Inlägg från: turbopappan |Visa alla inlägg
  • turbopappan

Min fru vill aldrig ha sex - måste jag skaffa mig ett förhållande vid sidan av?

Hej, 
    Jag har varit tillsammans med min fru i många år och sexlivet har aldrig varit bra. 
    Hon är väldigt konservativ, vill helst inte ens prata om det. 
    Problemet för min del är att hon är i princip ointresserad av sex, medan jag som man såklart anser det vara en väldigt viktig del i förhållandet och i livet i allmänhet. 

Jag har försökt många saker genom åren men det handlar helt enkelt om att hon inte har särskilt hög sexlust. 

Finns det något att göra åt detta eller behöver jag försöka skaffa mig ett förhållande vid sidan av för att orka med?

• Svar på tråden Min fru vill aldrig ha sex - måste jag skaffa mig ett förhållande vid sidan av?
  • turbopappan

Tack för alla svar

Vet inte hur man svarar enskilt på varje svar....

Någon frågade: varför inledde du ens ett förhållande med henne? Det var lite mer sex i början av förhållandet, men det handlade såklart om kärlek. Vi var kära och älskade varandra, då vill man ju inte avbryta ett förhållande bara för att hon inte verkar så intresserad av sex. Jag tänkte att det ordnar sig, klart att hon vill ha sex......hon kanske bara är nervös, eller whatever.......jag vet inte, men hoppades det skulle ordna sig. 

Någon annan skrev: "Jag utgår från att du talat med henne om hur du känner och hur viktigt sex är för dig? Hon vill inte ha sex och vill inte göra något åt det, då är det svårt. "

Ja, så är det, har talat med henne om detta många gånger. Men om hon faktiskt inte har någon sexlust så känns det fel att på något sätt tvinga henne till något som hon inte vill. 

Separation? Ja kanske, men för barnens skull så helst inte. 
    Förhållandet är ju bra annars, men hon har ingen sexlust och min sexlust är väldigt stor...........

• turbopappan
    Gameofthrones skrev 2022-06-05 11:38:38 följande:

Varför skiljer du dig inte? - ärligt talat? Du sårar hela familjen, speciellt din fru.

Är själv gift i många år vi är inte för som många är snarare tvärtom.

Ansök skilsmässa, skriv på dela lika. Köp ut dig eller frun. Beroende på hur ni bor.

Varför valde ni bli tillsammans överhuvudtaget? Visste du att hon var ointresserad av sex? Då får ni skylla er själva lite grann.

Man måste vara öppen, eller att man märker hur ens partner är med sexdriften.

Kommunikation, sex är prio A O eller hur? Det här säger jag inte för att du är man. Det spelar ingen roll vilket kön man är utan ibland måste man fan tänka till. Kvinna som man.

Jag hade inte velat vara tillsammans med en per in med lågt sexdrift eftersom jag har en hög sexlust 

jag sårar min fru? ehhhh? hon bryr sig ju inte om vi har sex.........det är ju jag som är sårad
  • turbopappan
    Anonym (S) skrev 2022-06-05 13:06:08 följande:
    Just det, du frågade om det vore ok att ha en älskarinna, så det ser du uppenbarligen också som ett alternativ. Nej, jag tycker inte att det vore ok. Hade du själv velat att din fru var otrogen? Fråga henne om hon tycker att det är ok att du har sex med andra. Kanske säger hon ja. Men jag tycker inte du ska gå bakom ryggen på henne.
    Men om hon inte vill ha sex, då har jag ju bara 3 alternativ:
    - skilsmässa
    - leva i ett sexlöst äktenskap
    - älskarinna

Prata med henne säger du kanske, men jag har gjort detta så många gånger och det leder ingen vart
  • turbopappan
    Anonym (K) skrev 2022-06-05 14:55:20 följande:

Hon har alltså uttryckligen sagt nej till öppet förhållande?

vi har aldrig diskuterat detta
Svar på tråden Min fru vill aldrig ha sex - måste jag skaffa mig ett förhållande vid sidan av?