• turbopappan

Min fru vill aldrig ha sex - måste jag skaffa mig ett förhållande vid sidan av?

Hej, 
    Jag har varit tillsammans med min fru i många år och sexlivet har aldrig varit bra. 
    Hon är väldigt konservativ, vill helst inte ens prata om det. 
    Problemet för min del är att hon är i princip ointresserad av sex, medan jag som man såklart anser det vara en väldigt viktig del i förhållandet och i livet i allmänhet. 

Jag har försökt många saker genom åren men det handlar helt enkelt om att hon inte har särskilt hög sexlust. 

Finns det något att göra åt detta eller behöver jag försöka skaffa mig ett förhållande vid sidan av för att orka med?

• Svar på tråden Min fru vill aldrig ha sex - måste jag skaffa mig ett förhållande vid sidan av?
  • Anonym (svårt)
    Anonym (Jag) skrev 2022-06-12 22:52:42 följande:

Varför runkar du inte? 

Måste du upprepa samma fråga hela tiden? Bara för att du inte tycker att sex ger dig något utöver vad onani kan ge är det inte så för de flesta andra, av orsaker som redan nämnts, både här och i andra trådar du deltagit i. Du måste ha problem med empatin om du inte kan förstå det.
  • Anonym (Karin1)
    Anonym (24?) skrev 2022-06-12 22:43:55 följande:
    Jösses....Ja jag är övertygad om att jag inte är kusin med någon i tråden. 
    Det behövs inte visas några exempel på var du är en besserwisser.  Maken till högtravande, missionerande  och fördomsfulla inlägg har jag inte sett sen jag hittade den här sidan för två år sedan.
    Du är unik. Verkligen. 
    One of a kind Gladär fantastiskt nog alla människor! Oxå du! Oavsett hur många Nick/Signaturer du kör med... 

Så länge du inte har någon ambition att precisera din kritik väljer jag att ta till mig av positiv kritik jag hittills givits på forumet! Glad
  • Anonym (Karin1)
    Elefantmannen2 skrev 2022-06-12 22:05:07 följande:
    Dra inte in mig i ditt förvirrade enpartssamtal, tack. 
    Vem drar in vem i sin confusion?

Otydlighet på plattformen kreerar du genom poisining the well och ad hominem attacker gentemot samtliga skribenter du bollar med. Skippar sakfrågor och lägger ned mest krut på det ovidkommande. Alla kan dock utvecklas om viljan till konstruktivitet existerar inombords. Samt om tydliga gränser sätts. Punkt.
  • Anonym (S)
    Anonym (Jag) skrev 2022-06-12 22:52:42 följande:

Varför runkar du inte? 

Onani ger ingen bekräftelse på att man är sexig och attraktiv i sin partners ögon. Onani ger heller inte den intimitet som sex med en partner ger. Sex med sin partner är också betydligt mer intimt än vad kramar är, så det går inte att jämföra. För övrigt kanske TS visst runkar. Vad vet du om det? De flesta onanerar OCH har sex med sin partner. Det fyller olika behov.
  • Anonym (svårt)
    Casper9 skrev 2022-06-13 11:44:48 följande:

Varför runkar du inte?

Läs inlägget strax ovanför ditt.
  • Elefantmannen2
    Anonym (Karin1) skrev 2022-06-13 07:49:57 följande:
    Vem drar in vem i sin confusion?

Otydlighet på plattformen kreerar du genom poisining the well och ad hominem attacker gentemot samtliga skribenter du bollar med. Skippar sakfrågor och lägger ned mest krut på det ovidkommande. Alla kan dock utvecklas om viljan till konstruktivitet existerar inombords. Samt om tydliga gränser sätts. Punkt.

Läs igenom detta som du upprepat flera gånger. Och sedan funderar du över budskapet. Du gör exakt det du anklagar någon annan för. S.k. projicering. 

Du drar in mig i tjafs med andra skribenter och påstår att jag citerar fel när jag inte gör det. Skapar intriger som inte finns. Och försöker sedan skriva andra på näsan om forumregler. 

Vissa ett uns respekt, släpp din fixering, och lämna mig utanför. Tack. 

• Casper9
    Anonym (svårt) skrev 2022-06-13 12:02:45 följande:
    Läs inlägget strax ovanför ditt.
    Jag har sex med min man trots jag inte tycker han är sexig, så fattar inte vad du menar 
  • Anonym (KåtaLisa)
    Casper9 skrev 2022-06-13 12:12:27 följande:
    Jag har sex med min man trots jag inte tycker han är sexig, så fattar inte vad du menar 
    Kan förstå dig till viss del. Jag har också sex med min man ibland trots att han blivit totalt oattraktiv, fet och slapp. 

Men får min tillfredsställelse på annat håll. Lätt som kvinna.
  • Anonym (svårt)
    Casper9 skrev 2022-06-13 12:12:27 följande:
    Det är dock inte det vanligaste. Dessutom innebär som sagt sex en särskild typ av intimitet som man inte kan få på annat sätt.
Svar på tråden Min fru vill aldrig ha sex - måste jag skaffa mig ett förhållande vid sidan av?