• turbopappan

Min fru vill aldrig ha sex - måste jag skaffa mig ett förhållande vid sidan av?

Hej, 
    Jag har varit tillsammans med min fru i många år och sexlivet har aldrig varit bra. 
    Hon är väldigt konservativ, vill helst inte ens prata om det. 
    Problemet för min del är att hon är i princip ointresserad av sex, medan jag som man såklart anser det vara en väldigt viktig del i förhållandet och i livet i allmänhet. 

Jag har försökt många saker genom åren men det handlar helt enkelt om att hon inte har särskilt hög sexlust. 

Finns det något att göra åt detta eller behöver jag försöka skaffa mig ett förhållande vid sidan av för att orka med?

• Svar på tråden Min fru vill aldrig ha sex - måste jag skaffa mig ett förhållande vid sidan av?
  • Anonym (Suck)
    Anonym (KåtaLisa) skrev 2022-06-17 13:20:10 följande:
    Nu är jag visserligen otrogen själv, men visst har du rätt. Min man har tyvärr problem med impotens och för tidig utlösning. Jag vill ändå inte lämna honom för han är världens bästa pappa till mina barn.
    Men han kan väl vara världens bästa pappa även om ni inte lever tillsammans?
    egoistiskt synsätt, låt honom få veta vad du sysslar med så kan han själv välja och stanna eller finna någon som uppskattar honom sexuellt.
  • Anonym (KåtaLisa)
    Anonym (Suck) skrev 2022-06-17 13:41:42 följande:
    egoistiskt synsätt, låt honom få veta vad du sysslar med så kan han själv välja och stanna eller finna någon som uppskattar honom sexuellt.
    Nej det tänker jag inte göra. Skulle aldrig bryta upp vår familj med barnen. Sex är viktigt ok, men barnen och hur dom mår är fan så mycket viktigare. Nej jag ljuger så bra så det är lugnt.

Problemet är ju också att han inte fungerar sexuellt, överviktig och med impotens och för tidig utlösning så skulle jag göra honom en björntjänst om han skulle försöka inleda ett nytt förhållande på dom premisserna. Någon som uppskattar dessa egenskaper sexuellt växer troligen inte på träd.
  • Anonym (24?)
    Anonym (Suck) skrev 2022-06-17 13:41:42 följande:
    Den som är otrogen  kan vara nöjd med situationen i övrigt. Kanske både Lisa och hennes man är nöjda med allt utom sex och väljer därför att stanna.  Status som gift, ett familjeliv som rullar på, föräldraskapet är ok, ekonomin funkar ofta bättre när man är två. 
    De jag träffat är nöjda med det mesta och vill ha kvar frun/mamman.
    Nu talar vi inte om otroheten och sveket som naturligtvis är helt fel utan varför man väljer sex vid sidan om istället för att lämna. 
    Känner en man vars fru sagt -gör vad du vill men jag vill inte veta. 
    Den varianten finns också. 
  • Anonym (Suck)
    Anonym (24?) skrev 2022-06-17 13:56:34 följande:
    Den som är otrogen  kan vara nöjd med situationen i övrigt. Kanske både Lisa och hennes man är nöjda med allt utom sex och väljer därför att stanna.  Status som gift, ett familjeliv som rullar på, föräldraskapet är ok, ekonomin funkar ofta bättre när man är två. 
    De jag träffat är nöjda med det mesta och vill ha kvar frun/mamman.
    Nu talar vi inte om otroheten och sveket som naturligtvis är helt fel utan varför man väljer sex vid sidan om istället för att lämna. 
    Känner en man vars fru sagt -gör vad du vill men jag vill inte veta. 
    Den varianten finns också. 
    Ja givetvis, men att gå bakom ryggen utan att veta om han är ok med det är alltid fel.
    många verkar inte kunna skilja på djup vänskap och kärleksrelation efter några år ihop.

det är lätt att man ångrar sig senare i livet för man prioriterat fel saker!
    Anonym (KåtaLisa) skrev 2022-06-17 13:54:59 följande:
    Nej det tänker jag inte göra. Skulle aldrig bryta upp vår familj med barnen. Sex är viktigt ok, men barnen och hur dom mår är fan så mycket viktigare. Nej jag ljuger så bra så det är lugnt.

