• turbopappan

Min fru vill aldrig ha sex - måste jag skaffa mig ett förhållande vid sidan av?

Hej, 
    Jag har varit tillsammans med min fru i många år och sexlivet har aldrig varit bra. 
    Hon är väldigt konservativ, vill helst inte ens prata om det. 
    Problemet för min del är att hon är i princip ointresserad av sex, medan jag som man såklart anser det vara en väldigt viktig del i förhållandet och i livet i allmänhet. 

Jag har försökt många saker genom åren men det handlar helt enkelt om att hon inte har särskilt hög sexlust. 

Finns det något att göra åt detta eller behöver jag försöka skaffa mig ett förhållande vid sidan av för att orka med?

• Svar på tråden Min fru vill aldrig ha sex - måste jag skaffa mig ett förhållande vid sidan av?
  • Anonym (S)
    Casper9 skrev 2022-06-13 15:00:23 följande:
    Vad snackar du om? 
    Kan du var lite mer specifik? Vad i mitt inlägg var det som du inte förstod?
  • Anonym (Karin1)
    Elefantmannen2 skrev 2022-06-13 12:09:12 följande:

Läs igenom detta som du upprepat flera gånger. Och sedan funderar du över budskapet. Du gör exakt det du anklagar någon annan för. S.k. projicering. Du drar in mig i tjafs med andra skribenter och påstår att jag citerar fel när jag inte gör det. Skapar intriger som inte finns. Och försöker sedan skriva andra på näsan om forumregler. Vissa ett uns respekt, släpp din fixering, och lämna mig utanför. Tack. 

Diplomati på hög nivå?

Alla ansvarar för sitt och vad som tillförs på forumet... Individer med lingvistisk  insyn tyder om nyanserade och kloke Anonym (Bka) och jag verkligen skriver på samma vis; ja, det vore smickrande för mig om någon köpte tanken. Sanningen är att Anonym (Bka)'s språkliga förmåga, sunda och tydliga sätt att sätta ned foten utmärker sig! Sällan jag. Moderator har av oklara skäl tolkat citatet som följer som mitt eget. Det hamnade i mina meddelanden efter att du i tråden hävdat (på vilka grunder?) underbare Anonym (Bka) och jag samma skribent. Vi har inte samma presentation, mejl och uttrycker oss lite olika. Fishy verkligen.

Vem mejla om något spårar ur ifall det inte går att posta uppenbara missförstånd till moderator? Någon som vet?

"Anonym (Bka) skrev 2022-06-11 22:32:12 följande: "Elefantmannen2. Jo, läs på lite om otrohet. Gärna de artiklar som hänvisas till i tidigare inlägg här. I de allra flesta fall finns tecken på otrohet (den bedragna ville oftast tro den andre om gott och ägnar sig inte åt förhör eller snokande) och det inverkar på dynamiken i relationen och i familjen. Det är ingen liten sak att hantera känslomässigt för den som undrar vad som pågår.

Den som en gång blivit bedragen ägnar sig åt att reagera och agera på dessa tecken senare i relationen om det uppdagas eller i en ny relation. Det skadar kort och gott en människas förmåga att känna tillit.

Googla lite på "att hantera svek" "hantera otrohet". Gärna engelska också så ser du hur relevant eller intressant att läsa om som det anses vara.

Har du något som helst intresse att ta in vad andra anser än vad du tycker?
    Vad har hantering av svek med upptäckten av det att göra?".

Utan tvivel det mest klarsynta och insiktsfulla inlägget i tråden för TS's del! Feedbacken verkligen "On topic" i jämförelse med mångt och ett mycket bra redskap i TS's beslutsprocess. "Tänka först och handla sen". "Hur göra?". 
    Önskar stycket vore mitt till er alla :) men så är tyvärr inte fallet. Skriver "till er" när jag vänder mig till alla och inte till någon specifik läsare.

• Anonym (Karin1)

människor med narcissistiska drag tenderar som berörts vara i förhållanden "vid sidan av" i högre grad än andra. De har oxå lättare hemlighålla snedsteg samt visar frånvaro av skuldkänslor som normalt sköljer över de flesta otrogna. De som hoppar över skaklarna hävdar "de äger sig själva och sin sexualitet". Vi har diskuterat något om den krisbearbetning som den bedragne behöver vid upptäckten, men kanske inte så mycket om narcissistens beteende. Har ingen källa på stycket som följer men tycker det är av intresse. 

