• Anonym (Undrar)

Vad skyller ni på när ni inte vill ha sex?

Min pojkvän vill ha sex flera gånger i veckan, jag vill typ 1 gång i månaden. Brukar säga att jag har mens och inte kan när han vill ha sex. Vad skyller ni på när ni inte vill ha sex?

• Svar på tråden Vad skyller ni på när ni inte vill ha sex?
  • Anonym (Uppdelat igen)
    Anonym (Undrar) skrev 2022-02-08 13:54:31 följande:
    Jag har aldrig fått orgasm vid sex så förväntar mig inte det heller om man säger så. Samlaget gör till slut ont om det pågår för länge, blir liksom för mycket in och ut och det blir nästan som lite skavsårs-känsla som inte är så mysigt, därför vill jag att sexet inte ska pågå så länge. jag tror han kan komma väldigt snabbt men väljer att byta ställning för att inte komma för fort. Jag ska ta upp det med honom att vi inte kan hålla på och byta ställning hela tiden han är när på att komma, att det är bättre att han kommer fort 
    Du och jag har chattat i en annan tråd. När du säger aldrig kommit under sex istället för under samlag blir det missvisande. Enligt dinq egna ord i den tråden  får du orgasm om du onanerar under det du kallar förspel. Alltså kan du få orgasm.  För många (de flesta skulle jag vilja påstå)  är förspel lika mycket sex som själva samlaget är. Förspel och samlag är båda sex.

Oavsett om du väljer att dela upp händelsen i olika delar tror jag du behöver börja om från början och upptäcka din kropp men även sex och njutning med din partner. Du verkar fastnat i att det ska vara som det går till nu och att det inte går att gör på annat vis.  Han knullar, byter ställning lite när han vill och du är bara där med din kropp. Jag lovar att sex kan vara mycket bättre än så. 
    Om du får skavsår så är du inte redo eller inte fuktig nog. Glidmedel kan behövas ändå även om man är kåt så det bör man alltid ha hemma. Rapsolja funkar om man är utan. 
    Sex ska vara njutbart för båda. 
    Jag hoppas det blir bra för dig tillslut. 

Jag har som jag skrev till dig i den andra tråden bara upplevt orgasm under samlag en gång på 40 år men alltid njutit. 
  • Anonym (Undrar)
    Anonym (Uppdelat igen) skrev 2022-02-08 14:45:09 följande:
    Du och jag har chattat i en annan tråd. När du säger aldrig kommit under sex istället för under samlag blir det missvisande. Enligt dinq egna ord i den tråden  får du orgasm om du onanerar under det du kallar förspel. Alltså kan du få orgasm.  För många (de flesta skulle jag vilja påstå)  är förspel lika mycket sex som själva samlaget är. Förspel och samlag är båda sex.

Oavsett om du väljer att dela upp händelsen i olika delar tror jag du behöver börja om från början och upptäcka din kropp men även sex och njutning med din partner. Du verkar fastnat i att det ska vara som det går till nu och att det inte går att gör på annat vis.  Han knullar, byter ställning lite när han vill och du är bara där med din kropp. Jag lovar att sex kan vara mycket bättre än så. 
    Om du får skavsår så är du inte redo eller inte fuktig nog. Glidmedel kan behövas ändå även om man är kåt så det bör man alltid ha hemma. Rapsolja funkar om man är utan. 
    Sex ska vara njutbart för båda. 
    Jag hoppas det blir bra för dig tillslut. 

Jag har som jag skrev till dig i den andra tråden bara upplevt orgasm under samlag en gång på 40 år men alltid njutit. 
    Nej orgasm förväntar jag mig verkligen inte. jag vill bara inte tycka sex är jobbigt, vill liksom tycka det är helt ok. Och där blir det ju att om inte han höll på att byta ställningar hela tiden och kunde komma efter 5 min så hade jag varit såå nöjd! 
  • Anonym (XXX)

Jag tycker inte att någon kvinna ska behöva ha det så idag. Förr, när en skilsmässa var mycket svår att få, och ännu mer ännu längre tillbaka i tiden, då flickor blev bortgifta - kanske med mycket äldre män - var det en annan sak.

Varför stannar man överhuvudtaget i ett förhållande med en man, om man inte vill ligga med mannen, och det inte bara är något tillfälligt p.g.a. t.ex. graviditet, amning eller sjukdom? Det kan inte vara roligt för mannen heller, för helt säkert förstår han att du inte vill. 

Vad får du ut av förhållandet?

• Anonym (försökte med micropenis)

Har faktiskt en seriös fråga i ämnet: 

Mår inte särskilt bra efter en avslutad relation. Jag vill väldigt gärna vara med en annan kvinna som vill vara med mig men det passar dåligt när jag mår såhär dåligt. Jag vill inte börja grina under sex eller något så fjolligt. 

Hur uttrycker man att man gärna vill ses, ha sex och kanske mer fast längre fram?

Utan att det låter som man är gay, tycker hon är oattraktiv eller något sådant. Borde det sägas över text, i telefon eller ses och säga det?

• KlasG82
    Anonym (försökte med micropenis) skrev 2022-02-08 15:21:48 följande:

Mår inte särskilt bra efter en avslutad relation. Jag vill väldigt gärna vara med en annan kvinna som vill vara med mig men det passar dåligt när jag mår såhär dåligt. Jag vill inte börja grina under sex eller något så fjolligt. 

Hur uttrycker man att man gärna vill ses, ha sex och kanske mer fast längre fram?

Utan att det låter som man är gay, tycker hon är oattraktiv eller något sådant. Borde det sägas över text, i telefon eller ses och säga det?

1) börja med att mogna lite... fjolligt och gay, går du runt i en "äkta män luktar diesel"-tröja också?

2) var man nog att berätta att du vill men just nu mår du inte så bra och behöver lite tid. Under den tiden kan ni bygga en relation till varandra och lära känna varandra. Vem vet hon kanske respekterar dig mer för att du inte använder henne som ett rebound-ligg.

• Ocdmänniska
    Anonym (försökte med micropenis) skrev 2022-02-08 15:21:48 följande:

Säg att nyss kommit ur ett förhållande så du vill ta det sakta?
  • Anonym (Händer inte)
    Anonym (Torrfittan) skrev 2022-02-08 14:38:56 följande:
    Sex är inte skönt, face it. Bara gubbslemmen tycker det
    Knappast. de flesta kvinnor tycker också det. Grejen är att man måste lära känn din kropp och faktiskt säga/visa vad man tycker om. Den stora majoriteten män vill ha partners som njuter av sex. Jag hade aldrig velat ha sex med en partner som inte njuter och tycker om det.
  • Anonym (Händer inte)
    Anonym (Undrar) skrev 2022-02-08 14:02:04 följande:

jag har aldrig fått orgasm vid oralsex heller, tycker inte det är skönt. 

Får du orgasm vid onani eller av smekningar?
  • Anonym (Undrar)
    Anonym (Händer inte) skrev 2022-02-08 16:08:22 följande:
    Får du orgasm vid onani eller av smekningar?
    Får orgasm vid onani. Behöver inte ha det vid sex. 
  • Anonym (Mens?)
    Anonym (Undrar) skrev 2022-02-08 17:45:28 följande:
    Får orgasm vid onani. Behöver inte ha det vid sex. 
    Strunta i orgasm-delen, men försök hitta saker du njuter av ändå. Det kommer vara ohållbart i längden att du känner att du ställer upp och vill få det överstökat. Så ska inte sex vara. 
Svar på tråden Vad skyller ni på när ni inte vill ha sex?