Inlägg från: Anonym (24?) |Visa alla inlägg
  • Anonym (24?)

Min fru vill aldrig ha sex - måste jag skaffa mig ett förhållande vid sidan av?

Anonym (Karin1) skrev 2022-06-10 14:21:20 följande:
    Nu tycker jag allt du krånglar till det! ?Som ett sätt att undvika ett rakt och hederligt svar på min fråga ställd till dig?

Om vi undviker "märka ord" (skippar snacket om panelmedlemmar när vi lika gärna kan definiera oss som FL-medlemmar i ett öppet diskussionsforum) och återgår till själva ämnet. Har ett par frågetecken som behöver rätas ut. Ja visst, definitivt utan att svika TS:s frågeställning det minsta! Det är väl närmast en självklarhet! 

TS är ledsen när hans fru aldrig vill ha sex och ställer sig frågan om hen måste skaffa sig ett förhållande vid sidan av; för att få sina emotionella och sexuella behov bättre tillgodosedda. En lös förbindelse eftersom hen säger "förhållande" och klassificeringen landar under rubriken "en älskarinna vid sidan av". Något jag tror alla är överens om. Punkt. Alltså överväger TS ett högre trappsteg i "otrohetsstegen" ställd mot sexchatt, cam-sex eller en ngt mindre personlig KK-relation (påminner dock i vissa fall om älskarinna/älskare konstruktion). 

Du ger öppet råd till TS i hans ärende när du rakt av föreslår killen bör smussla med den planerade otroheten. I ditt resonemang "det partnern inte vet något om far den inte illa av". Varför jag ställde och ställer en adekvat fråga till dig: "Gör inte mot andra vad du inte vill ha gjort mot dig själv". Därmed är min fråga till dig - utifrån din undermåliga "rådgivning" till TS - om du själv kunde uppskatta om din partner (om du är i ett stadigt etablerat förhållande vill säga) i lönn smög med partners bakom din rygg? 

I tråden "Otrogna på jobbet va fan" är du Elefantmannen2 väl själv inne på den gyllene regeln om jag inte minns fel? I aktuell tråd uppmuntrar du TS till  praktisera ett älskarinneförhållande bakom hustruns rygg. Oj vilken attitydförändring du i så fall bjuder på. Säg gärna något om exakt hur din empati mot paret i kris yttrar sig när mannen i sin kärlekstörst på väg ut ur äktenskapet genom en sidorelation? Och ja, övertramp upptäcks förr eller senare. Familjeidyllen som du till varje pris vill bibehålla i status quo rasar som ett korthus vid "Upptäckten". Det är bara i distanserade särbo förhållanden utan särskilt mycket känsla investerat, mer ett samarbete av praktisk natur och hålla varandra sällskap, som mannens otrohetsmönster kan upprätthållas. I TS fall verkar dock förhållandet till hustrun vara av mer genuin natur. Varför mycket mer står på spel rent känslomässigt.    

Jag har aldrig föreslagit något i stil med "Varför gör du inte bara så här". Vare sig till TS eller till dig. Var har jag uttryckligen sagt att paret omedelbart ska skilja sig?? Du kan ha blandat ihop mitt inlägg med en annan debattörs. Uppskattar mycket om du från och med nu rättar in dig i ledet, håller dig till topic och kör med raka puckar. 

Har det redan gått 24 timmar? 
  • Anonym (24?)
    Anonym (Karin1) skrev 2022-06-12 10:18:57 följande:
    Hmm.... din "poisining the well" och ad hominem retorik används alltför frekvent i trådar, oxå här mot en smart och klok tjej längre tillbaka i tråden (medvetna skribenter avstår bolla mot din argumentation) vilket gör det svårt att ta dig på fullaste allvar. Visa gärna hänsyn till FL:s forumregler och håll en konstruktiv och god samtalston i dina inlägg tack! 
    Host....Forumregler? Den sista raden är helt hysteriskt rolig med tanke på hur du fräser runt i trådarna med en sällan skådad besserwisseregenskap. 
  • Anonym (24?)
    Anonym (Karin1) skrev 2022-06-12 18:20:58 följande:
    Besserwisseregenskaper? Hmm, sådana påståenden tål verkligen begrundas inte sant? Du är förstås hundra på att du inte är meningsfrände till Elefantmannen2? Så snart Nicket i farten och när argumenten tryter landar nämligen diskussionen ungefär där... I ad hominem angrepp framför genuina engagemang i sakfrågor. Smittar retorikmetoden av sig mån tro? 

