag berättade det för dig.. 

Så när du säger "man blir lite seg" så är svaret helt riktigt.. Och du kör bilen lite sämre. Tappar bort nyckeln lite oftare.. Blir lite sämre... Och får sämre korttidsminne. Du glömmer oftare vart du är eller vad som händer. 

Det stämmer... 

Och kollar du på länken nu, så förklarar han också anledningen till att det händer. 
    Jag har inte sett några tendenser alls, jag förklara bara att det stämmer till viss del men du överdriver ju något enormt och drar på stora växlar. Man kan fortfarande ha jobb, familj och allt annat. 

Det är inget som påverkar i en sådan hög grad att man inte längre kan fungera i det vanliga livet eller köra bil, det är enbart dina korkade slutsatser.

Svara på mina frågor istället för att leka smart, det enda du kan säga är dubbelmoral och fortfarande, man kan inte dö av att röka på, det kan man däremot av alkohol. 
  • Anonym (.)
    Anonym (C) skrev 2023-05-15 12:28:49 följande:

Du har alltså själv märkt att folk blir trögare av det. Men sen säger du att det inte är pga dom anledningarna som det händer.. 

Så du menar alltså att anledningarna du säger är skäl nog att inte legalisera det, trots att man inte kan dö av cannabis? Varför ska då alkohol och tobak vara lagligt, eller tycker du att det heller inte ska vara det?
  • Anonym (C)
    Anonym (.) skrev 2023-05-15 12:31:45 följande:
    Jag har inte sett några tendenser alls
    Det har du ju visst det. Det är du som sitter och säger att man blir lite seg för att det påverkar korttidsminnet.

Och det stämmer.. 

Och det är för att det påverkar det prefrontala cortex. 

Vilket även påverkar dina reflexer, så du ska inte få köra bil heller om du röker. 
  • Anonym (.)
    Anonym (C) skrev 2023-05-15 12:36:21 följande:
    Det har du ju visst det. Det är du som sitter och säger att man blir lite seg för att det påverkar korttidsminnet.

Och det stämmer.. 

Och det är för att det påverkar det prefrontala cortex. 

Vilket även påverkar dina reflexer, så du ska inte få köra bil heller om du röker. 

Var säger jag att det är för att jag själv har blivit det? Jag sa att det stämmer till viss del, men du överdriver och försöker få det till att man blir helt efterbliven. 

Klart man kan köra bil, inte medan man är hög dock. Men det får man ju inte om man har druckit heller. 

Den som är trög här verkar ju vara du, eftersom du inte kan svara på en enda fråga man ställer, eftersom du inte har några argument och inser själv att du är dubbelmoral.

• Liniss
    Anonym (C) skrev 2023-05-15 12:09:46 följande:
    Jasså? Och vem har lurat i dig det? För kollar du på videon vilket drar upp all aktuell forskning så förklarar han precis vilken del utav hjärnan som påverkas och vad den också gör..

Den forskningen säger att den som röker efter en tid droganvänding blir till en grönsak och faktiskt rätt efterbliven.. 

Och det verkar du redan ha märkt av helt själv. Och det kan jag säga att det har jag märkt av jag med, i min egen omgivning jag också.. 

Så ta dina egna erfarenheter och analyser och sen lyssnar du på vad forskning faktiskt säger och sen vet du i vilken riktning det kommer bära iväg för alla dina vänner om du är den som faktiskt lyckas sluta. 

Då ska man ha rökt stora mängder under en lång tid, innan det blir så illa som du pratar om. Det är inget skäl till att det inte ska vara legaliserat. Det blir inte så där om man röker typ en gång i månaden. 

Tycker du att alkohol ska vara legaliserat? Om ja, då är du dubbelmoralens morsa.

• Anonym (Hahaha)

Men hallå, varför detta tugg om alkohol? Går det inte att argumentera för cannabis med andra argument?
    Två fel gör inte ett rätt. 

• Anonym (C)
    Anonym (.) skrev 2023-05-15 12:40:51 följande:

Var säger jag att det är för att jag själv har blivit det? Jag sa att det stämmer till viss del, men du överdriver och försöker få det till att man blir helt efterbliven. 

Asså du är trögare än spåret.. Man kan köra bil fastbunden också.. Men det betyder inte att det skulle vara mindre farligt för allmänheten. 

Finns det några lagar på att man inte får köra bil när man är fastbunden? 

Du är trög, som inte förstår att all forskning som finns medger att rökare blir lite mera efterbliven. 

Och det kan en annan säga som faktiskt är nykter och hållit sig ifrån det sedan en lååång tid tillbaka, att det märks. 
Svar på tråden Skulle du kunna vara tillsammans med någon som röker på?