• Anonym (I)

Älskar man personen man bedrar ?

Kan man fullt ut älska en person när man försökt ligga med andra?? Vad säger Ni? 

• Svar på tråden Älskar man personen man bedrar ?
  • MammAmma
    Anonym (O) skrev 2022-03-21 16:46:56 följande:
    Jag hittar åtminstone inte på en massa om vad andra i tråden tycker och resonerar och att de är otrogna själva dessutom. Inte anser jag mig vara allenarådande över rätt och fel heller.
    Det är just vad du gör. Så ännu en gång, meet pot. 
  • Anonym (O)
    MammAmma skrev 2022-03-21 16:58:21 följande:
    Det är just vad du gör. Så ännu en gång, meet pot. 
    Ok då vet jag inte vad du syftar på.
  • MammAmma
    Anonym (Nusse) skrev 2022-03-21 16:53:50 följande:

Har bestämt mig för att inte såra min fru med otrohet.
    Men jag ärvälfigt förtjust i en kollega också ( betydligt  yngre - originellt nog) Jag vill hellet inte skada vår vänskap genom att avslöja min sexuella besatthet  av henne. Det är troligen inte ömsesidigt. Det är ju lätt att ta ett trevligt och glatt bemötande som signaler för sex.
    Trots allt längtsr jag att få berätta för henne. Det är en konstig drift att man vill vara totalt ärligt gentemot den andra kvinnan?

Ja, man får väl anse att det är lite konstigt att känna mer lojalitet gentemot en kollega än ens fru. 
  • Anonym (W)
    Anonym (Trivselspridare) skrev 2022-03-21 17:08:16 följande:
    Alltid lika förutsägbar. Frågan är, om du nu redan vet vad alla föredrar och hur allt ska vara. Vad gör du då på ett diskussionsforum? Lite gulligt hjälplöst?..Solig
    Försök till härskarteknik baserat på bristande läsförståelse - platt fall. Inte alls gulligt, snarare pinsamt.

(Jag skrev "de flesta", inte "alla".)

• Anonym (sådär)
    Anonym (Rigida svar) skrev 2022-03-21 16:16:53 följande:

Man sätter villkor för sig själv. Om man öppet villkorar har den andra parten valet att ta ställning till det. 

Att något är villkorat innebär det inte att man tänker sig att det kommer att förändras eller att man själv ändrar inställning med andra faktorer.

Ett villkor kan vara att man får leva med olika villkor. 

Vissa ingångsvärden är oföränderliga, andra inte. 

Vet inte riktigt vad du vinner på att vara så rigid. Och verkligen inte varför du försöker få andra att resonera som du gör? Människor är komplexa och olika, det förändras inte för att du tycker att det känns jobbigt.

Tja, moraliska frågor är ju rigida, fel blir inte rätt bara för att man hittar på en massa fina ursäkter och "förklaringar".  Bara för att man har ett extremt flexibelt samvete som kan töjas och hur mycket som helst så betyder inte det att rätt eller fel bara försvinner i ett litet poff. Det här verkar egoistiska människor ofta glömma och tror att bara man själv kan rättfärdiga sin egoism för sig själv så är det per automatik ok för deras partner medDrömmer
  • Anonym (Rigida svar)
    Anonym (sådär) skrev 2022-03-22 11:31:17 följande:
    Tja, moraliska frågor är ju rigida, fel blir inte rätt bara för att man hittar på en massa fina ursäkter och "förklaringar".  Bara för att man har ett extremt flexibelt samvete som kan töjas och hur mycket som helst så betyder inte det att rätt eller fel bara försvinner i ett litet poff. Det här verkar egoistiska människor ofta glömma och tror att bara man själv kan rättfärdiga sin egoism för sig själv så är det per automatik ok för deras partner medDrömmer

Eller motsatt? Ju större ego, desto snävare gränser, desto mer oförstående för partners och deras behov. 

Du väljer ju uppenbart dina villkor, du har en väldigt klar bild om var du "drar gränser" för att du ska må bra. Allt som bryter dina gränser är respektlöst mot ditt ego. Och du har ju själv kokat ned det till något fyrkantigt. Det betyder ju såklart inte att det kan vara komplext för andra. 

Det vore spännande att se hur många svar du skulle få på en kontaktannons med din ärliga kravbild. 

• Anonym (sådär)
    Anonym (Rigida svar) skrev 2022-03-22 12:00:30 följande:

Eller motsatt? Ju större ego, desto snävare gränser, desto mer oförstående för partners och deras behov. 

Du väljer ju uppenbart dina villkor, du har en väldigt klar bild om var du "drar gränser" för att du ska må bra. Allt som bryter dina gränser är respektlöst mot ditt ego. Och du har ju själv kokat ned det till något fyrkantigt. Det betyder ju såklart inte att det kan vara komplext för andra. 

