• Anonym (I)

Älskar man personen man bedrar ?

Kan man fullt ut älska en person när man försökt ligga med andra?? Vad säger Ni? 

• Svar på tråden Älskar man personen man bedrar ?
  • Anonym (O)
    molly50 skrev 2022-03-20 13:03:20 följande:
    Det framgår inte heller om han har fått valet att själv få sätta sina villkor.
    Så du kan ju heller inte förutsätta att han har fått det.
    Du verkar tycka att det är helt ok att bara den ena i förhållandet ska få diktera villkoren för båda.

Det sista stycket är ingen idé att diskutera vidare om då du bara gör dina egna tolkningar av det jag skriver.
    Då blir det svårt att besvara.

Och eftersom det inte framgår så var det meningslöst att du ens tog upp det.

Det är fullt rimlig att anta att en person som trodde att den stora läsarskaran inte brydde sig ett dugg om ärlighet, aldrig skulle använda sig av argumentet: Det är iallafall ärligare.

En person som däremot förutsätter att de flesta värderar ärlighet skulle absolut kunna trycka på något sådant.

• Anonym (O)
    molly50 skrev 2022-03-20 13:04:07 följande:
    Så kan det absolut vara.
    Men hur vanligt är det egentligen att den som är otrogen berättar det för sin partner?
    Jag har ingen statistik på hur vanligt det är, men han kan ju ändå ha sina misstankar men ändå vilja stanna, och kanske också inte vilja veta.
  • Anonym (Lisa)
    Anonym (Eva) skrev 2022-03-09 09:37:29 följande:
    Varför är det så självklart att det är ett svek mot någon annan. Det kan lika gärna handla om att inte svika sig själv och sina behov som en strategi för att orka med alla krav runt barn, hus, status, krävande partner och liknande. 

Personligen ser jag otrohet ofta som en helt naturlig och mycket förutsägbar händelse i människors liv som inte alls behöver ha något att göra att man inte älskar sin partner.
    Tja, det finns ju alltid narcissistiska personlighetstyper som inte vill förstå den andres känslor efter svek och otrohet. Som tur är utgör de inte majoriteten av populationen och för normalfungerande människor uppfattas deras egocentriska åsikter extremt bisarra. 
  • molly50
    Anonym (O) skrev 2022-03-20 14:04:43 följande:

Och eftersom det inte framgår så var det meningslöst att du ens tog upp det.

Det är fullt rimlig att anta att en person som trodde att den stora läsarskaran inte brydde sig ett dugg om ärlighet, aldrig skulle använda sig av argumentet: Det är iallafall ärligare.

En person som däremot förutsätter att de flesta värderar ärlighet skulle absolut kunna trycka på något sådant.

Jag tog upp det eftersom du verkade anse att det är helt i sin ordning att bara den ena parten i ett förhållande får bestämma villkoren för båda.
    Men ok. Vi kan lägga ner det.

Jag hoppas i alla fall att de flesta värderar ärlighet i sina förhållanden.
    Men uppenbart så gör ju inte de som är otrogna det.
    Då hoppas jag at du är med på hur jag tänker.
  • molly50
    Anonym (O) skrev 2022-03-20 14:06:13 följande:
    Jag har ingen statistik på hur vanligt det är, men han kan ju ändå ha sina misstankar men ändå vilja stanna, och kanske också inte vilja veta.
    Ja,så kan det absolut vara.
    Men det är också många som inte hade velat stanna om de hade fått veta att deras partner är otrogen.
  • Anonym (O)
    molly50 skrev 2022-03-20 17:26:53 följande:
    Ja,så kan det absolut vara.
    Men det är också många som inte hade velat stanna om de hade fått veta att deras partner är otrogen.
    Och tydligen vad jag läst på forumet så blir en del bittra och sura att partnern berättade för de ville hellre leva lyckligt ovetande. Så det är inte alltid självklart att säga sanningen är det bästa. Många gör det av själviska skäl med för de vill slippa stå ut med sitt dåliga samvetet.
  • Anonym (Liu)
    Anonym (I) skrev 2022-03-09 01:07:19 följande:
    Älskar man personen man bedrar ?

Kan man fullt ut älska en person när man försökt ligga med andra?? Vad säger Ni? 

Älska är ett så löjligt ord. Det kan betyda nästan vad som helst.

Oavsett hur mycket jag som man håller av min partner så vill mina instinkter ha sex med andra snygga kvinnor. Jag väljer dock att inte följa dessa instinkter.

Det är dålig stil av honom att göra så men han kan fortfarande hålla dig högt. Prata med honom.
  • molly50
    Anonym (O) skrev 2022-03-20 17:56:10 följande:
    Och tydligen vad jag läst på forumet så blir en del bittra och sura att partnern berättade för de ville hellre leva lyckligt ovetande. Så det är inte alltid självklart att säga sanningen är det bästa. Många gör det av själviska skäl med för de vill slippa stå ut med sitt dåliga samvetet.
    Ja,det är inte alla som vill veta. Det har jag också sett.
  • Anonym (W)
    Anonym (O) skrev 2022-03-20 01:38:16 följande:
    Han har alla chanser att sätta precis vilka villkor han vill för att vara i en relation. Hon kan ju inte tvinga honom att  stanna.
    Jag skulle säga tvärtom, vill man själv sätta alla regler på egen hand ska man nog inte ingå i en relation.

Och om man själv sätter regler bör man framför allt vara ärlig och öppen om dem, och inte gå bakom ryggen på sin partner.

"Vadå, enligt mina regler får jag knulla andra..."
  • Anonym (sådär)
    Anonym (O) skrev 2022-03-20 01:39:45 följande:
    Det kan hon tydligen efter vad hon berättar i tråden.
    Ja du KAN sno din grannes cykel oxå men det betyder ju inte att det är ok, eller hur?

Du KAN oxå tycka att det är ok att du snor grannes cykel men han får inte sno din men det är ju ett väldigt sjukt sätt att resonera som absolut inte går att rättfärdiga med att "man inte måste ha lika villkor" Drömmer
Svar på tråden Älskar man personen man bedrar ?