• Anonym (Undrar)

Vad skyller ni på när ni inte vill ha sex?

Min pojkvän vill ha sex flera gånger i veckan, jag vill typ 1 gång i månaden. Brukar säga att jag har mens och inte kan när han vill ha sex. Vad skyller ni på när ni inte vill ha sex?

• Svar på tråden Vad skyller ni på när ni inte vill ha sex?
  • Anonym (Kvinna)
    Anonym (Undrar) skrev 2022-02-11 13:06:33 följande:
    Va? Jag är kär i min kille. vart har du fått allt ifrån? Har du förväxlat mig med någon annan ts kanske? 
    Jag har fått det från dina andra trådar.

Är du attraherad av din kille? Om ja, varför är du inte intresserad av att njuta av sex med honom?
  • Anonym (Malvina)

Jag skyller på att han luktar till, att han gått upp i vikt eller så startar jag en diskussion om något, typ vart vi skall fira nästa storhelg eller liknade. Kan även klaga på hans föräldrar eller syskon, så att han blir irriterad, och då vill inte han ligga längre.

Låter värre än vad det är tycker jag.

• Anonym (Kommunicera!)
    Anonym (Malvina) skrev 2022-02-11 13:10:05 följande:

Jag skyller på att han luktar till, att han gått upp i vikt eller så startar jag en diskussion om något, typ vart vi skall fira nästa storhelg eller liknade. Kan även klaga på hans föräldrar eller syskon, så att han blir irriterad, och då vill inte han ligga längre.

Låter värre än vad det är tycker jag.

Låter snarare som någon form av psykisk misshandel..? 
  • Anonym (Undrar)

Jag är kär i min kille. Jag är inte jättetänd på honom, men han är en otroligt snäll och fin kille. Jag är hellre tillsammans med en snäll och gullig kille jag inte är jättetänd på än en elak kille som jag är sjukt attraherad av. 

• Anonym (Kommunicera!)
    Anonym (Undrar) skrev 2022-02-11 12:15:31 följande:

Jag har ju aldrig fått orgasm eller tyckt sex varit särskilt skönt. Därför vill jag gärna att sexet är avklarat snabbt. Min partner kan ju komma fort men han har valt att inte göra det, men pratade med honom och han sa att han gärna kan komma fortare än vad han har gjort tidigare 

Riktigt tråkigt, då du aldrig verkar ha haft någon positiv upplevelse av sex så verkar du mest se det som någon form av plikt? 

Har du alltid känt så kring sex, i tidigare relationer eller i början med killen du har nu, att du vill få det överstökat?
  • Ocdmänniska
    Anonym (Undrar) skrev 2022-02-11 13:23:13 följande:

Jag är kär i min kille. Jag är inte jättetänd på honom, men han är en otroligt snäll och fin kille. Jag är hellre tillsammans med en snäll och gullig kille jag inte är jättetänd på än en elak kille som jag är sjukt attraherad av. 

Du vet att det behöver inte vara ändra det ena eller det andra? Sen är man kär är man ju attraherad? Då borde man ju vara tänd på människan?. Jag är så förvirrad över allt detta. 
  • Anonym (Undrar)

Ja jag har alltid känt att jag vill ha sex överstökat. Har liksom aldrig tyckt att sex varit skönt. Därför jag tycker om när en kille kommer fort för då är sex snabbt överstökat 

• Anonym (Undrar)

Jag är kär i honom och kanske lite attraherad, men jag är sällan sugen på sex. 

• Anonym (Kommunicera!)
    Anonym (Undrar) skrev 2022-02-11 13:23:13 följande:

Dina alternativ är antingen snäll kille utan attraktion eller attraktiv kille som är elak. Du vet väl om att det finns fler alternativ? Bra killar som man är attraherade av och tills dess kan man vara singel. 

Om du inte känner attraktion till honom och inte ser honom som en romantisk partner så kanske det är bättre att vara själv? 

Du tycker att han är snäll osv men du inte tänder på honom, vilket innebär att samliv med honom blir en uppoffring. Kan ju knappast vara särkilt givande för varken honom eller dig?

Jag hade då inte velat vara tillsammans med någon som inte är attraherad av mig och ser sex med mig som en uppoffring och vill bara få det överstökat... men att jag duger för att jag är snäll och killen inte vill vara ensam.. Nejtack för att vara något som duger för tillfället

Tycker inte att det är rättvist av dig att säga att det är hans fel att sexlivet är kasst när du inte ens har ett intresse av att det faktiskt ens ska fungera. Din lösning är att han ska göra det så snabbt som möjligt för du egentligen inte har lust att ligga med honom...
  • Anonym (Kommunicera!)
    Anonym (Undrar) skrev 2022-02-11 13:40:10 följande:

Ja jag har alltid känt att jag vill ha sex överstökat. Har liksom aldrig tyckt att sex varit skönt. Därför jag tycker om när en kille kommer fort för då är sex snabbt överstökat 

Anonym (Undrar) skrev 2022-02-11 13:41:25 följande:

Jag är kär i honom och kanske lite attraherad, men jag är sällan sugen på sex. 

Det kanske kan vara så att du är asexuell? 

Svar på tråden Vad skyller ni på när ni inte vill ha sex?