• Anonym (I)

Älskar man personen man bedrar ?

Kan man fullt ut älska en person när man försökt ligga med andra?? Vad säger Ni? 

• Svar på tråden Älskar man personen man bedrar ?
  • Anonym (sådär)
    Anonym (W) skrev 2022-03-22 14:45:30 följande:
    Jag tycker snarare att det låter som att du anser dig ha rätten att sätta dina egna regler, och dessutom ändra dem då det passar dig.

De flesta vill ha en partner som kan tygla sina tillfälliga nycker och är ärliga nog att göra slut om förhållandet inte anses vara värt att bygga vidare på.

Tillit kräver bådas ärlighet och omtanke. Om du säger till din partner att du inte vill ha villkor för dina behov, drifter och känslor tror jag att din partner kommer känna sig otrygg  i förhållandet.

Om du däremot säger att villkoren för ett förhållande sätts av BÅDA och inte godtyckligt av vad en tycker passar den bäst just nu tror jag att de flesta skulle känna sig tryggare.
    Exakt, han propagerar för att det är ok att köra över sin partner och sätta gränserna i förhållandet lite som man själv vill och manipulera sin partner att acceptera det genom att undanhålla det... och sen har han mage att projicera det på andra och påstå att det är andra som försöker kontrollera människor.

Snacka om sjukt resonemang.....
  • Anonym (Rigida svar)
    Anonym (sådär) skrev 2022-03-22 14:58:52 följande:
    Exakt, han propagerar för att det är ok att köra över sin partner och sätta gränserna i förhållandet lite som man själv vill och manipulera sin partner att acceptera det genom att undanhålla det... och sen har han mage att projicera det på andra och påstå att det är andra som försöker kontrollera människor.

Snacka om sjukt resonemang.....

Var har jag propagerat för det? 

Du har bara än en gång bevisat att du lägger tankar och åsikter på andra. Det finns inte en rad jag skrivit som ens går att misstolka så. 

• Anonym (Rigida svar)
    Anonym (W) skrev 2022-03-22 14:45:30 följande:
    Jag tycker snarare att det låter som att du anser dig ha rätten att sätta dina egna regler, och dessutom ändra dem då det passar dig.

De flesta vill ha en partner som kan tygla sina tillfälliga nycker och är ärliga nog att göra slut om förhållandet inte anses vara värt att bygga vidare på.

Tillit kräver bådas ärlighet och omtanke. Om du säger till din partner att du inte vill ha villkor för dina behov, drifter och känslor tror jag att din partner kommer känna sig otrygg  i förhållandet.

Om du däremot säger att villkoren för ett förhållande sätts av BÅDA och inte godtyckligt av vad en tycker passar den bäst just nu tror jag att de flesta skulle känna sig tryggare.

Vad har jag skrivit som ger dig den tolkningen? Det blir ju lite märkligt om jag ska argumentera för eller emot din tolkning av det jag skriver och inte det jag menar?

Då blir jag och mina åsikter, hela grunden för diskussionsforum, överflödiga.

• Anonym (Trivselspridare)
    Anonym (W) skrev 2022-03-21 17:20:05 följande:
    Försök till härskarteknik baserat på bristande läsförståelse - platt fall. Inte alls gulligt, snarare pinsamt.

(Jag skrev "de flesta", inte "alla".)
    Intagande av försvarsställning direkt, och du försöker märka ord trots att du inte vet innebörden tydligen. Tycker ändå det är gulligt att du fortfarande försöker. Det värmer verkligen Solig
  • Anonym (W)
    Anonym (Trivselspridare) skrev 2022-03-22 15:46:00 följande:
    Intagande av försvarsställning direkt, och du försöker märka ord trots att du inte vet innebörden tydligen. Tycker ändå det är gulligt att du fortfarande försöker. Det värmer verkligen Solig
    Ännu ett försök till härskarteknik.
  • wolf666

Jag kan tycka....man älskar troligen inte en person fullt ut om man är otrogen. Uppenbarligen saknas något. Kan visserligen ha att göra med att "ge igen" vilket jag uppfattat är relativt vanligt....

• Anonym (sådär)
    Anonym (Rigida svar) skrev 2022-03-22 14:22:25 följande:

I annonsen skulle det stå att du älskar att tala om för andra vad de känner och tänker och sedan resonera från din egen bild?

Det faktum att du tycker att du kan sätta villkor för andras behov, drifter och känslor efter ditt eget tycke säger mycket om din självbild.

Du kan ju inte ens kontrollera dina egna. 

Tja, som sagt vad du skulle vilja skriva i andras annonser får stå för dig Flört

Om jag ska gissa hur din annons skulle se ut (om man skalade bort all BS) så skulle det vara något i stil med....

Falsk, egoistisk och manipulativ man med narcissistiska tendenser söker förhållande med naiv person som är ok med att jag gör som jag vill när det passar mig utan att bry mig om vad du tycker om det. Jag kommer inte vara öppen med vad jag gör bakom din rygg  utan svika, ljuga och manipulera dig som det passar mig bäst. Minsta lilla ifrågasättande av min frihet att göra som jag vill, när jag vill mot vem jag vill kommer bemötas med anklagelser att man försöker kontrollera mig och mina "behov".... 

Hmmm undrar hur många träffar du skulle få... Drömmer
  • Anonym (Rigida svar)
    Anonym (sådär) skrev 2022-03-22 17:03:42 följande:
    Tja, som sagt vad du skulle vilja skriva i andras annonser får stå för dig Flört

Om jag ska gissa hur din annons skulle se ut (om man skalade bort all BS) så skulle det vara något i stil med....

Falsk, egoistisk och manipulativ man med narcissistiska tendenser söker förhållande med naiv person som är ok med att jag gör som jag vill när det passar mig utan att bry mig om vad du tycker om det. Jag kommer inte vara öppen med vad jag gör bakom din rygg  utan svika, ljuga och manipulera dig som det passar mig bäst. Minsta lilla ifrågasättande av min frihet att göra som jag vill, när jag vill mot vem jag vill kommer bemötas med anklagelser att man försöker kontrollera mig och mina "behov".... 

Hmmm undrar hur många träffar du skulle få... Drömmer

"I annonsen skulle det stå att du älskar att tala om för andra vad de känner och tänker och sedan resonera från din egen bild?"

Thanks for proving my point.

• Anonym (sådär)
    Anonym (Rigida svar) skrev 2022-03-22 17:14:33 följande:

"I annonsen skulle det stå att du älskar att tala om för andra vad de känner och tänker och sedan resonera från din egen bild?"

Thanks for proving my point.

Tja, du gillar ju tydligen att hitta på annonser åt andra... så då kan väl andra gott hitta på annonser åt dig eller hur?

Men just ja, jag höll på att glömma att du inte är ett fan av samma spelregler för alla Drömmer
  • molly50
    Anonym (Rigida svar) skrev 2022-03-22 14:22:25 följande:

I annonsen skulle det stå att du älskar att tala om för andra vad de känner och tänker och sedan resonera från din egen bild?

Det faktum att du tycker att du kan sätta villkor för andras behov, drifter och känslor efter ditt eget tycke säger mycket om din självbild.

Du kan ju inte ens kontrollera dina egna. 

Men det handlar väl inte om att sätta villkor för andras behov utan om att sätta villkor för förhållandet.
    Vill man leva i ett förhållande men ha villkor som passar ens egna behov så kanske ett öppet förhållande är att föredra?
Svar på tråden Älskar man personen man bedrar ?