Det vore spännande att se hur många svar du skulle få på en kontaktannons med din ärliga kravbild. 

Ett behov behöver ju inte hanteras genom att bete sig illa mot andra. Det går att hantera på ett värdigt sätt oxå. Så det är väl snarare egoistiska människor stora ego som gör att de skiter i bry sig vad deras handlingar får för konsekvenser för andra.

Nope, jag väljer BÅDAS villkor, för till skillnad från dig anser jag att villkoren för ett förhållande sätts av BÅDA och inte godtyckligt av vad en tycker passar den bäst just nu.

Jag tror faktiskt jag skulle få ganska många svar eftersom de allra flesta människor föredrar ett förhållande med en ärlig person och väldigt få vill ha ett förhållande med en falsk person som sviker och ljuger. Jag är ganska säker på att till och med människor som själva är oärliga mot andra helst vill att andra ska vara ärliga mot dem, jag tror att det kallas för dubbelmoral Flört
  • Anonym (Rigida svar)
    Anonym (sådär) skrev 2022-03-22 13:44:23 följande:
    Ett behov behöver ju inte hanteras genom att bete sig illa mot andra. Det går att hantera på ett värdigt sätt oxå. Så det är väl snarare egoistiska människor stora ego som gör att de skiter i bry sig vad deras handlingar får för konsekvenser för andra.

Nope, jag väljer BÅDAS villkor, för till skillnad från dig anser jag att villkoren för ett förhållande sätts av BÅDA och inte godtyckligt av vad en tycker passar den bäst just nu.

Jag tror faktiskt jag skulle få ganska många svar eftersom de allra flesta människor föredrar ett förhållande med en ärlig person och väldigt få vill ha ett förhållande med en falsk person som sviker och ljuger. Jag är ganska säker på att till och med människor som själva är oärliga mot andra helst vill att andra ska vara ärliga mot dem, jag tror att det kallas för dubbelmoral Flört

I annonsen skulle det stå att du älskar att tala om för andra vad de känner och tänker och sedan resonera från din egen bild?

Det faktum att du tycker att du kan sätta villkor för andras behov, drifter och känslor efter ditt eget tycke säger mycket om din självbild.

Du kan ju inte ens kontrollera dina egna. 

• Anonym (W)
    Anonym (Rigida svar) skrev 2022-03-22 14:22:25 följande:

I annonsen skulle det stå att du älskar att tala om för andra vad de känner och tänker och sedan resonera från din egen bild?

Det faktum att du tycker att du kan sätta villkor för andras behov, drifter och känslor efter ditt eget tycke säger mycket om din självbild.

Jag tycker snarare att det låter som att du anser dig ha rätten att sätta dina egna regler, och dessutom ändra dem då det passar dig.

De flesta vill ha en partner som kan tygla sina tillfälliga nycker och är ärliga nog att göra slut om förhållandet inte anses vara värt att bygga vidare på.

Tillit kräver bådas ärlighet och omtanke. Om du säger till din partner att du inte vill ha villkor för dina behov, drifter och känslor tror jag att din partner kommer känna sig otrygg  i förhållandet.

Om du däremot säger att villkoren för ett förhållande sätts av BÅDA och inte godtyckligt av vad en tycker passar den bäst just nu tror jag att de flesta skulle känna sig tryggare.
  • Anonym (sådär)
    Anonym (Rigida svar) skrev 2022-03-22 14:22:25 följande:

Nja, det där är hur DU skulle forma min annons baserat på hur DU tolkar saker... men dina fantasier och tolkningar får stå för dig.

Jag skulle snarare skriva något i still med att jag respekterar personens vilja och åsikter och kommer därför aldrig gå bakom ryggen på personen och göra som det passar mig bäst för stunden utan alltid köra med öppna kort och göra personen delaktig i att forma vårt förhållande.

Det faktum att du inte kan förstå skillnaden mellan att BÅDA sätter villkoren för förhållandet tillsammans... och.... en bestämmer själva villkoren som det passar den för stunden och manipulerar sin partner att vara kvar genom att undanhålla det säger en hel del om dina värderingar och egoism som tangerar narcissism.

För det du i grunden säger är att.... andra måste acceptera att du får göra precis som du vill mot dem för om de inte gör det så försöker de kontrollera dig och mina behov... där kan man ju verkligen snacka om svullet ego deluxeDrömmer

Att ställla krav på att det man kommit överens om hålls och att man får vara delaktig i att sätta gränserna för det gemensamma förhållandet är inte att kontrollera... det är en självklarhet... du verkar ha svårt för att förstå hur samarbete fungerar.
Svar på tråden Älskar man personen man bedrar ?