• Anonym (I)

Älskar man personen man bedrar ?

Kan man fullt ut älska en person när man försökt ligga med andra?? Vad säger Ni? 

• Svar på tråden Älskar man personen man bedrar ?
  • linnerle

Kärlek och lust är två helt skilda saker. Man kan visst älska sin partner men likaväl njuta helt ohämmat av sex med en annan.

• wolf666
    Tesskk skrev 2022-04-30 09:37:18 följande:
    Vad räknas som tidigt in i förhållande? Min man var otrogen efter 1 år tillsammans.
    Det skulle jag säga är rätt tidigt....
  • Anonym (W)
    linnerle skrev 2022-04-30 18:44:15 följande:

Kärlek och lust är två helt skilda saker. Man kan visst älska sin partner men likaväl njuta helt ohämmat av sex med en annan.

Även om man vet att partnern såras innerligt av det?
  • Anonym (sådär)
    Anonym (W) skrev 2022-05-01 20:46:04 följande:
    Även om man vet att partnern såras innerligt av det?
    +1
  • Anonym (sådär)
    Anonym (Tess) skrev 2022-04-18 10:20:19 följande:
    Har tänkt på det där med öppet förhållande ibland. Det som gör ont i en otrohet är ju framförallt lögnerna... och om det nu inte finns några lögner, så ja... fast det är väl ganska naivt att tro att det skulle funka med tiden. Är väl egentligen det första alternativet som borde gälla men ja, lätt är det inte. Problemet är väl att den ena kan skilja på sex och kärlek medan den andra inte kan det. 
    Jag tror att om man ska ha ett öppet förhållande så är det något man ska ha velat även innan ens partner var otrogen. Att göra det för att man känner att alternativet är värre känns inte direkt som rätt anledning.

Sen kan man fråga sig vad för slags partner försöker tvinga igenom sin vilja på sin partner trotts att personen vet att det inte är något partner egentligen vill. Är inte det ganska respektlöst det med?
  • Anonym (Undraroxå)

Ja detta undrar jag också. Om man nu älskar någon och bara varit tillsammans några år varför är man då otrogen? Och om den man är otrogen med upprepade gånger är någon man haft en lång relation med innan sin respektive, hur ser man på det? Då är det ju inte ett one night stand med någon random som kan bortförklaras med fylla.

• Anonym ((S))

Nej det tror jag inte man gör, kanske bara inbillar sig det. Det är dessutom väldigt respektlöst. Händer det handlar det inte om äkta kärlek.

• Anonym (otrogen narcissist)
    Mamabearrr skrev 2022-04-30 02:24:59 följande:

Kanske älska... Men verkligen inte respektera! Och kärlek utan respekt... Hejdå! 

Det där är sant. Man kan älska men man brister i respekt både för sig själv och den man är tillsammans med. Jag talar ur egen erfarenhet eftersom jag utsatt flera personer för denna handling: Varför? Bekräftelsebehov, dålig självkänsla, diagnoser, rastlöshet, uttråkning, intimitetsrädslor. Listan kan göras lång. Men kärlek har jag absolut känt, iallafall så mycket jag varit kapabel till.
    Anonym ((S)) skrev 2022-05-02 23:15:54 följande:

Nej det tror jag inte man gör, kanske bara inbillar sig det. Det är dessutom väldigt respektlöst. Händer det handlar det inte om äkta kärlek.

I så fall är jag nog inte kapabel till att känna kärlek? Kanske bara är vissa (friska) människor förunnat. Kärnfamiljsmänniskor? Jag är skilsmässobarn och en hel del värre saker i arkivet som byggt min taskiga grund och svårigheter att älska mig själv.
  • Anonym (Undraroxå)
    Anonym (otrogen narcissist) skrev 2022-05-05 01:30:05 följande:
    I så fall är jag nog inte kapabel till att känna kärlek? Kanske bara är vissa (friska) människor förunnat. Kärnfamiljsmänniskor? Jag är skilsmässobarn och en hel del värre saker i arkivet som byggt min taskiga grund och svårigheter att älska mig själv.
    Men om inget av det du nämt av svårigheter stämmer in på en person då? Kan den faktiskt även ha känslor för den den är otrogen med?
    Anonym (Undraroxå) skrev 2022-05-05 07:02:06 följande:
    Men om inget av det du nämt av svårigheter stämmer in på en person då? Kan den faktiskt även ha känslor för den den är otrogen med?
    Ja absolut. Haft känslor för flera samtidigt många ggr. Hjärtat är inte särskilt monogamt. Man kan älska många. Med förälskelse i det akuta skedet
    är det annorlunda. Jag kan bara vara riktigt förälskad i en person åt gången. Då går alla tankar dit under en period.
  • Anonym (A2)

Älskar såsom ?äkta romantisk kärlek? eller vad det kallas är kanske tveksamt, däremot kan det nog finnas attraktion och betydelsefullhet.

