• Anonym (I)

Älskar man personen man bedrar ?

Kan man fullt ut älska en person när man försökt ligga med andra?? Vad säger Ni? 

• Svar på tråden Älskar man personen man bedrar ?
  • Anonym (O)

Kanske såhär, om man trodde att det aldrig skulle komma fram, så trodde man att personen aldrig skulle fara illa av det tänker jag. För den man älskar vill man ju ska må bra och inte fara illa.

• Shoegal81

Jag tror inte det. Om man verkligen älskar någon skulle man aldrig medvetet göra den illa. 

• Anonym (Nja)

Inte fullt ut, nej. För då skulle man inte vara otrogen.

• Anonym (Eva)

Det kan man självklart göra.
    Kärlek och sex är inte samma sak även om många har förtvivlat svårt att skilja på det.

• Anonym (qqq)
    Anonym (I) skrev 2022-03-09 01:07:19 följande:
    Älskar man personen man bedrar ?

Kan man fullt ut älska en person när man försökt ligga med andra?? Vad säger Ni? 

Det kanske man gör, men man älskar tydligen sig själv mest eftersom man skiter i hur det kan påverka andra. 
  • sune889

Jag tror nog att an kan älska någon fast an varit otrogen om man fortfarande är ärlig och talar sanning och vågar berätta för sin partner.
    Jag tror vi är kapabla till att älska mer än en person i gången.

• Anonym (W)
    Anonym (Eva) skrev 2022-03-09 07:42:38 följande:

Det kan man självklart göra.
    Kärlek och sex är inte samma sak även om många har förtvivlat svårt att skilja på det.

Menar du att det är den otrogne kan tänka "jag älskar förvisso min partner, men jag har ändå sex med någon annan - trots att det kan krossa min älskling".
  • Anonym (Eva)
    Anonym (W) skrev 2022-03-09 08:25:08 följande:
    Menar du att det är den otrogne kan tänka "jag älskar förvisso min partner, men jag har ändå sex med någon annan - trots att det kan krossa min älskling".
    Självklart kan man det. Man kalkylerar med att det är lite risk att bli påkommen och enligt min erfarenhet är det egentligen bara svaga personer med en onaturlig traumatisk bindning till sin partner som blir krossade av en otrohet. 

Friska personer är självklart fullt medvetna om att det är något som med stor sannolikhet kan förekomma i en relation.

Personligen skulle jag av den anledningen aldrig ge mig in i en monogam relation. 

Har således aldrig vart otrogen men har haft sex med åtskilliga gifts män och kvinnor genom åren och åtskilliga av dessa har haft djupa känslor för sina partners men haft ett behov av äventyr och kravlös sex men haft partners som det inte vart den minsta idé att diskutera någon form av partnerbyten, swing eller flersamhet med. 
  • Spucks

Nej. Om man med flit gör något som orsakar en person onödig smärta, älskar man inte den personen.

• Anonym (O)
    Anonym (Eva) skrev 2022-03-09 08:38:32 följande:
    Självklart kan man det. Man kalkylerar med att det är lite risk att bli påkommen och enligt min erfarenhet är det egentligen bara svaga personer med en onaturlig traumatisk bindning till sin partner som blir krossade av en otrohet. 

Friska personer är självklart fullt medvetna om att det är något som med stor sannolikhet kan förekomma i en relation.

Personligen skulle jag av den anledningen aldrig ge mig in i en monogam relation. 

Har således aldrig vart otrogen men har haft sex med åtskilliga gifts män och kvinnor genom åren och åtskilliga av dessa har haft djupa känslor för sina partners men haft ett behov av äventyr och kravlös sex men haft partners som det inte vart den minsta idé att diskutera någon form av partnerbyten, swing eller flersamhet med. 
    De behöver inte diskutera någonting, de kan upplysa om vad de tänker göra och sen göra det.
Svar på tråden Älskar man personen man bedrar ?