Inlägg från: Anonym (otrogen narcissist) |Visa alla inlägg
  • Anonym (otrogen narcissist)

Älskar man personen man bedrar ?

Mamabearrr skrev 2022-04-30 02:24:59 följande:

Kanske älska... Men verkligen inte respektera! Och kärlek utan respekt... Hejdå! 

Det där är sant. Man kan älska men man brister i respekt både för sig själv och den man är tillsammans med. Jag talar ur egen erfarenhet eftersom jag utsatt flera personer för denna handling: Varför? Bekräftelsebehov, dålig självkänsla, diagnoser, rastlöshet, uttråkning, intimitetsrädslor. Listan kan göras lång. Men kärlek har jag absolut känt, iallafall så mycket jag varit kapabel till.
    Anonym ((S)) skrev 2022-05-02 23:15:54 följande:

Nej det tror jag inte man gör, kanske bara inbillar sig det. Det är dessutom väldigt respektlöst. Händer det handlar det inte om äkta kärlek.

I så fall är jag nog inte kapabel till att känna kärlek? Kanske bara är vissa (friska) människor förunnat. Kärnfamiljsmänniskor? Jag är skilsmässobarn och en hel del värre saker i arkivet som byggt min taskiga grund och svårigheter att älska mig själv.
    Anonym (Undraroxå) skrev 2022-05-05 07:02:06 följande:
    Men om inget av det du nämt av svårigheter stämmer in på en person då? Kan den faktiskt även ha känslor för den den är otrogen med?
    Ja absolut. Haft känslor för flera samtidigt många ggr. Hjärtat är inte särskilt monogamt. Man kan älska många. Med förälskelse i det akuta skedet
    är det annorlunda. Jag kan bara vara riktigt förälskad i en person åt gången. Då går alla tankar dit under en period.
Svar på tråden Älskar man personen man bedrar ?