• Anonym (I)

Älskar man personen man bedrar ?

Kan man fullt ut älska en person när man försökt ligga med andra?? Vad säger Ni? 

• Svar på tråden Älskar man personen man bedrar ?
  • Anonym (O)
    Anonym (sådär) skrev 2022-03-20 00:05:42 följande:
    Nejdå, Hon kan inte alls sätta villkoren i förhållandet på egen hand, det är något man bör göra tillsammans.

Misstaget du gör är att tro att gränserna för ett förhållande kan sättas av en och inte båda.
    Det kan hon tydligen efter vad hon berättar i tråden.
  • Anonym (Blomman)

De kan säkert älska personen men det fattas vissa bitar som lojalitet och ett djupare intresse. 

• molly50
    Anonym (O) skrev 2022-03-19 15:20:17 följande:
    Men alla måste inte vilja ha lika villkor som sin partner. Varför anser du dig ha tolkningsföreträde vad han skulle välja?

Det är hela min poäng som du just bekräftade. Du utgår ifrån att andra ska värdera ärlighet lika mycket som du.
    Då frågar jag igen. Tycker du det verkar som att han ens har fått en chans att välja när hon skriver rakt och tydligt att det bara är hon som får ligga med andra?

Återigen,jag jag utgår inte från att andra ska värdera ärlighet på samma sätt som mig.
    Jag skrev dessutom att jag inser att det inte är så.
    Det är bara min åsikt att jag tycker man ska vara ärlig mot sin partner.
    Och den måste jag få ha likaväl som att du får ha din.
  • Anonym (O)
    molly50 skrev 2022-03-20 11:15:42 följande:
    Då frågar jag igen. Tycker du det verkar som att han ens har fått en chans att välja när hon skriver rakt och tydligt att det bara är hon som får ligga med andra?

Återigen,jag jag utgår inte från att andra ska värdera ärlighet på samma sätt som mig.
    Jag skrev dessutom att jag inser att det inte är så.
    Det är bara min åsikt att jag tycker man ska vara ärlig mot sin partner.
    Och den måste jag få ha likaväl som att du får ha din.
    Jag vet inte vad det verkar som, är det någon idé att gissa när vi ändå inte vet svaret så länge hon inte förtydligar den detaljen?

Jag har aldrig skrivit att du inte får ha din åsikt, men du skriver på ett sätt som att ärlighet är vad som alltid ska värderas högt, av alla. Annars hade du inte använt det som ett argument.
  • molly50
    Anonym (O) skrev 2022-03-20 11:43:32 följande:
    Jag vet inte vad det verkar som, är det någon idé att gissa när vi ändå inte vet svaret så länge hon inte förtydligar den detaljen?

Jag har aldrig skrivit att du inte får ha din åsikt, men du skriver på ett sätt som att ärlighet är vad som alltid ska värderas högt, av alla. Annars hade du inte använt det som ett argument.
    Jag frågade bara om du tycker att det verkar så.
    Men eftersom du inte verkar kunna svara på det så är det väl ingen idé att fortsätta den diskussionen.

Det har jag aldrig skrivit.
    Jag skrev att det var min åsikt att man ska vara ärlig mot sin partner.
    Inte att jag anser att alla ska värdera ärlighet på samma sätt som jag.
    Det blir svårt att försöka diskutera när du läser in saker jag aldrig har skrivit och tillskriver mig åsikter jag inte har.
  • molly50
    Anonym (O) skrev 2022-03-20 01:38:16 följande:
    Han har alla chanser att sätta precis vilka villkor han vill för att vara i en relation. Hon kan ju inte tvinga honom att  stanna.
    Men om förhållandet är bra i övrigt och han är nöjd med sexlivet så kanske han inte ser någon anledning att lämna.
    Framförallt inte när han inte vet att hans partner ligger med andra bakom hans rygg.
    Visste han det så hade han kanske sett annorlunda på saken.
  • Anonym (O)
    molly50 skrev 2022-03-20 12:06:11 följande:
    Jag frågade bara om du tycker att det verkar så.
    Men eftersom du inte verkar kunna svara på det så är det väl ingen idé att fortsätta den diskussionen.

Det har jag aldrig skrivit.
    Jag skrev att det var min åsikt att man ska vara ärlig mot sin partner.
    Inte att jag anser att alla ska värdera ärlighet på samma sätt som jag.
    Det blir svårt att försöka diskutera när du läser in saker jag aldrig har skrivit och tillskriver mig åsikter jag inte har.

Vad tänker du att det spelar för roll vad jag tycker det verkar som? Det verkar inte som någonting för det har inte framkommit, så varför tog du ens upp det? Hur är det relevant?

Om du hade ansett att inte alla ska eller bör värdera ärlighet, så hade du ingen anledning att argumentera: det är iallafall ärligare.
     Ett sånt argument blir ju värdelöst att använda om du hade trott att alla som läser inte bryr sig om ärlighet.

• Anonym (O)

Om han inte ser någon anledning att lämna så är det hans val. Vilket du inte vet, han kanske gjorde slut igår.
    Han kanske också vet eller har sina aningar men ändå välj att stanna? Lönlöst att du spekulerar

molly50 skrev 2022-03-20 12:09:16 följande:
    Men om förhållandet är bra i övrigt och han är nöjd med sexlivet så kanske han inte ser någon anledning att lämna.
    Framförallt inte när han inte vet att hans partner ligger med andra bakom hans rygg.
    Visste han det så hade han kanske sett annorlunda på saken.
  • molly50
    Anonym (O) skrev 2022-03-20 12:17:55 följande:

Vad tänker du att det spelar för roll vad jag tycker det verkar som? Det verkar inte som någonting för det har inte framkommit, så varför tog du ens upp det? Hur är det relevant?

Om du hade ansett att inte alla ska eller bör värdera ärlighet, så hade du ingen anledning att argumentera: det är iallafall ärligare.
     Ett sånt argument blir ju värdelöst att använda om du hade trott att alla som läser inte bryr sig om ärlighet.

Det framgår inte heller om han har fått valet att själv få sätta sina villkor.
    Så du kan ju heller inte förutsätta att han har fått det.
    Du verkar tycka att det är helt ok att bara den ena i förhållandet ska få diktera villkoren för båda.

Det sista stycket är ingen idé att diskutera vidare om då du bara gör dina egna tolkningar av det jag skriver.
    Då blir det svårt att besvara.
  • molly50
    Anonym (O) skrev 2022-03-20 12:21:16 följande:

Om han inte ser någon anledning att lämna så är det hans val. Vilket du inte vet, han kanske gjorde slut igår.
    Han kanske också vet eller har sina aningar men ändå välj att stanna? Lönlöst att du spekulerar

Så kan det absolut vara.
    Men hur vanligt är det egentligen att den som är otrogen berättar det för sin partner?
Svar på tråden Älskar man personen man bedrar ?