Anonym (bonus) skrev 2022-06-15 08:30:39 följande:
Skönt att höra att där finns andra "normala" människor här och inte bara curlande föräldrar som tycker att deras barn fortfarande är små barn när de är 19 år!!
Jag bokade resa för mig själv igår och det kändes bra. Han får ta det som han vill. Han kallar mig för egotrippad som bara tänker på mig själv, men jag har frågat honom så många gånger om an vill med. Han kan åka med sitt barn och jag kan möjligtvis följa med kanske till hösten på någon billigare charter resa eller nåt. Men nu i sommar så kostar deras typ av charter resor med all inclusive i juli runt 20.000 per person, och jag känner inte för att spendera så mycket pengar på att vara 5:e hjulet på en resa igen. Han får göra resan ensam med sin lille unge.
Varför han har så dåligt samvete och vill resa med detta vuxna barn är för att mamman var iväg på en liten resa tidigare i år och för att senaste resan för ett år sedan gjorde vi ensamma. Men detta barn har varit på 2 resor redan i år, även om det var utan papsen, så jag förstår inte problemet.
Dessa skilsmässo föräldrar har ständigt dåligt samvete för att inte göra tillräckligt för sina redan bortskämda barn. De gör dem en björntjänst. Låt ungen jobba istället och umgås med andra i samma ålder, så hade det blivit något av ungen istället.
Som sagt, jag har gjort som ni skrev, bokat egen resa. Han vet bara inte om detta ännu.
Jag har som jag redan nämnt inga problem att förstå er båda i detta....men det verkar ni båda två dock ha...svårt att se varandras perspektiv och hitta kompromisser.
Låter slitsamt och tråkigt...ni har ju ändå varit tillsammans många år vad jag förstår.
För det finns ju enkla mellanvägar om ni verkligen skulle vilja hitta dem (ligger ju inte bara på dig så klart)..men i ditt sätt att skriva låter inte du särsklit förstående och kompromissvillig.
Du beskriver din partner, hans barn och deras relation på ett ganska bittert och vasst sätt.
Kanske finns det förståeliga skäl till det men låter ändå ganska hårt..
Men han låter också väldigt barnslig och rigid...och du ska ju inte behöva känna dig som 5e hjulet, det ska ligga i din partners intresse att ni alla trivs.