• turbopappan

Min fru vill aldrig ha sex - måste jag skaffa mig ett förhållande vid sidan av?

Hej, 
    Jag har varit tillsammans med min fru i många år och sexlivet har aldrig varit bra. 
    Hon är väldigt konservativ, vill helst inte ens prata om det. 
    Problemet för min del är att hon är i princip ointresserad av sex, medan jag som man såklart anser det vara en väldigt viktig del i förhållandet och i livet i allmänhet. 

Jag har försökt många saker genom åren men det handlar helt enkelt om att hon inte har särskilt hög sexlust. 

Finns det något att göra åt detta eller behöver jag försöka skaffa mig ett förhållande vid sidan av för att orka med?

• Svar på tråden Min fru vill aldrig ha sex - måste jag skaffa mig ett förhållande vid sidan av?
  • Anonym (Bka)
    Elefantmannen2 skrev 2022-06-12 00:03:22 följande:

Ok. Konstruktivt svar. 

Det är jättemånga som tycker att du beter dig kraftigt förvirrat, hö hö. 
    Blöja. 

Säg något som har med frågan att göra istället för att ställa liknande frågor om och om igen . 

Som vad tycker du om TS inställning? 
  • Anonym (Karin1)
    Anonym (Bka) skrev 2022-06-11 23:59:20 följande:

Elefantmannen2, vi är flera som tycker att du mest svamlar och upprepar frågor. 

+ 1
  • Elefantmannen2
    Anonym (Karin1) skrev 2022-06-12 00:28:43 följande:
    + 1
    Ha ha ha. Satt just och undrade hur man man kunde övertrumfa dagisretoriken. Du inte bara lyckades. Snabbt gick det också. 
  • Anonym (Karin1)
    Elefantmannen2 skrev 2022-06-12 01:47:23 följande:
    Ha ha ha. Satt just och undrade hur man man kunde övertrumfa dagisretoriken. Du inte bara lyckades. Snabbt gick det också. 
    Hmm.... din "poisining the well" och ad hominem retorik används alltför frekvent i trådar, oxå här mot en smart och klok tjej längre tillbaka i tråden (medvetna skribenter avstår bolla mot din argumentation) vilket gör det svårt att ta dig på fullaste allvar. Visa gärna hänsyn till FL:s forumregler och håll en konstruktiv och god samtalston i dina inlägg tack! 
  • Elefantmannen2
    Anonym (Karin1) skrev 2022-06-12 10:09:32 följande:
    ... Okej = Ditt på forumet delade statement. Du menar alltså dina otrohetssvek svårligen upptäcks av din bedragna partner. Hur kommer det sig mån tro?! 

Som nämnts i tråden uppträder narcissister och psykopater mest bedrägligt: a) för sin partner med lätthet bakom ljuset. "Äger sig själva och sin sexualitet" ( på bekostnad av partnerns och familjens lycka) lyder argumentet. b) ljuger easy utan omsvep c) visar inga tecken på samvetsbetänkligheter. Du menar väl ändå inte att du kvalificerar dig på samtliga punkter?

Hantering av svek har ALLT att göra med äktenskapets överlevnad. Varsågod och masa dig iväg till terapirummet. Tillsammans med din partner när du känner dig redo att komma ut ur garderoben! Become clean! Ni lär ha issues att arbeta er igenom. Och sådant tar tid. Troligen det tidsspann som din trolöshet pågått. Vilket bara du själv vet något om. Enskild terapi kan oxå vara av godo om otrohetsmönstret verkat över tid.

Ta vidare (BKA) s tips om att sätta dig in i otrohetssvek. Googla på "otrohet", "trauma" och "läkning av otrohet". Så frångår du rollen som en empatilös novis när du för fram enstaka argument av ad hominem karaktär (lämnar sakfrågan och går till personangrepp mot flera skribenter) här och var. 

Lycka till! 

Du vill gå så långt som att utmåla mig med personlighetsstörning för att få in din fyrkantiga kloss i det runda hålet?

Samma person som korshänvisar till sig själv under andra nick i rent schizofren anda vill diagnosticera andra? 

För att hantera en otrohet måste den för upptäckas, eller hur. Och det är det jag diskuterar. Så, jag frågar igen, hur ska det upplysa mig i ena ämnet att läsa om konsekvenser av det?

Du beter dig inte bara ologiskt och ohederligt åt i argumentationen, det här tramset är rent obehagligt. 

