Inlägg från: Anonym (Conny Lingus) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Conny Lingus)

Älskar man personen man bedrar ?

Om min fru hoppar i säng med någon annan så vill jag inte veta det, så länge det är en engångsföreteelse.

Om hon inleder en längre sexuell relation som går på djupet så vill jag att hon skiljer sig från mig, för då trivs hon inte med mig.

Samma gäller omvänt. Och vi har den dealen - Inte fråga, inte berätta.

Ärlighet är överskattat. Alla människor småljuger varenda dag.

• Anonym (Conny Lingus)
    Anonym (sådär) skrev 2022-03-14 17:27:09 följande:
    Problemet är bara, hur ska du kunna veta om det är en engångsföreteelse eller flitigt knullande i 2 år om du inte får reda på något? Och hur ska andra veta vad de ska avslöja för dig och vad de inte ska avslöja?
    Om vi lever ihop i 40 år och hon ligger med någon annan i fyllan, så vill jag inte veta det. Jag vill inte veta, det är min poäng. Du undrar "hur ska du kunna veta", men jag vill ju inte det.

Mitt ex var otrogen, vilket hon berättade flera år senare, när vi hade tuffat vidare, skaffat ett barn till etc. Jag blev ganska knäckt av att få veta det och har svårt att förlåta att hon sa det. Jag tror inte att hon berättade för att hylla den heliga Ärligheten, utan för att mildra sina egna skuldkänslor.

Det man inte vet lider man inte av. 
  • Anonym (Conny Lingus)
    molly50 skrev 2022-03-16 17:56:47 följande:
    Ok. Du vill inte veta om det är en engångsgrej på fyllan.
    Men om det skulle vara en långvarig relation med någon annan bakom din rygg?
    Hade du då inte heller velat veta det så du fick en chans att välja om du ville stanna kvar eller gå vidare och få chans att träffa någon annan?
    Bara nyfiken.
    Vi har kommit överens om att i så fall är det något fel på vår relation, och då ska hon berätta och lämna mig. Samma sak omvänt.
  • Anonym (Conny Lingus)
    Anonym (sådär) skrev 2022-03-16 20:00:35 följande:
    Du skriver "och hon ligger med någon annan i fyllan så vill jag inte vet det".

Men frågan är vad får dig att tro att hon kommer berätta det för dig vare sig det var i fyllan en gång eller 30 ggr spiknykter?

Så du stoppar hellre huvudet i sanden och låter andra göra som de vill mot dig för att slippa bli sårad?
    Vi har kommit överens om att en gång är ingen gång, många gånger är skilsmässoorsak. Jag skulle inte driva ett långt sexuellt förhållande vid sidan av, och det ska inte hon heller. Där kommer ärligheten in. Då ska man lämna varann.
Svar på tråden Älskar man personen man bedrar ?