Problemet är ju också att han inte fungerar sexuellt, överviktig och med impotens och för tidig utlösning så skulle jag göra honom en björntjänst om han skulle försöka inleda ett nytt förhållande på dom premisserna. Någon som uppskattar dessa egenskaper sexuellt växer troligen inte på träd.
    att skylla på att han är fet impotent osv är ingen ursäkt. Låt honom fatta det beslutet själv om han vill leva i en öppen relation. kanske han som singel finner motivationen att göra något åt sina "brister" om han vill ha en kärleksrelation.

Sen är det inte så att barn automatiskt blir olyckliga för deras föräldrar inte bor ihop. Allt handlar om hur man hanterar det.
  • Anonym (KåtaLisa)
    Anonym (Suck) skrev 2022-06-17 14:25:36 följande:
    Sen är det inte så att barn automatiskt blir olyckliga för deras föräldrar inte bor ihop. Allt handlar om hur man hanterar det.
    Jaha, är du oraklet i Delphi eller? Har man ett barn med funktionsvariation är det ännu svårare. Inte bara att "hantera".
  • Anonym (Suck)
    Anonym (KåtaLisa) skrev 2022-06-17 14:29:47 följande:
    Jaha, är du oraklet i Delphi eller? Har man ett barn med funktionsvariation är det ännu svårare. Inte bara att "hantera".

Nä det är jag inte. Men varför skulle inte barn med funktionsvariation kunna vara lika lycklig med separerade föräldrar? Man är ju dessutom mer närvarande på "sina dagar".

ps. jag har själv barn med funktionsvariation (och känner flera som liknande och är separerade utan att barnen tagit skada)

prata med din man om vad du saknar, kanske han är ok med att du har sex med andra. Men anta aldrig att det bara är ok utan samtal, otrohet är aldrig ok. 

sen att kalla honom fet, impotent osv visar att du ser ner på honom och att du tycker att det du gör är ok pga dessa anledningar. Avskyvärt...

• Anonym (Denrätta)

Det verkar som ni inte är kompatibla med varandra rent sexuellt. Det kommer inte bli bättre med åldern, hon kommer nog vara en sån där torrboll redan vid 60. Kanske bättre att gå vidare och hitta någon du är kompatibel med. 

• Anonym (KåtaLisa)
    Anonym (Suck) skrev 2022-06-17 14:41:31 följande:

Nä det är jag inte. Men varför skulle inte barn med funktionsvariation kunna vara lika lycklig med separerade föräldrar? Man är ju dessutom mer närvarande på "sina dagar".

ps. jag har själv barn med funktionsvariation (och känner flera som liknande och är separerade utan att barnen tagit skada)

prata med din man om vad du saknar, kanske han är ok med att du har sex med andra. Men anta aldrig att det bara är ok utan samtal, otrohet är aldrig ok. 

sen att kalla honom fet, impotent osv visar att du ser ner på honom och att du tycker att det du gör är ok pga dessa anledningar. Avskyvärt...

Du drar dina helt egna slutsatser ser jag. Inte okej att komma med förminskande plattityder om hur "Avskyvärd" jag är. Säger mer om hur du själv ser på andra och deras problem. Men jag tänker inte använda samma vokabulär tillbaka även om det vore på sin plats.
  • Anonym (Karin1)
    Anonym (Godiva) skrev 2022-06-17 12:28:34 följande:

Det är svårt att både äta kakan och ha den kvar. Tycker egentligen det är hemskt orättvist att kvinnor som har näst intill obefintlig eller saknar helt sexlust "tvingar" männen att stanna kvar i förhållandet och vara monogam.

Det är egentligen bara naturligt (och rättvist) att om han inte får det han behöver hemma så söker han sig annanstans. 

NU gäller ditt resonemang oxå för kvinnor med män som har nästintill obefintligt eller saknar sexlust antar jag? Det verkar som du utgår ifrån att endast kvinnor drabbas av sänkt libido när påfallande många trådar handlar om män med potensproblem alternativt sänkt lust.