Nåväl, vad anser du om topic då? Opinions där? För gärna diskussionen framåt med konstruktiv input på trådstarten.

Ja besserwisser till max! 
    Meningsfrände är jag med alla som delar min åsikt. Är inte du det?  
  • Anonym (24?)
    Anonym (Karin1) skrev 2022-06-12 20:05:39 följande:
    Ok, du tycker så! Välj och precisera gärna med ett exempel så blir din kritik mer pedagogiskt och konstruktiv  // Glad

Sorry, men jag menade i alla hast lite skämtsamt "kusin" och ej "meningsfrände". Jo men visst jag sidar gärna med mina meningsfränder Solig
    Jösses....Ja jag är övertygad om att jag inte är kusin med någon i tråden. 
    Det behövs inte visas några exempel på var du är en besserwisser.  Maken till högtravande, missionerande  och fördomsfulla inlägg har jag inte sett sen jag hittade den här sidan för två år sedan.
    Du är unik. Verkligen. 
  • Anonym (24?)
    Anonym (Karin1) skrev 2022-06-13 07:40:14 följande:
    One of a kind Gladär fantastiskt nog alla människor! Oxå du! Oavsett hur många Nick/Signaturer du kör med... 

Så länge du inte har någon ambition att precisera din kritik väljer jag att ta till mig av positiv kritik jag hittills givits på forumet! Glad
    Jag är bara en person. Det är bara löjligt att påstå att jag skulle vara flera baserat på att det är flera som protesterar mot dig. Det går inte ha fler anonyma nick i samma tråd annat än att man har olika konton som utgår från olika mailadresser. Jag har ett öppet nick men det har jag inte använt här.
    Olika nick i olika trådar går. 
    Men...man känner ofta igen folk och det krävs inte många ord för det..
  • Anonym (24?)
    Anonym (KåtaLisa) skrev 2022-06-17 12:38:08 följande:
    Dom brukar söka sig till kåta kvinnor som mig. Vet  inte hur många otrogna män jag träffat vid det här laget. Men det är många. I princip alla gifta män vill vara otrogna även om  dom inte vill erkänna det.

När dom får möjligheten att träffa en kvinna som verkligen gillar sex ser dom vad dom går miste om därhemma.
    Delar din erfarenhet vad gäller mängden upptagna som försöker få till det med en singel kvinna. Jag ser mig inte som en "kåt kvinna" men jag är singel och får många förslag. 
     De vill sällan lämna frun och allt det praktiska som rullar på tack vare henne.  Av de senaste 15 män jag kontaktats av var endast 5 singlar. 
    Känns lite som att de behåller frun som hembiträde och mamma till barnen. Klagar på att de inte får sex hemma. Jag tror att många män stannar för att slippa bo ensamma med en tvättkorg som  svämmar över  och ett tomt matbord 17.00. Vv-barn innebär också 100 % själva med barnen och det vill inte alla män heller. Faktiskt. 
    (Grovt generaliserat) 
  • Anonym (24?)
    Anonym (Suck) skrev 2022-06-17 13:41:42 följande:
    Men han kan väl vara världens bästa pappa även om ni inte lever tillsammans?
    egoistiskt synsätt, låt honom få veta vad du sysslar med så kan han själv välja och stanna eller finna någon som uppskattar honom sexuellt.
    Den som är otrogen  kan vara nöjd med situationen i övrigt. Kanske både Lisa och hennes man är nöjda med allt utom sex och väljer därför att stanna.  Status som gift, ett familjeliv som rullar på, föräldraskapet är ok, ekonomin funkar ofta bättre när man är två. 
    De jag träffat är nöjda med det mesta och vill ha kvar frun/mamman.
    Nu talar vi inte om otroheten och sveket som naturligtvis är helt fel utan varför man väljer sex vid sidan om istället för att lämna. 
    Känner en man vars fru sagt -gör vad du vill men jag vill inte veta. 
    Den varianten finns också. 
Svar på tråden Min fru vill aldrig ha sex - måste jag skaffa mig ett förhållande vid sidan av?