• Anonym (I)

Älskar man personen man bedrar ?

Kan man fullt ut älska en person när man försökt ligga med andra?? Vad säger Ni? 

• Svar på tråden Älskar man personen man bedrar ?
  • Anonym (Conny Lingus)
    Anonym (sådär) skrev 2022-03-14 17:27:09 följande:
    Problemet är bara, hur ska du kunna veta om det är en engångsföreteelse eller flitigt knullande i 2 år om du inte får reda på något? Och hur ska andra veta vad de ska avslöja för dig och vad de inte ska avslöja?
    Om vi lever ihop i 40 år och hon ligger med någon annan i fyllan, så vill jag inte veta det. Jag vill inte veta, det är min poäng. Du undrar "hur ska du kunna veta", men jag vill ju inte det.

Mitt ex var otrogen, vilket hon berättade flera år senare, när vi hade tuffat vidare, skaffat ett barn till etc. Jag blev ganska knäckt av att få veta det och har svårt att förlåta att hon sa det. Jag tror inte att hon berättade för att hylla den heliga Ärligheten, utan för att mildra sina egna skuldkänslor.

Det man inte vet lider man inte av. 
  • molly50
    Anonym (Conny Lingus) skrev 2022-03-16 17:17:37 följande:
    Om vi lever ihop i 40 år och hon ligger med någon annan i fyllan, så vill jag inte veta det. Jag vill inte veta, det är min poäng. Du undrar "hur ska du kunna veta", men jag vill ju inte det.

Mitt ex var otrogen, vilket hon berättade flera år senare, när vi hade tuffat vidare, skaffat ett barn till etc. Jag blev ganska knäckt av att få veta det och har svårt att förlåta att hon sa det. Jag tror inte att hon berättade för att hylla den heliga Ärligheten, utan för att mildra sina egna skuldkänslor.

Ok. Du vill inte veta om det är en engångsgrej på fyllan.
    Men om det skulle vara en långvarig relation med någon annan bakom din rygg?
    Hade du då inte heller velat veta det så du fick en chans att välja om du ville stanna kvar eller gå vidare och få chans att träffa någon annan?
    Bara nyfiken.
  • Anonym (sådär)
    Anonym (Conny Lingus) skrev 2022-03-16 17:17:37 följande:

Du skriver "och hon ligger med någon annan i fyllan så vill jag inte vet det".

Men frågan är vad får dig att tro att hon kommer berätta det för dig vare sig det var i fyllan en gång eller 30 ggr spiknykter?

Så du stoppar hellre huvudet i sanden och låter andra göra som de vill mot dig för att slippa bli sårad?
  • Anonym (Conny Lingus)
    molly50 skrev 2022-03-16 17:56:47 följande:
    Ok. Du vill inte veta om det är en engångsgrej på fyllan.
    Men om det skulle vara en långvarig relation med någon annan bakom din rygg?
    Hade du då inte heller velat veta det så du fick en chans att välja om du ville stanna kvar eller gå vidare och få chans att träffa någon annan?
    Bara nyfiken.
    Vi har kommit överens om att i så fall är det något fel på vår relation, och då ska hon berätta och lämna mig. Samma sak omvänt.
  • molly50
    Anonym (Conny Lingus) skrev 2022-03-17 09:47:00 följande:
    Vi har kommit överens om att i så fall är det något fel på vår relation, och då ska hon berätta och lämna mig. Samma sak omvänt.
    Ok. Ja,det låter ju vettigt.
  • Anonym (Conny Lingus)
    Anonym (sådär) skrev 2022-03-16 20:00:35 följande:
    Du skriver "och hon ligger med någon annan i fyllan så vill jag inte vet det".

Men frågan är vad får dig att tro att hon kommer berätta det för dig vare sig det var i fyllan en gång eller 30 ggr spiknykter?

Så du stoppar hellre huvudet i sanden och låter andra göra som de vill mot dig för att slippa bli sårad?
    Vi har kommit överens om att en gång är ingen gång, många gånger är skilsmässoorsak. Jag skulle inte driva ett långt sexuellt förhållande vid sidan av, och det ska inte hon heller. Där kommer ärligheten in. Då ska man lämna varann.
  • Ms anybody

Min ex sambo har varit otrogen flertal gånger mot mig men och så tjejer innan mig. Han har både legat med andra tjejer flirta strula, hånglat och hade även en tjej han hade en relation med bakom min rygg.. När jag kom på honom så var det alltid från honom -Snälla lämnar mig inte jag vill bara vara med dig eller jag tror det beror på bekräftelse behov jag ska prata med en psykolog osv. Allting var lögner. Han är över 35 år och nej han ångrar sig inte trots han sa att han gjorde varje gång. Det enda han var ledsen för var att han åkte fast men ca 2-3 månader efter det så började han igen men blev bara bättre på att dölja det. Idag är han exakt likadan och har inte slutat och inte växt upp. Vissa pojkarna skiter verkligen i dina känslor och gör som de vill oavsett de se dig helt hjärt krossad i tårar.  Så om din kille otrogen dumpa honom för han lär inte  ångra någonting än att han inte döljde det tillräckligt bra och  åkte fast! 

• Anonym (Trivselspridare)
    Anonym (Anonym@) skrev 2022-03-16 11:43:28 följande:
    Det enda du bidragit med är ett hjärnsläpp som bara tagit plats. KindergartenObestämd
    Ahh, du gillar inte barn heller. Önskar jag kunde hjälpa dig på något sätt. Men du gör det inte lätt för dig själv.
  • Anonym (Anonym@)
    Anonym (Conny Lingus) skrev 2022-03-17 09:47:00 följande:
    Om det är frågan om många engångsligg då, som hos "Ms anybody"?
    Då vill du inte veta?
  • Seath Martin

Frågan handlade väl inte om det är rätt att vara otrogen utan om man kan vara kär i flera på en gång.

det är fel att vara otrogen.

Jag kan vara kär i flera samtidigt, men om jag skulle ha ett sexuellt förhållande med flera, så
    skulle det vara bara en som jag skulle vara riktigt kär i.

Hur vet jag det ? Jag har testat det för många år sedan.

Svar på tråden Älskar man personen man bedrar ?