Jag kommer inte att svara på något från något av dina nick. 

• Anonym (24?)
    Anonym (Karin1) skrev 2022-06-12 10:18:57 följande:
    Hmm.... din "poisining the well" och ad hominem retorik används alltför frekvent i trådar, oxå här mot en smart och klok tjej längre tillbaka i tråden (medvetna skribenter avstår bolla mot din argumentation) vilket gör det svårt att ta dig på fullaste allvar. Visa gärna hänsyn till FL:s forumregler och håll en konstruktiv och god samtalston i dina inlägg tack! 
    Host....Forumregler? Den sista raden är helt hysteriskt rolig med tanke på hur du fräser runt i trådarna med en sällan skådad besserwisseregenskap. 
  • Klangen
    Anonym (24?) skrev 2022-06-12 14:47:09 följande:
    Host....Forumregler? Den sista raden är helt hysteriskt rolig med tanke på hur du fräser runt i trådarna med en sällan skådad besserwisseregenskap. 
    Människor förändras och din kommentar tyder på att du inte gör det..
  • Anonym (Karin1)
    Elefantmannen2 skrev 2022-06-12 14:28:53 följande:

Du vill gå så långt som att utmåla mig med personlighetsstörning för att få in din fyrkantiga kloss i det runda hålet? Samma person som korshänvisar till sig själv under andra nick i rent schizofren anda vill diagnosticera andra? För att hantera en otrohet måste den för upptäckas, eller hur. Och det är det jag diskuterar. Så, jag frågar igen, hur ska det upplysa mig i ena ämnet att läsa om konsekvenser av det? Du beter dig inte bara ologiskt och ohederligt åt i argumentationen, det här tramset är rent obehagligt. Jag kommer inte att svara på något från något av dina nick. 

Vår diskussion blir givet c'est fini när du konsekvent vägrar tillföra något av värde. Det vill säga något i trådens ämne istället för allt runt-omkring-trams du upptar tiden med. 

Insinuerar varken det ena eller det andra eller personlighetsstörning hos någon. Det är upp till var och en att professionellt gå igenom en mer tillförlitlig Bucket List än här tillsammans med en legitimerad terapeut. Om personen ifråga går på något särskilt spår gällande sitt otrohetsmönster. Det är inget jag tar ställning till mer på djupet. Vare sig lekmannamässigt eller professionellt i ett öppet forum! 

Kör med Ett Nick eller rättare sagt En Anonym Signatur. Stärker knappast mina påståenden med hjälp av en adderad Signatur som jag "fuskat mig fram till". Därav är det omöjligt för mig att korshänvisa till mig själv under "andra nick". Återigen landar mycket i det här tvivelaktiga sidospåret till dialog på dagisnivå typ: "Han som sa det han va' det". Något för Herrn att eventuellt begrunda vad gäller dubbla Nick/Signaturer?

Noterade faktiskt när du ändå berör saken, En särskild skribent som "i stridens hetta" förmodligen körde med dubbla Anonyma Signaturer i tråden; argumenten tröt. Emellertid gick "strategin" om intet.  Observanta skribenter tog udden av manövern. 

Slutligen för du en återkommande fråga som jag uppfattar TS faktiskt aldrig berört. Själva UPPTÄCKTEN. Om/När/Hur en otrohetsaffär uppdagas. Endast en delfråga som trådskaparen hittills inte lyft. Din argumentation blir om än intressant mycket ensidig. På något sätt vill du närmast banka in din enmansfråga i oss alla som kikar in i tråden. Vad står agerandet för? Om du vill diskutera vidare med andra debattörer, säg gärna något om varför just det momentet fastnat?    
  • Anonym (Karin1)
    Anonym (24?) skrev 2022-06-12 14:47:09 följande:
    Besserwisseregenskaper? Hmm, sådana påståenden tål verkligen begrundas inte sant? Du är förstås hundra på att du inte är meningsfrände till Elefantmannen2? Så snart Nicket i farten och när argumenten tryter landar nämligen diskussionen ungefär där... I ad hominem angrepp framför genuina engagemang i sakfrågor. Smittar retorikmetoden av sig mån tro? 

Nåväl, vad anser du om topic då? Opinions där? För gärna diskussionen framåt med konstruktiv input på trådstarten.

• Anonym (Why)

Fråga inte oss, fråga henne!

Svar på tråden Min fru vill aldrig ha sex - måste jag skaffa mig ett förhållande vid sidan av?