• Anonym (Undrar)

Vad skyller ni på när ni inte vill ha sex?

Min pojkvän vill ha sex flera gånger i veckan, jag vill typ 1 gång i månaden. Brukar säga att jag har mens och inte kan när han vill ha sex. Vad skyller ni på när ni inte vill ha sex?

• Svar på tråden Vad skyller ni på när ni inte vill ha sex?
  • Hotelliggaren
    Aurora Borrealis skrev 2022-02-07 20:58:24 följande:
    Säg det då!
    Ja jag tänker oxo att du går miste om bra sex bara för att du inte vill ta upp med honom hur du vill ha det. Du lurar ju båda två genom att låtsas om att du har mens. Och hur ska han fatta vad han gör för fel om du inte säger?
    Om min partner inte ville ha sex med mig för att jag gör fel vill jag veta det, inte höra att hon har olika förhinder.
  • Anonym (Mens?)
    Anonym (Undrar) skrev 2022-02-07 20:47:16 följande:
    För han ska hålla på med olika ställningar hela tiden, och byta emellan, tar 20-30 min innan han kommer pga det. Jag vill hellre ha en eller två ställningar och att sexet är slut efter max 10-15 min. 
    Det låter ju snarare som att ni inte prioriterat att försöka hitta vad ni båda gillar i sängen snarare än att du har låg sexlust. 
  • Aliona
    För han ska hålla på med olika ställningar hela tiden, och byta emellan, tar 20-30 min innan han kommer pga det. Jag vill hellre ha en eller två ställningar och att sexet är slut efter max 10-15 min. 
    Men HUR tänker du dig att det ska bli ett bra sexliv och lyckligt förhållande om du istället för att säga hur du vill ha det ljuger dig ut ur att ha sex? 

Och varför ska han bestämma att ni ska byta ställningar stup i kvarten? Du har väl lika rätt att bestämma hur det ska vara?

Vill du inte ha ett samtal med det så är väl det minsta att man säger och visar när man har sex. 
  • Anonym (Ems)

Inget, vill jag inte (ger ofta mig själv lite tid att känna efter ordentligt) så säger jag just det. "Jag har ingen lust"

• Anonym (Händer inte)
    Och varför öppnar du inte munnen och säger hur du vill ha det?
  • Anonym (Undrar)
    Anonym (Händer inte) skrev 2022-02-07 21:30:04 följande:
    Och varför öppnar du inte munnen och säger hur du vill ha det?

jag har sagt att jag gärna bara vill ha sex i missionären eller typ rida i 5 min, men han tycker om att dra ut på det för han tycker sexet är så skönt, suck! 

• Anonym (Undrar)

Han gillar ju att dra ut på sexet, jag vill bara att han kommer så fort som möjligt så sexet inte blir så långdraget. Jag tycker det är jobbigt att det ska ta sån tid för honom att komma, han byter ju ställning när han håller på att komma, jag hade gärna sett att han kom direkt där istället. 

• Anonym (Inget)

Skyller inte på något eftersom jag tycker om att ha sexed min partner

• Anonym (Nils)
    Anonym (Undrar) skrev 2022-02-08 12:35:07 följande:

Han gillar ju att dra ut på sexet, jag vill bara att han kommer så fort som möjligt så sexet inte blir så långdraget. Jag tycker det är jobbigt att det ska ta sån tid för honom att komma, han byter ju ställning när han håller på att komma, jag hade gärna sett att han kom direkt där istället. 

Du förstår att det aldrig kan bli bättre om du ljuger?
    I början kanske det funkar för dig men efter ett tag så kommer det jobbigare och sex kommer bli ännu jobbigare.
    Hur tror du då att han kommer reagera när du berättar att du egentligen inte ville ha sex för honom och inte tyckte det var värt att involvera honom i ert sexliv?
    Berätta för helsike så att han kan ta ställning,
  • Anonym (Undrar)
    Anonym (Nils) skrev 2022-02-08 12:40:20 följande:
    Du förstår att det aldrig kan bli bättre om du ljuger?
    I början kanske det funkar för dig men efter ett tag så kommer det jobbigare och sex kommer bli ännu jobbigare.
    Hur tror du då att han kommer reagera när du berättar att du egentligen inte ville ha sex för honom och inte tyckte det var värt att involvera honom i ert sexliv?
    Berätta för helsike så att han kan ta ställning,
    Ja hade han kommit efter 5-10 min hade jag orkat ha sex oftare. 

hur menar du med värt att involvera honom i ert sexliv? Han är ju involverad i vårt sexliv eller? jag fattar inte 
Svar på tråden Vad skyller ni på när ni inte vill ha sex?