Oavsett vem som är missnöjd med sitt förhållande kvinnan eller mannen gäller kommunicera saken på djupet vänligt och kärleksfullt med sin partner. Partnerns mindre matchande sexbehov kan visserligen vara ett "känsligt område" att beröra som "Elefantmannen2" klokt påtalade i tråden, men vilket är det goda alternativet? Ska diskussionen därmed undvikas och ett spel bakom ryggen inledas? Inte desto mindre behöver frågan anser i alla fall jag lyftas till en seriös diskussion. Kanhända lider den andre i tysthet av dödläget som uppstått? Kanske vill båda parter ge sig själva och varandra en ny chans? Vill båda parter som alternativ öppna dörrarna till ett öppet förhållande? Eller är en separation det bästa alternativet?
  • Anonym (Karin1)
    Anonym (KåtaLisa) skrev 2022-06-17 12:38:08 följande:
    Dom brukar söka sig till kåta kvinnor som mig. Vet  inte hur många otrogna män jag träffat vid det här laget. Men det är många. I princip alla gifta män vill vara otrogna även om  dom inte vill erkänna det.

När dom får möjligheten att träffa en kvinna som verkligen gillar sex ser dom vad dom går miste om därhemma.
    Många män skyr kåta kvinnor som inriktar sig på gifta/upptagna män som pesten. Bara så att du vet. 

Hustrun har ofta en gång i tiden älskat att älska med dem...  Vardagen med barnafödande, småbarnsår, läxläsning, familjeduties med räkningar och amorteringar som ska betalas, sopor som ska bäras ut, husdjur som behöver till veterinären på kontroller, fritidshus som behöver underhåll och så vidare "tar ofta av" erotiken. Och där kommer du in som en pinuppa. Varsågod och hugg i, i vardagen istället. Hjälp familjen genom att ex vis sitta barnvakt till barnen, motionera hundarna, snickra ihop och måla på den nya trappan, putsa villans alla fönster, tvätta tomt i den annars fulla tvättkorgen, var smakråd till mamman i köp av nya sexiga underkläder. Då ges mamman och pappan äntligen välbehövligt tid att odla sitt sexliv på. 
  • Anonym (Karin1)
    Anonym (24?) skrev 2022-06-17 13:08:06 följande:
    Delar din erfarenhet vad gäller mängden upptagna som försöker få till det med en singel kvinna. Jag ser mig inte som en "kåt kvinna" men jag är singel och får många förslag. 
     De vill sällan lämna frun och allt det praktiska som rullar på tack vare henne.  Av de senaste 15 män jag kontaktats av var endast 5 singlar. 
    Känns lite som att de behåller frun som hembiträde och mamma till barnen. Klagar på att de inte får sex hemma. Jag tror att många män stannar för att slippa bo ensamma med en tvättkorg som  svämmar över  och ett tomt matbord 17.00. Vv-barn innebär också 100 % själva med barnen och det vill inte alla män heller. Faktiskt. 
    (Grovt generaliserat) 
    Grattis till att du äntligen engagerar dig i själva ämnet (24?)!! och hoppar personattackerna. När jag tog en titt på ditt tillskott ett par dagar tillbaka undvek du sakfrågor helt. Inte ett endaste inlägg återfanns i själva ämnet. Endast ad hominem. Undrade why när vi här för att språka om TS.

Din generalisering här är intressant. Många män är idag jämställda och delar på det praktiska arbetet i Familjebolaget AB. Kolla bara på stans alla gator. Killar bär en söt unge i bärsele på magen och rattar med van hand barnvagnen med tvillingarna i framför sig. Besök dem en vardagskväll vetja. Där delar tjejen och killen på inköp av middag, tillagning och disk. Vidare drar man lott om sagor- och läxläsning och annat. Din beskrivning handlar främst om (undantag finns som alltid) om män födda innan 70-talet och deras könsroller. Som idag betraktas som stenåldern. 

Tyvärr lämnas männen som bidrar till en skilsmässa vanligtvis (men inte alltid) i svåra känslor som ånger och skuld. De män som är otrogna upptäcks lider enormt av skadeverkningarna på familjen och i parförhållandet. Popikonen Elvis Presley är bara ett exempel på hur skilsmässan från stora kärleken Priscilla tog. Som tillägg till Elvi's otrohetsaffärer, stress i karriären och substansmissbruk, vände sig Priscilla även  till egna affärer. Allt kan innebära en olycklig dominoeffekt för båda parter. Separation blir oundviklig.   
Svar på tråden Min fru vill aldrig ha sex - måste jag skaffa mig ett förhållande vid sidan av?