Anonym (Helene) skrev 2022-06-15 14:24:53 följande:
Fast det är ju dock skillnad på ett vuxet barn som är 19 och på ett vuxet barn som är t.ex. 30. En 19-åring kan ju nyss ha gått ut gymnasiet och även om hen är myndig är man ju sällan helt ute i vuxenlivet i den åldern. Kan ju vara trevligt med en resa med föräldrarna då, men inget säger ju att det kommer vara en regelbunden grej varje sommar resten av livet.
Att "ha någon i ens liv" kommer ju se olika ut beroende på var man är i livet. När "barnet" är 19 kan det vara att hen hänger med på semester, när hen är 30 kan det vara något helt annat.
Det verkar vara olika, när sonen var 19. inte en chans, men nu när han är äldre, så skulle han verkligen uppskatta det.
Jag ser inga problem med att man åker iväg med sina barn, absolut inte, att man gör förälder/barn-saker tillsammans oavsett ålder.
Men nu verkar det mer vara "barn ska vara med på semester" än "nu gör vi något trevligt ihop". Har en kollega som ska åka iväg med sin pappa och titta på motortävlingar, för att det är ett gemensamt intresse.
Jag kanske är fördomsfull, men jag ser inte att en far och son skulle ha något gemensamt att åka på en charterresa typ sol/bad. Det känns mer som att det är något en sådan grabb gör med sina kompisar.