Elefantmannen2 skrev 2022-06-10 15:50:41 följande:
Detta är inte i närheten av sanningen. De allra flesta snedsprång, nätflirtar och annat upptäcks ju INTE.
Och om de gör det rasar inte alla förhållanden som korthus.
Detta är att skapa en falsk grund för argumentation med påhittade konsekvenser. Och därifrån kan inget bli rätt.
Det är "börjar med knappnål, slutar med silverskål"-argument. Det vi ju också är ett larvigt påstående.
"Detta är inte i närheten av sanningen. De allra flesta snedsprång, nätflirtar och annat upptäcks ju INTE".
Chans/risk (utifrån perspektiv) för UPPTÄCKT av sexuell otrohet, sexchatt och cam-sex är som sagt avhängigt flera faktorer jag lyfter i #106. Speciellt spelar mannens/kvinnans personlighetsläggning såsom i narcissism och psykopati in. En gränslöshet i "otrohetsspelet" och en samvetslöshet mot partnern tillkommer (trolöshet sätts dessutom gärna i system) i egenskaper, där något uppenbart utöver ordinära människors betänkligheter och samvetskval (dåliga samvetet). Här har jag googlat på mer uppenbara signaler på otrohet när mina "verbala och icke verbala tecken" inte passar alla. Mer konkret märks snedsprång i det här:
Tecken på otrohet hos partner:
a) partnern utvecklar nytt intresse för sitt utseende.
b) partnern gömmer sin telefon.
c) fysisk närhet och sex minskar i relationen.
d) sociala mönster och rutiner ändras.
e) ologiska förklaringar till aktiviteter ändras.
f) en mystisk "ny vän".
g)
Magkänslan (den jag med många om och men beskrev).
"Nya beteenden" av sorten "mörkas" såklart mer i särboskap eller i distansrelationer i Europa och internationellt.
En erfaren kvinna beskrev upptäckta mannens otrohet som "stöld av hennes tid" som allra värst.
"Och om de gör det rasar inte alla förhållanden som korthus".
Det stämmer det du för fram såtillvida att en viss procent bedragna trots allt väljer stanna kvar i förhållandet/äktenskapet med den otrogne. (Sitter inte inne med färsk statistik, har du den?). Under förutsättning att den trolöse beredd till ett gigantiskt reparationsarbete, gör allt och mer därtill för att återskapa ett sargat förtroende samt kapar alla sidoförbindelser. Bara för att nämna något om det heltidsjobb som väntar i en otrohetskris. "Otrohet är nämligen ett svek som strider mot det som både män och kvinnor värderar högst i ett äktenskap; tillit och respekt". Citatet berör varför det kan vara så svårt (eller gränslöst?) att föreslå ett förhållande vid sidan av som "recept" mot en olycklig och tråkig intimitets- och sexbrist. TS bör överväga alla ingångar plus en kick off i befintligt relation, innan samtalet om extrapartners tills med hustrun tar vid.
Vad som blir rätt och vad som blir fel kan bäst avgöras genom att läsa den andre "rätt". Ta in vad den andre och statistiken för fram. Kunskapsresistens tar på! Det blir lite som att beskriva nutid för sin farfars far.