• turbopappan

Min fru vill aldrig ha sex - måste jag skaffa mig ett förhållande vid sidan av?

Hej, 
    Jag har varit tillsammans med min fru i många år och sexlivet har aldrig varit bra. 
    Hon är väldigt konservativ, vill helst inte ens prata om det. 
    Problemet för min del är att hon är i princip ointresserad av sex, medan jag som man såklart anser det vara en väldigt viktig del i förhållandet och i livet i allmänhet. 

Jag har försökt många saker genom åren men det handlar helt enkelt om att hon inte har särskilt hög sexlust. 

Finns det något att göra åt detta eller behöver jag försöka skaffa mig ett förhållande vid sidan av för att orka med?

• Svar på tråden Min fru vill aldrig ha sex - måste jag skaffa mig ett förhållande vid sidan av?
  • Casper9
    Anonym (svårt) skrev 2022-06-13 12:18:31 följande:
    Det är dock inte det vanligaste. Dessutom innebär som sagt sex en särskild typ av intimitet som man inte kan få på annat sätt.
    Särskild intimitet? Hur vet du att det inte är det vanligaste? 
  • Anonym (S)
    Casper9 skrev 2022-06-13 12:12:27 följande:
    Jag har sex med min man trots jag inte tycker han är sexig, så fattar inte vad du menar 
    Varför skriver du under två nick i tråden? Och varför upprepar du samma fråga två gånger istället för att bemöta det svar du fick av mig?
  • Casper9
    Anonym (S) skrev 2022-06-13 12:35:34 följande:
    Varför skriver du under två nick i tråden? Och varför upprepar du samma fråga två gånger istället för att bemöta det svar du fick av mig?
    Har inte fått något svar av ts än 
  • Anonym (svårt)
    Casper9 skrev 2022-06-13 12:28:17 följande:
    Särskild intimitet? Hur vet du att det inte är det vanligaste? 
    Oftast är man attraherad av den man har sex med eftersom det är det som är en del av poängen med sex. Att ha sex med någon är mer intimt och en annan typ av fysisk kontakt än kramar. Att det ska vara så svårt att förstå.
  • Anonym (S)
    Casper9 skrev 2022-06-13 12:12:27 följande:
    Jag har sex med min man trots jag inte tycker han är sexig, så fattar inte vad du menar 
    Det är du, det. För de flesta andra är det viktigt med attraktion när det gäller sex. Att få känna sig åtrådd och att få åtrå sin partner.

Att man går miste om intimiteten vid onani kan du väl inte förneka? Och som jag skrev så är sex betydligt mer intimt än att bara kramas. Dessutom frigörs oxytocin vid orgasm, vilket är ett hormon som förstärker kärlekskänslorna till varandra. Det går du också miste om vid onani, eftersom du är helt själv då. Även om oxytocin frigörs även då, så kommer det inte att påverka känslorna för din partner.
  • Anonym (S)
    Casper9 skrev 2022-06-13 12:42:33 följande:
    Hur vet du att TS inte runkar?
  • Casper9
    Anonym (S) skrev 2022-06-13 12:52:43 följande:
    Hur vet du att TS inte runkar?
    Vet inte inte fått något svar än 
  • Anonym (svårt)
    Casper9 skrev 2022-06-13 12:42:33 följande:
    Han startade förmodligen den här tråden för att han inte nöjer sig med att runka, av skäl som flera redan tagit upp.
  • Anonym (S)
    Casper9 skrev 2022-06-13 13:20:15 följande:
    Vet inte inte fått något svar än 
    TS har lämnat tråden. Du kommer inte att få svar från honom. 

Du frågar varför han inte runkar. Alltså utgår du från att han inte runkar. Du tycker ju att om man onanerar så borde man vara nöjd med det och inte behöva ha sex med sin partner, för det är så du funkar. För de allra flesta kan dock inte onani ersätta sex. Jag hoppas du har förstått det nu.

Förresten, varför säger du inte samma sak till din kille? Att han ska runka istället, så slipper du ställa upp på sex? Du har ju sex bara för hans skull.
  • Casper9
    Anonym (S) skrev 2022-06-13 14:57:18 följande:
    TS har lämnat tråden. Du kommer inte att få svar från honom. 

Du frågar varför han inte runkar. Alltså utgår du från att han inte runkar. Du tycker ju att om man onanerar så borde man vara nöjd med det och inte behöva ha sex med sin partner, för det är så du funkar. För de allra flesta kan dock inte onani ersätta sex. Jag hoppas du har förstått det nu.

Förresten, varför säger du inte samma sak till din kille? Att han ska runka istället, så slipper du ställa upp på sex? Du har ju sex bara för hans skull.
    Vad snackar du om? 
Svar på tråden Min fru vill aldrig ha sex - måste jag skaffa mig ett förhållande vid sidan av?