Inlägg från: Anonym (Eva) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Eva)

Älskar man personen man bedrar ?

Det kan man självklart göra.
    Kärlek och sex är inte samma sak även om många har förtvivlat svårt att skilja på det.

• Anonym (Eva)
    Anonym (W) skrev 2022-03-09 08:25:08 följande:
    Menar du att det är den otrogne kan tänka "jag älskar förvisso min partner, men jag har ändå sex med någon annan - trots att det kan krossa min älskling".
    Självklart kan man det. Man kalkylerar med att det är lite risk att bli påkommen och enligt min erfarenhet är det egentligen bara svaga personer med en onaturlig traumatisk bindning till sin partner som blir krossade av en otrohet. 

Friska personer är självklart fullt medvetna om att det är något som med stor sannolikhet kan förekomma i en relation.

Personligen skulle jag av den anledningen aldrig ge mig in i en monogam relation. 

Har således aldrig vart otrogen men har haft sex med åtskilliga gifts män och kvinnor genom åren och åtskilliga av dessa har haft djupa känslor för sina partners men haft ett behov av äventyr och kravlös sex men haft partners som det inte vart den minsta idé att diskutera någon form av partnerbyten, swing eller flersamhet med. 
  • Anonym (Eva)
    Anonym (O) skrev 2022-03-09 08:50:53 följande:
    De behöver inte diskutera någonting, de kan upplysa om vad de tänker göra och sen göra det.
    Ja, eller så väljer man att inget säga när man ändå vet hur reaktionen kommer att bli. 
  • Anonym (Eva)
    Anonym (H) skrev 2022-03-09 09:23:32 följande:
    Fast otro handlar väl mest om svek?

Kan man älska den man sviker genom otro, trots att man förstår att hela ens förhållande kommer ändras och kanske avslutas om det kommer fram?

Jag tänker att den som är otrogen nog tror att den älskar sin partner, men att personen mest älskar sig själv.
    Varför är det så självklart att det är ett svek mot någon annan. Det kan lika gärna handla om att inte svika sig själv och sina behov som en strategi för att orka med alla krav runt barn, hus, status, krävande partner och liknande. 

Personligen ser jag otrohet ofta som en helt naturlig och mycket förutsägbar händelse i människors liv som inte alls behöver ha något att göra att man inte älskar sin partner.
  • Anonym (Eva)
    Anonym (H) skrev 2022-03-09 09:47:40 följande:
    Därför att har man problem i förhållandet så pratar man väl först?
    om du inte tycker att det är ett svek att gå bakom ryggen så säger du väl det till din partner och kollar om denne känner samma?
    Inga problem löser man genom sex med någon annan, man pratar med sin partner, försöker lösa tillsammans och känner man ändå att sex med någon annan är viktigast så lämnar man eller öppnar förhållandet om båda går med på det.

om du nu tycker att det är viktigast att inte svika SIG SJÄLV i första hand, så betyder ju det att du älskar dig själv före din partner - så länge du har det bra, gör det inget om din partner mår dåligt om det kommer fram.

Du riskerar ju ALLT genom otrohet. Är du beredd på att din parnter ksn lämna dig om det kommer fram, ja då kan du ju inte älska den personen så mycket att du vill ha den kvar i ditt liv.

Alla handlingar har konsekvenser.
    Alla handlingar har inte konsekvenser. Har genom åren haft sex men många gifta personer utan att det lett till några som helst koncekvenser i deras relationer. 

Är tillräckligt sund i min mentalitet att våga sätt mig själv i först rummet för att orka vara ett stöd åt andra. Jag lever inte genom min partner utan genom min egen styrka och när jag mår bra rinner det oftast över på min partner. 

För övrigt kan jag inte vara otrogen då vi har en helt öppen relation och ibland har vi sekundära relationer. 

Nu handlade frågan inte om olika sätt att leva på och olika moraliska värderingar utan om man kan älska en partner även om man går bakom ryggen och har sex med andra och svaret på den frågan är att det kan man självklart göra. 
Svar på tråden Älskar man personen man bedrar ?