What happens when a narcissist knows you are onto them?

When a narcissist is exposed or when the narcissist know you have figured him out, they will never admit the thruth even if it staring them in the face. 

A narcissist will lay several false accusations and try to make him right. They will say things you didn't utter and misinterpret all your intentions". 

Så intressant! Så rätt minsann! 

• Elefantmannen2
    Anonym (Karin1) skrev 2022-06-13 17:47:19 följande:
    Diplomati på hög nivå?

Alla ansvarar för sitt och vad som tillförs på forumet... Individer med lingvistisk  insyn tyder om nyanserade och kloke Anonym (Bka) och jag verkligen skriver på samma vis; ja, det vore smickrande för mig om någon köpte tanken. Sanningen är att Anonym (Bka)'s språkliga förmåga, sunda och tydliga sätt att sätta ned foten utmärker sig! Sällan jag. Moderator har av oklara skäl tolkat citatet som följer som mitt eget. Det hamnade i mina meddelanden efter att du i tråden hävdat (på vilka grunder?) underbare Anonym (Bka) och jag samma skribent. Vi har inte samma presentation, mejl och uttrycker oss lite olika. Fishy verkligen.

Vem mejla om något spårar ur ifall det inte går att posta uppenbara missförstånd till moderator? Någon som vet?

"Anonym (Bka) skrev 2022-06-11 22:32:12 följande: "Elefantmannen2. Jo, läs på lite om otrohet. Gärna de artiklar som hänvisas till i tidigare inlägg här. I de allra flesta fall finns tecken på otrohet (den bedragna ville oftast tro den andre om gott och ägnar sig inte åt förhör eller snokande) och det inverkar på dynamiken i relationen och i familjen. Det är ingen liten sak att hantera känslomässigt för den som undrar vad som pågår.

Den som en gång blivit bedragen ägnar sig åt att reagera och agera på dessa tecken senare i relationen om det uppdagas eller i en ny relation. Det skadar kort och gott en människas förmåga att känna tillit.

Googla lite på "att hantera svek" "hantera otrohet". Gärna engelska också så ser du hur relevant eller intressant att läsa om som det anses vara.

Har du något som helst intresse att ta in vad andra anser än vad du tycker?
    Vad har hantering av svek med upptäckten av det att göra?".

Utan tvivel det mest klarsynta och insiktsfulla inlägget i tråden för TS's del! Feedbacken verkligen "On topic" i jämförelse med mångt och ett mycket bra redskap i TS's beslutsprocess. "Tänka först och handla sen". "Hur göra?". 
    Önskar stycket vore mitt till er alla :) men så är tyvärr inte fallet. Skriver "till er" när jag vänder mig till alla och inte till någon specifik läsare.

Lämna mig ifred. Enklaste instruktionen.

Antar att "underbara" Bka också vill stå utanför dina skevheter och undrar lite varför hen dras in i den här posten riktad till mig? 

• Anonym (Karin1)
    Elefantmannen2 skrev 2022-06-13 20:48:35 följande:

Lämna mig ifred. Enklaste instruktionen. Antar att "underbara" Bka också vill stå utanför dina skevheter och undrar lite varför hen dras in i den här posten riktad till mig? 

Suck, suck och suck igen... Har du totalt missat hur jag påtalade "c'est fini" till verbala övertramp - flera poster back? Skevheter får du stå för själv. Allt trams inkl dina personangrepp mot i princip samtliga inkl  Anonym (Bka) lämnar tråden effektivt öde. Så brukar det tyvärr gå om skitsnack och sågningar tar över själva ämnet.... Har givit dig massor av chanser att komma back on Topic men det tycks inte funka alls.... 

