• Anonym (Undrar)

Vad skyller ni på när ni inte vill ha sex?

Min pojkvän vill ha sex flera gånger i veckan, jag vill typ 1 gång i månaden. Brukar säga att jag har mens och inte kan när han vill ha sex. Vad skyller ni på när ni inte vill ha sex?

• Svar på tråden Vad skyller ni på när ni inte vill ha sex?
  • Anonym (Undrar)

nellanblödningar är inte så ovanligt, jag har pcos och hormonella provlem vilket han vet om så han tycker inte det är konstigt. 

• Anonym (anonym)

Du måste säga som det är, att du inte har lust. Att hela tiden ljuga om en sådan sak fungerar inte i längden. Om ni har så olika sexbehov passar ni troligen inte heller så bra ihop.

• Anonym (Undrar)
    Anonym (anonym) skrev 2022-02-07 19:51:59 följande:

Du måste säga som det är, att du inte har lust. Att hela tiden ljuga om en sådan sak fungerar inte i längden. Om ni har så olika sexbehov passar ni troligen inte heller så bra ihop.

Då tror han att jag inte tänder på honom ju. 
  • Anonym (anonym)
    Anonym (Undrar) skrev 2022-02-07 19:53:26 följande:
     Då tror han att jag inte tänder på honom ju. 
    Tänder du på honom då?
  • Anonym (Undrar)
    Anonym (anonym) skrev 2022-02-07 19:56:07 följande:
    Tänder du på honom då?
    Jodå, jag tycker bara att sex kan vara så himla jobbigt ibland 
  • Anonym (anonym)
    Anonym (Undrar) skrev 2022-02-07 19:59:33 följande:
    Jodå, jag tycker bara att sex kan vara så himla jobbigt ibland 
    Vad är det som är så jobbigt med sex?
  • Anonym (Undrar)
    Anonym (anonym) skrev 2022-02-07 20:35:26 följande:
    Vad är det som är så jobbigt med sex?
    För han ska hålla på med olika ställningar hela tiden, och byta emellan, tar 20-30 min innan han kommer pga det. Jag vill hellre ha en eller två ställningar och att sexet är slut efter max 10-15 min. 
  • Aurora Borrealis
    Anonym (Undrar) skrev 2022-02-07 19:46:43 följande:

nellanblödningar är inte så ovanligt, jag har pcos och hormonella provlem vilket han vet om så han tycker inte det är konstigt. 

Det viktigaste är att du själv vet anledningen till varför du har låg sexlust. Den har du här: Hormonella problem. Det kan du ärligt förklara för honom att du ofta inte vill och det beror på dina hormonella problem. Då bör det räcka att i fortsättningen, efter du berättat det, bara säger nej. Anledningen är ju att din sexlust är väldigt låg pga hormonella problem. Var ärlig. 
  • Aurora Borrealis
    Anonym (Undrar) skrev 2022-02-07 20:47:16 följande:
    För han ska hålla på med olika ställningar hela tiden, och byta emellan, tar 20-30 min innan han kommer pga det. Jag vill hellre ha en eller två ställningar och att sexet är slut efter max 10-15 min. 
    Säg det då!
  • Anonym (Man)

Det händer ungefär vart femte år, men då säger jag som det är, att jag är alldeles för trött.

Svar på tråden Vad skyller ni på när ni inte vill ha sex?