Älskar man personen man bedrar ?
Kan man fullt ut älska en person när man försökt ligga med andra?? Vad säger Ni?
Kan man fullt ut älska en person när man försökt ligga med andra?? Vad säger Ni?
Har bestämt mig för att inte såra min fru med otrohet.
Men jag ärvälfigt förtjust i en kollega också ( betydligt yngre - originellt nog) Jag vill hellet inte skada vår vänskap genom att avslöja min sexuella besatthet av henne. Det är troligen inte ömsesidigt. Det är ju lätt att ta ett trevligt och glatt bemötande som signaler för sex.
Trots allt längtsr jag att få berätta för henne. Det är en konstig drift att man vill vara totalt ärligt gentemot den andra kvinnan?
Man sätter villkor för sig själv. Om man öppet villkorar har den andra parten valet att ta ställning till det.
Att något är villkorat innebär det inte att man tänker sig att det kommer att förändras eller att man själv ändrar inställning med andra faktorer.
Ett villkor kan vara att man får leva med olika villkor.
Vissa ingångsvärden är oföränderliga, andra inte.
Vet inte riktigt vad du vinner på att vara så rigid. Och verkligen inte varför du försöker få andra att resonera som du gör? Människor är komplexa och olika, det förändras inte för att du tycker att det känns jobbigt.
Eller motsatt? Ju större ego, desto snävare gränser, desto mer oförstående för partners och deras behov.
Du väljer ju uppenbart dina villkor, du har en väldigt klar bild om var du "drar gränser" för att du ska må bra. Allt som bryter dina gränser är respektlöst mot ditt ego. Och du har ju själv kokat ned det till något fyrkantigt. Det betyder ju såklart inte att det kan vara komplext för andra.
Det vore spännande att se hur många svar du skulle få på en kontaktannons med din ärliga kravbild.
Eller motsatt? Ju större ego, desto snävare gränser, desto mer oförstående för partners och deras behov.
Du väljer ju uppenbart dina villkor, du har en väldigt klar bild om var du "drar gränser" för att du ska må bra. Allt som bryter dina gränser är respektlöst mot ditt ego. Och du har ju själv kokat ned det till något fyrkantigt. Det betyder ju såklart inte att det kan vara komplext för andra.
Det vore spännande att se hur många svar du skulle få på en kontaktannons med din ärliga kravbild.
I annonsen skulle det stå att du älskar att tala om för andra vad de känner och tänker och sedan resonera från din egen bild?
Det faktum att du tycker att du kan sätta villkor för andras behov, drifter och känslor efter ditt eget tycke säger mycket om din självbild.
Du kan ju inte ens kontrollera dina egna.
I annonsen skulle det stå att du älskar att tala om för andra vad de känner och tänker och sedan resonera från din egen bild?
Det faktum att du tycker att du kan sätta villkor för andras behov, drifter och känslor efter ditt eget tycke säger mycket om din självbild.