Mycket vettiga opinions levererade "med rakryggad hållning i sina gener", men tjejen retirerade i er konversation. Din kommentar på tjejens avhopp var diaboliskt elak. ... Sådär fortsätter det. Helt enkelt inte din grej att resonera på annat vis... Signumet kännetecknas av missförstå inlägg, upprepa samma sak om och om igen samt leverera dräpande repliker. Lider med dig i det avseendet. Med en portion ökad självinsikt framstår din retorik tydligare. Läs om och lär av dina poster här i tråden kopplade till trådens utveckling.  

Psst... Inlägget inledningsvis riktad till dig, därefter generellt -om nu någon vettig person slösar dyrbar tid i en komplett urartad tråd... Uppenbarligen visar TS noll närvaro i sin tråd.
  • Anonym (24?)
    Anonym (Karin1) skrev 2022-06-13 07:40:14 följande:
    One of a kind Gladär fantastiskt nog alla människor! Oxå du! Oavsett hur många Nick/Signaturer du kör med... 

Så länge du inte har någon ambition att precisera din kritik väljer jag att ta till mig av positiv kritik jag hittills givits på forumet! Glad
    Jag är bara en person. Det är bara löjligt att påstå att jag skulle vara flera baserat på att det är flera som protesterar mot dig. Det går inte ha fler anonyma nick i samma tråd annat än att man har olika konton som utgår från olika mailadresser. Jag har ett öppet nick men det har jag inte använt här.
    Olika nick i olika trådar går. 
    Men...man känner ofta igen folk och det krävs inte många ord för det..
  • Anonym (Karin1)
    Anonym (24?) skrev 2022-06-13 23:48:12 följande:
    Jag är bara en person. Det är bara löjligt att påstå att jag skulle vara flera baserat på att det är flera som protesterar mot dig. Det går inte ha fler anonyma nick i samma tråd annat än att man har olika konton som utgår från olika mailadresser. Jag har ett öppet nick men det har jag inte använt här.
    Olika nick i olika trådar går. 
    Men...man känner ofta igen folk och det krävs inte många ord för det..
    Good morning (24?) Inget specifikt mot ditt anonyma Nick. En kompis har uppdaterat.  Yes, flera konton och mailadresser existerar precis som du är inne på... I en gammal tråd efterfrågas t o m hur skapa.... flera konton flera Nick. Update ja minsann - och precis som man känner igen folk känner man igen fenomen... Vissa "backar upp" sin åsikt 2no matter what och beskyller samtidigt andra skribenter för sitt eget beteende i en slags dimridå. Skapar oreda. Det var nog jag som allra först vid klarsynt mothugg av ny skribent påstods vara samma person som nykomlingen är värt att nämna. Min meningsmotståndare kunde helt enkelt inte "ta" nya perspektiv. Stoppar en tråds flöde.

Light misstanke om flera Nick än ett handlade aldrig om någons objections från min sida. Sånt ska alla vara beredda på! Känsliga ämnen debatteras. Annars har man inget att göra på ett forum. Det går såklart inte hänvisa till flera Nick så snart debatten tar emot lite. Däremot måste vara tillräckligt högt till tak påtala iakttagelser som med lite research visar sig kunna stämma. Intuition är bra både gällande känna igen folk och uppmärksamma ojusta metoder. 

Tack för att du skrev! Vilket gav chansen till ett litet klargörande :)      
  • Anonym (Sonya32)

Kanske testa en masturbator eller annan sexleksak. Enklare än att inleda ett förhållande och garanterad njutning ;) 

• Anonym (Karin1)
    Anonym (Sonya32) skrev 2022-06-14 14:34:24 följande:

Kanske testa en masturbator eller annan sexleksak. Enklare än att inleda ett förhållande och garanterad njutning ;) 

Låter som ett super bra råd Kyss definitivt bättre än otrohet.

Det är väl "bara" det här med mänsklig kontakt, fysisk validering, närhet och bekräftelse på ett djupare plan som isf fattas TS. Hur göra med den om partnern sexstrejkar.
  • Gnussen

Om du nu har funderingar på att vara med en annan kvinna för att din fru inte vill ha sex. Var en man och gör slut innan du går till handling i så fall. Att vara otrogen under ett förhållande är aldrig okej om inte båda är med på det i så fall s.k fritt förhållande. 

Svar på tråden Min fru vill aldrig ha sex - måste jag skaffa mig ett förhållande vid sidan av?