• Anonym (I)

Älskar man personen man bedrar ?

Kan man fullt ut älska en person när man försökt ligga med andra?? Vad säger Ni? 

• Svar på tråden Älskar man personen man bedrar ?
  • Anonym (Absolut)

Skulle min partner vara otrogen skulle jag hata honom och inte alls tro att han älskade mig. 

Men jag vet att man kan älska någon även om man har sex med någon annan. Du älskar ju massa människor du inte har sex med - fast älskar dom på olika sätt. Ex dina ev barn, föräldrar, syskon, släkt, vänner etc så att vara otrogen tror jag inte betyder att man per automatik inte älskar personen längre men med allra största sannolikhet är det något i deras kärlek som brister som gör att denne är otrogen. Älska någon kan man fortfarande göra, men självklart är det ett ?KAN? alltså - det är ju helt individuellt från fall till fall  

• Anonym (Tess)

Har funderat mig sönder på denna fråga... 
    Har kommit på min man med att vara otrogen ett flertal gånger (några ex också för den delen) och varje gång har han brutit ihop totalt med jordens ångest, gråt, bönande. Han påstår att det enbart har med sex att göra, sex som jag inte klarar av att ge honom,  och jag tror honom på det.
    Men då är hans sexdrift starkare än kärleken till mig, tänker jag. Hur jävla stark kan en sexdrift vara?! Dom med väldigt stark sexdrift vet väl... annars är det ju så att han inte älskar mig, helt enkelt.
    Jadu, vilka jävla hjärnspöken såna här saker kan ge en människa. Och vissa klarar av att bara packa sin väska och lämna, fast att dom älskar sin otrogna partner. Fattar det inte...
    Helt onödigt inlägg detta, men men... 

• Anonym (Absolut)
    Anonym (Tess) skrev 2022-04-18 09:18:48 följande:

Har funderat mig sönder på denna fråga... 
    Har kommit på min man med att vara otrogen ett flertal gånger (några ex också för den delen) och varje gång har han brutit ihop totalt med jordens ångest, gråt, bönande. Han påstår att det enbart har med sex att göra, sex som jag inte klarar av att ge honom,  och jag tror honom på det.
    Men då är hans sexdrift starkare än kärleken till mig, tänker jag. Hur jävla stark kan en sexdrift vara?! Dom med väldigt stark sexdrift vet väl... annars är det ju så att han inte älskar mig, helt enkelt.
    Jadu, vilka jävla hjärnspöken såna här saker kan ge en människa. Och vissa klarar av att bara packa sin väska och lämna, fast att dom älskar sin otrogna partner. Fattar det inte...
    Helt onödigt inlägg detta, men men... 

Personlig åsikt : lämna honom. Han kanske älskar dig men du är ju uppenbarligen inte tillräcklig på det sexuella planet och vad älskar han dig som då? Vän? alternativet Om du ska fortsätta vara med honom borde vara att fundera på ett öppet förhållande. 
  • Anonym (Tess)
    Anonym (Absolut) skrev 2022-04-18 09:39:31 följande:
    Personlig åsikt : lämna honom. Han kanske älskar dig men du är ju uppenbarligen inte tillräcklig på det sexuella planet och vad älskar han dig som då? Vän? alternativet Om du ska fortsätta vara med honom borde vara att fundera på ett öppet förhållande. 
    Har tänkt på det där med öppet förhållande ibland. Det som gör ont i en otrohet är ju framförallt lögnerna... och om det nu inte finns några lögner, så ja... fast det är väl ganska naivt att tro att det skulle funka med tiden. Är väl egentligen det första alternativet som borde gälla men ja, lätt är det inte. Problemet är väl att den ena kan skilja på sex och kärlek medan den andra inte kan det. 
  • Anonym (Absolut)
    Anonym (Tess) skrev 2022-04-18 10:20:19 följande:
    Har tänkt på det där med öppet förhållande ibland. Det som gör ont i en otrohet är ju framförallt lögnerna... och om det nu inte finns några lögner, så ja... fast det är väl ganska naivt att tro att det skulle funka med tiden. Är väl egentligen det första alternativet som borde gälla men ja, lätt är det inte. Problemet är väl att den ena kan skilja på sex och kärlek medan den andra inte kan det. 
    Varför vill du vara med honom då?
  • Anonym (Tess)
    Anonym (Absolut) skrev 2022-04-18 11:53:46 följande:
    Varför vill du vara med honom då?

Låter väl kanske lamt men jag älskar ju honom. Många år tillsammans då det varit bra (förutom denna fnurra då). Som jag skrev tidigare att en del klarar av att ta sin väska och dra, jag är inte där. Men jag kanske blir, vem vet. 
  • Mamabearrr

Kanske älska... Men verkligen inte respektera! Och kärlek utan respekt... Hejdå! 

• Anonym (En man)

Ja. Nej. Det beror ju på. Ibland är otrohet ett tecken på bristande kärlek och respekt för sin partner. Ibland beror den på en kris i relationen, som ett rop på hjälp. Ibland beror den på ett beroende, sexmissbruk där den som bedrar är lika oförmögen att stå emot frestelse som en missbrukare som exponeras för droger. Varje fall är unikt och ett enstaka snedsteg behöver inte betyda att den som bedrar inte älskar sin partner på riktigt. Otrohet tidigt i ett förhållande tror jag däremot ofta är ett tecken på bristande känslor för sin partner. 

• Tesskk
    Anonym (En man) skrev 2022-04-30 09:06:59 följande:

Ja. Nej. Det beror ju på. Ibland är otrohet ett tecken på bristande kärlek och respekt för sin partner. Ibland beror den på en kris i relationen, som ett rop på hjälp. Ibland beror den på ett beroende, sexmissbruk där den som bedrar är lika oförmögen att stå emot frestelse som en missbrukare som exponeras för droger. Varje fall är unikt och ett enstaka snedsteg behöver inte betyda att den som bedrar inte älskar sin partner på riktigt. Otrohet tidigt i ett förhållande tror jag däremot ofta är ett tecken på bristande känslor för sin partner. 

Vad räknas som tidigt in i förhållande? Min man var otrogen efter 1 år tillsammans.
  • Anonym (En man)
    Tesskk skrev 2022-04-30 09:37:18 följande:
    Vad räknas som tidigt in i förhållande? Min man var otrogen efter 1 år tillsammans.
    Med tidigt menar jag under första förälskelsen, så ett år är rätt tidigt tycker jag nog. Men i ditt fall (jag antar du är samma som Tess ovan) så låter det som om din man lider av sexmissbruk. Bara du kan bedöma om du vill stanna kvar med honom eller ej, men tror att det skulle hjälpa att söka hjälp för missbruksbeteende för det är som ett drogberoende som man inte bara kan sluta med utan att ta tag i den underliggande problematiken. Lycka till!
Svar på tråden Älskar man personen man bedrar ?