Inlägg från: Anonym (O) |Visa alla inlägg
  • Anonym (O)

Älskar man personen man bedrar ?

Kanske såhär, om man trodde att det aldrig skulle komma fram, så trodde man att personen aldrig skulle fara illa av det tänker jag. För den man älskar vill man ju ska må bra och inte fara illa.

• Anonym (O)
    Anonym (Eva) skrev 2022-03-09 08:38:32 följande:
    Självklart kan man det. Man kalkylerar med att det är lite risk att bli påkommen och enligt min erfarenhet är det egentligen bara svaga personer med en onaturlig traumatisk bindning till sin partner som blir krossade av en otrohet. 

Friska personer är självklart fullt medvetna om att det är något som med stor sannolikhet kan förekomma i en relation.

Personligen skulle jag av den anledningen aldrig ge mig in i en monogam relation. 

Har således aldrig vart otrogen men har haft sex med åtskilliga gifts män och kvinnor genom åren och åtskilliga av dessa har haft djupa känslor för sina partners men haft ett behov av äventyr och kravlös sex men haft partners som det inte vart den minsta idé att diskutera någon form av partnerbyten, swing eller flersamhet med. 
    De behöver inte diskutera någonting, de kan upplysa om vad de tänker göra och sen göra det.
  • Anonym (O)
    Anonym (Eva) skrev 2022-03-09 08:52:58 följande:
    Ja, eller så väljer man att inget säga när man ändå vet hur reaktionen kommer att bli. 
    Vad spelar reaktionen för roll? personen behöver ju äventyr oavsett vad partnern känner för det.
  • Anonym (O)
    molly50 skrev 2022-03-19 11:56:08 följande:
    Fast varför ska enbart du ha den rätten och inte han?
    Om sexet är så viktigt för dig så vore det kanske bättre om du gjorde slut och hittade någon som kompletterar dig bättre i sängen.
    Det vore i alla fall ärligare.
    Hon får väl ha vilka villkor hon vill i sitt eget förhållande?

Misstaget du gör är att förutsätta att alla ska tycka att det är något bra att vara ärlig.
  • Anonym (O)
    molly50 skrev 2022-03-19 12:56:02 följande:
    Man är två i ett förhållande och båda ska väl ha rätten att sätta de villkor man vil ha i förhållandet.
    Inte bara den ena.

Jag ha bara lite svårt att förstå varför det anses som ok att ljuga för och svika sin partner.
    Det gäller ju inte bara otrohet utan även andra saker.
    Han får också sätta sina villkor.

Alla värderar inte ärlighet som du gör men du skriver som att det är en självklarhet.
  • Anonym (O)
    molly50 skrev 2022-03-19 13:16:03 följande:
    Det har han ju uppenbarligen inte fått chansen att göra i och med att den jag citerade inte vill att han ska ha samma villkor som henne.

Det är inte en självklarhet för mig.
    Det är en åsikt jag har att man ska vara ärlig mot varandra.
    Lögner och svek sårar ofta mer än otroheten i sig.
    Varför ska han vilja ha exakt samma villkor som henne för en relation?

Och den åsikten delas inte av alla. Men du skrev som att alla skulle hålla med dig om att ärlighet är en självklarhet. ?Det är iallafall ärligare? blir ju inget argument om man skiter i ärlighet.
  • Anonym (O)
    molly50 skrev 2022-03-19 14:44:30 följande:
    De6 går ju såklart inte att veta.
    Men han får ju heller ingen chans att göra det valet.

Nej,jag skrev aldrig att ärlighet är en självklarhet.
    Bara att det vore ärligare att ge sin partner samma chans som man gett sig själv.
    Har det framgått vad han fått för chanser?

Ja, men då måste man också bry sig om och värdera ärlighet. Gör man inte det så blir dina argument värda noll.
  • Anonym (O)
    molly50 skrev 2022-03-19 15:07:30 följande:
    Hon skrev att det inte är ok att han knullar andra. Att det bara är hon som får göra det.
    Tycker du det låter som att han har fått en chans att välja?

Det är uppenbart att alla inte värderar ärlighet på samma sätt.
    Men jag är knappast ensam om att tycka det är fel att ljuga för sin partner heller.
    Men alla måste inte vilja ha lika villkor som sin partner. Varför anser du dig ha tolkningsföreträde vad han skulle välja?

Det är hela min poäng som du just bekräftade. Du utgår ifrån att andra ska värdera ärlighet lika mycket som du.
  • Anonym (O)
    Anonym (sådär) skrev 2022-03-20 00:06:47 följande:
    Ingen har sagt att han ska vilja ha exakt samma villkor som henne.
    Det som sägs är att han borde få chansen att välja det själv.

Men du verkar inte tycka att han ska få den chansen?
    Han har alla chanser att sätta precis vilka villkor han vill för att vara i en relation. Hon kan ju inte tvinga honom att  stanna.
  • Anonym (O)
    Anonym (sådär) skrev 2022-03-20 00:05:42 följande:
    Nejdå, Hon kan inte alls sätta villkoren i förhållandet på egen hand, det är något man bör göra tillsammans.

Misstaget du gör är att tro att gränserna för ett förhållande kan sättas av en och inte båda.
    Det kan hon tydligen efter vad hon berättar i tråden.
Svar på tråden Älskar man personen man bedrar ?