• Anonym (sådär)

Tycker iof diskussionen blir lite märklig när det kretsar kring om man kan eller inte kan känna attraktion eller kärlek för mer än en åt gången.

Jag tror alla människor absolut är kapabla att bli attraherade av andra eller kära i flera åt gången. Men sen är det långt ifrån alla som är beredda att svika, ljuga och manipulera andra pga av det. Det är inte förmågan att känna saker som är problemet, problemet är hur man som individ hanterar sina känslor.

• Anonym (Rigida svar)
    Anonym (sådär) skrev 2022-05-09 12:29:38 följande:

Tycker iof diskussionen blir lite märklig när det kretsar kring om man kan eller inte kan känna attraktion eller kärlek för mer än en åt gången.

Jag tror alla människor absolut är kapabla att bli attraherade av andra eller kära i flera åt gången. Men sen är det långt ifrån alla som är beredda att svika, ljuga och manipulera andra pga av det. Det är inte förmågan att känna saker som är problemet, problemet är hur man som individ hanterar sina känslor.

Det är ju trådens frågeställning. Om man kan älska någon man bedrar. 

Testa att resonera kring trådämnet istället för att vrida diskussionen dit du tycker. Eller kommentera i trådar där dina åsikter hamnar inom topic. 

• Anonym (W)
    Anonym (Rigida svar) skrev 2022-05-09 12:46:28 följande:
    Testa att resonera kring trådämnet istället för att vrida diskussionen dit du tycker. Eller kommentera i trådar där dina åsikter hamnar inom topic. 
    Det är ju det h*n gör, diskuterar ämnet. Väldigt on-topic.

• Anonym (sådär)
    Anonym (Rigida svar) skrev 2022-05-09 12:46:28 följande:

Det är ju trådens frågeställning. Om man kan älska någon man bedrar. 

Det gör jag, man kan absolut älska någon man bedrar men det är inte vad man känner som avgör hur man agerar.

Testa att låta bli försöka tysta dina meningsmotståndare genom att sätta ramarna för vad man får eller inte får skriva enligt dina egna subjektiva kriterier. Det är inte din roll att agera moderator i andras trådar.
  • Anonym (Rigida svar)
    Anonym (sådär) skrev 2022-05-09 13:13:50 följande:
    Det gör jag, man kan absolut älska någon man bedrar men det är inte vad man känner som avgör hur man agerar.

Testa att låta bli försöka tysta dina meningsmotståndare genom att sätta ramarna för vad man får eller inte får skriva enligt dina egna subjektiva kriterier. Det är inte din roll att agera moderator i andras trådar.

"Tycker iof diskussionen blir lite märklig när det kretsar kring om man kan eller inte kan känna attraktion eller kärlek för mer än en åt gången."

Hur många självmål ska du göra? 

Ser att du för exakt samma resonemang i en annan tråd. Hur kan det komma sig? 

• Anonym (sådär)
    Anonym (Rigida svar) skrev 2022-05-09 13:36:56 följande:

"Tycker iof diskussionen blir lite märklig när det kretsar kring om man kan eller inte kan känna attraktion eller kärlek för mer än en åt gången."

Hur många självmål ska du göra? 

Ser att du för exakt samma resonemang i en annan tråd. Hur kan det komma sig? 

Ja det är säkert jätte förvånande för dig att en person kan ha samma åsikter om samma ämne i olika trådar men faktiskt är det ganska vanligt.Drömmer

Som sagt, dina subjektiva åsikter om vad jag får eller inte får skriva struntar jag fullkomligen och sätter därmed punkt för denna meningslösa diskussion.
  • molly50

Jag tror säkert man kan älska den man bedrar. Men jag tror inte att man respekterar personen.

Svar på tråden Älskar man personen man bedrar ?