Inlägg från: Anonym (Bka) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Bka)

Min fru vill aldrig ha sex - måste jag skaffa mig ett förhållande vid sidan av?

Anonym (FP) skrev 2022-06-10 17:05:40 följande:

Ja? Det förändrar inte frågan om uppsåt.

Och trauma och annat är långt från given utkomst. Om det finns chans till det hos en specifik partner vet ju den otrogne nog det bättre än random anonym på det här forumet? Blir larvigt att måla upp det som uppenbar konsekvens. 

Man kan resonera att hos en person som får trauma av någon typ av otrohet skulle likväl en skilsmässa göra det. De två valen en del råder om i tråden skulle ha samma utfall.
    Dynamiken i ett sånt förhållande är trasigt i grund. 
    Damned If I do, damned If I don?t.

För att föregå; Jag uppmanar inte till varken bu eller bä, men tycker man borde inse komplexiteten i varje enskilt fall. 

Det är en fråga om att riva upp förmåga till tillit hos en annan människa. Och vi människor är som bekant beroende av varandra. Uppsåt blir det när någon är medveten om vad handlingen leder till och med öppna ögon planerar för att bryta mot de spelregler som finns för det i det här fallet överenskommet monogamt förhållandet. 

Och Jo, det är ett trauma som är mycket svårt att ta sig förbi. Skilsmässa kan (förutsatt att det inte föregås av svek) vara befriande och leda framåt. 

Nej, otrohet är inte att rekommendera. 
  • Anonym (Bka)

FP. Du lider av svår faktaresistens.  Du är också mer intresserad av ordklyveri än att skapa mer insikt i en fråga. Du diskuterar inte utan säger bara nej till vad folk än skriver om det går emot vad du tror och läser inte de artiklar som hänvisas till. Du kommer inte med några vetenskapliga belägg för att det du påstår är korrekt. Du tillför inget. Kan du komma med något intressant i frågan istället för att klanka ner på andras inlägg? 

• Anonym (Bka)

Elefantmannen2. Jo, läs på lite om otrohet. Gärna de artiklar som hänvisas till i tidigare inlägg här. I de allra flesta fall finns tecken på otrohet (den bedragna ville oftast tro den andre om gott och ägnar sig inte åt förhör eller snokande) och det inverkar på dynamiken i relationen och i familjen. Det är ingen liten sak att hantera känslomässigt för den som undrar vad som pågår. 

Den som en gång blivit bedragen ägnar sig åt att reagera och agera på dessa tecken senare i relationen om det uppdagas eller i ny relation. Det skadar kort och gott en människas förmåga att känna tillit. 

Googla lite på "att hantera svek" "hantera otrohet". Gärna engelska också så det du hur relevant eller intressant att läsa om som det anses vara. 

Har du något som helst intresse att ta in vad andra anser än vad du tycker? 
  • Anonym (Bka)
    Elefantmannen2 skrev 2022-06-11 23:00:20 följande:

Vad har hantering av svek med upptäckten av det att göra? 

Det är ju totalt orimligt att påstå att 100% av otroheterna, oavsett hur man nu vill definiera just det, blir upptäckta. I just det fallet behöver jag inte gå längre än till mig själv för att klargöra. 

Du ifrågasätter i ditt senaste svar att "alla" skulle märka av otrohet och du undrar vad narcissistister och psykopater har med frågan att göra: de enda som verkligen kan ljuga utan att avslöja sig är just det. De andra har oftast en massa "tells" när de ljuger.

Ett par där tilliten fallerar pga av ena partens oförmåga att hålla sig till relationen äventyrar också sannolikt en trygg familjesituation för barnen. Det är inte en bra förälder. 
  • Anonym (Bka)

Zlatan säger det enda som behöver sägas. Viljen j-la douche. 

• Anonym (Bka)
    Elefantmannen2 skrev 2022-06-11 23:22:16 följande:

Så vad har hantering av svek med upptäckten därav att göra? 

Så, du har nu ändrat till att alla otroheter utom de som psykopater ligger bakom upptäcks av partnern? 

Nej, du har redan fått svar. Det blir inte bättre för att du ställer samma fråga fler gånger. Du lär inte fatta för att jag förklarar en gång till. Läs på lite om vad svek gör med relationer. 
    Nej, du blandar ihop inlägg. Jag har inte ändrat något. 
    Jag förtydligade det du inte förstod. 
  • Anonym (Bka)

Det verkar drälla av douche bags här. 
    "Ryser*

• Anonym (Bka)

Elefantmannen2, vi är flera som tycker att du mest svamlar och upprepar frågor. 

• Anonym (Bka)
    Elefantmannen2 skrev 2022-06-12 00:03:22 följande:

Ok. Konstruktivt svar. 

Det är jättemånga som tycker att du beter dig kraftigt förvirrat, hö hö. 
    Blöja. 

Säg något som har med frågan att göra istället för att ställa liknande frågor om och om igen . 

Som vad tycker du om TS inställning? 
Svar på tråden Min fru vill aldrig ha sex - måste jag skaffa mig ett förhållande vid sidan av?