• Anonym (Undrar)

Vad skyller ni på när ni inte vill ha sex?

Min pojkvän vill ha sex flera gånger i veckan, jag vill typ 1 gång i månaden. Brukar säga att jag har mens och inte kan när han vill ha sex. Vad skyller ni på när ni inte vill ha sex?

• Svar på tråden Vad skyller ni på när ni inte vill ha sex?
  • Anonym (lina)

Säger att jag mår illa. En gång tjatade han till sej ändå så jag körde fingrarna i halsen när han inte såg och spydde på honom för att sedan gå och lägga mej i soffan.
    Han har aldrig ens frågat två gånger efter det:)

• Anonym (Undrar)
    Anonym (lina) skrev 2022-02-09 12:06:57 följande:

Säger att jag mår illa. En gång tjatade han till sej ändå så jag körde fingrarna i halsen när han inte såg och spydde på honom för att sedan gå och lägga mej i soffan.
    Han har aldrig ens frågat två gånger efter det:)

Haha helt underbart ju! 
  • Anonym (Ros)
    Anonym (Undrar) skrev 2022-02-09 09:27:49 följande:

Ni säger jag ska se till att ha långa förspel? Men ska jag tvinga min partner till långa förspel? Han är inte så förtjust i just förspel 

Så du ska då offra dig istället och riskera att få ont? 
    Ha inte sex om det gör ont- riskera inte att få vaginism eller vestibulit för det är ett rent helvete. 

Ni behöver utveckla ett sexliv som funkar för er båda. Detta funkar ju uppenbart inte för dig. 

sex ska vara kul, lustfyllt och intimt. något man vill göra.

du behöver förspel för att komma igång, du behöver smeka dig själv när ni har sex (dvs kombinerat penetration med onani). För detta kommer aldrig funka i längden.

sluts släck bränder och ta kommando över din kropp. Du har rätt att njuta av sex, annars är sex totalt värdelöst att ha.

• Anonym (Nils)
    Anonym (Undrar) skrev 2022-02-08 12:51:15 följande:
    Ja hade han kommit efter 5-10 min hade jag orkat ha sex oftare. 

hur menar du med värt att involvera honom i ert sexliv? Han är ju involverad i vårt sexliv eller? jag fattar inte 

Nu är jag kanske naiv men jag inbillar mig att de flesta av oss har ett sexliv som inbegriper båda, man har sex eftersom båda har någon slags behållning av det.

Närhet, bekräftelse, tillfälle att visa ömhet eller bara njuta hejdlöst av varandra.
    Grundar sig på en omtanke om sin partner men också att båda förstår och vet vad partnern vill/tycker om. Där finns kommunikation.

När jag läser ditt svar så får jag snarare intrycket att han är helt okänslig och bara vill tömma och du tycker det är helt okej men att han håller på för länge.
    Är det korrekt uppfattat?
    Är det så han också uppfattar ert sexliv?

• Anonym (Undrar)
    Anonym (Nils) skrev 2022-02-09 13:57:25 följande:

Nu är jag kanske naiv men jag inbillar mig att de flesta av oss har ett sexliv som inbegriper båda, man har sex eftersom båda har någon slags behållning av det.

Närhet, bekräftelse, tillfälle att visa ömhet eller bara njuta hejdlöst av varandra.
    Grundar sig på en omtanke om sin partner men också att båda förstår och vet vad partnern vill/tycker om. Där finns kommunikation.

När jag läser ditt svar så får jag snarare intrycket att han är helt okänslig och bara vill tömma och du tycker det är helt okej men att han håller på för länge.
    Är det korrekt uppfattat?
    Är det så han också uppfattar ert sexliv?

Han är inte helt okänslig. Jag ska ta upp med honom att jag inte vill att han byter ställning hela tiden för jag tycker som sagt det är obehagligt/jobbigt. Jag vill ju gärna att vi bara kör en ställning och att han inte byter ställning så fort han är nära att komma. 
  • Anonym (Händer inte)
    Anonym (Undrar) skrev 2022-02-09 11:48:15 följande:

Fejkar orgasm har jag bara gjort några gånger, men annars så är jag rätt tyst under sexet, han har aldrig sagt något om det? 

Väldigt konstig man. Jag har aldrig träffat en man någonsin som inte är intresserad av att partnern njuter
  • Anonym (Händer inte)
    Anonym (Undrar) skrev 2022-02-09 11:51:28 följande:

Självklart kan jag fråga om han vill ha längre förspel, troligtvis vill han inte det. Jag vet inte heller om jag vill ha det då jag uppskattar att sexet går fort. Jag ska ta upp att jag inte vill att han byter ställning hela tiden och att det inte gör något för mig om han får orgasm fort. 

Men alltså - du ska inte fråga, du ska säga att ni hädanefter har längre förspel för att du behöver det. 
  • Anonym (Händer inte)
    Anonym (Ros) skrev 2022-02-09 13:47:27 följande:

Så du ska då offra dig istället och riskera att få ont? 
    Ha inte sex om det gör ont- riskera inte att få vaginism eller vestibulit för det är ett rent helvete. 

Ni behöver utveckla ett sexliv som funkar för er båda. Detta funkar ju uppenbart inte för dig. 

sex ska vara kul, lustfyllt och intimt. något man vill göra.

du behöver förspel för att komma igång, du behöver smeka dig själv när ni har sex (dvs kombinerat penetration med onani). För detta kommer aldrig funka i längden.

sluts släck bränder och ta kommando över din kropp. Du har rätt att njuta av sex, annars är sex totalt värdelöst att ha.

word!
  • Anonym (Händer inte)
    Anonym (Undrar) skrev 2022-02-09 15:24:21 följande:
    Han är inte helt okänslig. Jag ska ta upp med honom att jag inte vill att han byter ställning hela tiden för jag tycker som sagt det är obehagligt/jobbigt. Jag vill ju gärna att vi bara kör en ställning och att han inte byter ställning så fort han är nära att komma. 
    Fast jo - han är ju helt ointresseras av att du njuter. Hur kan du ens stå ut med en sådan partner
  • Anonym (J)

Säg som det är TS: Han är dålig på sex och du är dålig på att kommunicera. Sen låter du bli att ha sex eftersom du uppenbarligen inte är mentalt mogen för det. 

Svar på tråden Vad skyller ni på när ni inte vill ha sex?