• Anonym (I)

Älskar man personen man bedrar ?

Kan man fullt ut älska en person när man försökt ligga med andra?? Vad säger Ni? 

• Svar på tråden Älskar man personen man bedrar ?
  • Anonym (W)
    Seath Martin skrev 2022-03-17 13:24:48 följande:

Frågan handlade väl inte om det är rätt att vara otrogen utan om man kan vara kär i flera på en gång.

det är fel att vara otrogen.

Jag kan vara kär i flera samtidigt, men om jag skulle ha ett sexuellt förhållande med flera, så
    skulle det vara bara en som jag skulle vara riktigt kär i.

Hur vet jag det ? Jag har testat det för många år sedan.

Jag misstänker att många som tror sig kunna skilja på sex och kärlek i själva verket inte alls gör det. Sex med en person ger ofta känslor efterhand - även om det inte alls var tänkt så när man började.

Även om den otrogne "rättfärdigar" (för sig själv) med argument som "jag blir en gladare och trevligare person hemma - alla vinner på det", så innebär nog det ändå att känslorna för maken/makan/sambon tynar samtidigt som känslorna för älskaren/älskarinnan växer till sig.

• Anonym (sådär)
    Anonym (Conny Lingus) skrev 2022-03-17 09:47:00 följande:
    Vi har kommit överens om att i så fall är det något fel på vår relation, och då ska hon berätta och lämna mig. Samma sak omvänt.
    Fast jag tycker ff att du missar poängen litegrann...

Du skriver... vi har kommit överens om... dvs du förlitar dig på att hon kommer hålla det ni kommit överens om...mao ärlighet.

Vilket rimmar illa med det du skrev tidigare om att ärlighet är överskattat. För hela ditt resonemang bygger liksom just på ärlighet... på att du kan lita på att det ni kommit överens om kommer hållas. Och då är ju inte ärlighet överskattat utan snarare som du skattar så högt att du tar det för givet Flört
  • Anonym (Nusse)

Anonym (W)

just då som du beskrev funkade det för mig

• Anonym (A)
    Anonym (W) skrev 2022-03-17 14:46:34 följande:
    Jag misstänker att många som tror sig kunna skilja på sex och kärlek i själva verket inte alls gör det. Sex med en person ger ofta känslor efterhand - även om det inte alls var tänkt så när man började.

Även om den otrogne "rättfärdigar" (för sig själv) med argument som "jag blir en gladare och trevligare person hemma - alla vinner på det", så innebär nog det ändå att känslorna för maken/makan/sambon tynar samtidigt som känslorna för älskaren/älskarinnan växer till sig.

Så är det nog.
  • Anonym (Jannica)
    Anonym (sådär) skrev 2022-03-15 14:38:53 följande:
    Ok spå det är inte ok för honom att knulla andra men helt ok för dig?
    Du bestämmer vad som är ok och inte ok för BÅDA
    Exakt ????
  • molly50
    Anonym (Jannica) skrev 2022-03-18 23:09:27 följande:
    Exakt ????
    Fast varför ska enbart du ha den rätten och inte han?
    Om sexet är så viktigt för dig så vore det kanske bättre om du gjorde slut och hittade någon som kompletterar dig bättre i sängen.
    Det vore i alla fall ärligare.
  • Anonym (O)
    molly50 skrev 2022-03-19 11:56:08 följande:
    Fast varför ska enbart du ha den rätten och inte han?
    Om sexet är så viktigt för dig så vore det kanske bättre om du gjorde slut och hittade någon som kompletterar dig bättre i sängen.
    Det vore i alla fall ärligare.
    Hon får väl ha vilka villkor hon vill i sitt eget förhållande?

Misstaget du gör är att förutsätta att alla ska tycka att det är något bra att vara ärlig.
  • molly50
    Anonym (O) skrev 2022-03-19 12:37:21 följande:
    Hon får väl ha vilka villkor hon vill i sitt eget förhållande?

Misstaget du gör är att förutsätta att alla ska tycka att det är något bra att vara ärlig.
    Man är två i ett förhållande och båda ska väl ha rätten att sätta de villkor man vil ha i förhållandet.
    Inte bara den ena.

Jag ha bara lite svårt att förstå varför det anses som ok att ljuga för och svika sin partner.
    Det gäller ju inte bara otrohet utan även andra saker.
  • Anonym (O)
    molly50 skrev 2022-03-19 12:56:02 följande:
    Man är två i ett förhållande och båda ska väl ha rätten att sätta de villkor man vil ha i förhållandet.
    Inte bara den ena.

Jag ha bara lite svårt att förstå varför det anses som ok att ljuga för och svika sin partner.
    Det gäller ju inte bara otrohet utan även andra saker.
    Han får också sätta sina villkor.

Alla värderar inte ärlighet som du gör men du skriver som att det är en självklarhet.
  • molly50
    Anonym (O) skrev 2022-03-19 13:09:48 följande:
    Han får också sätta sina villkor.

Alla värderar inte ärlighet som du gör men du skriver som att det är en självklarhet.
    Det har han ju uppenbarligen inte fått chansen att göra i och med att den jag citerade inte vill att han ska ha samma villkor som henne.

Det är inte en självklarhet för mig.
    Det är en åsikt jag har att man ska vara ärlig mot varandra.
    Lögner och svek sårar ofta mer än otroheten i sig.
Svar på tråden Älskar man personen man bedrar ?