• Anonym (Undrar)

Vad skyller ni på när ni inte vill ha sex?

Min pojkvän vill ha sex flera gånger i veckan, jag vill typ 1 gång i månaden. Brukar säga att jag har mens och inte kan när han vill ha sex. Vad skyller ni på när ni inte vill ha sex?

• Svar på tråden Vad skyller ni på när ni inte vill ha sex?
  • Anonym (Jo)
    Anonym (J) skrev 2022-02-07 08:34:40 följande:
    Ingenting. Jag säger att jag inte vill ha sex. 
    Samma här
  • Anonym (Fröken Zoom)

Jag skuller inte på något, jag bara visar med mitt beteende att jag inte vill just nu och då respekteras det, det behövs inga ord.

Ibland är det jag som tar initiativ och vill och då gäller klart samma tillbaka- han kan också vara mentalt slutkörd, ha dunderträningsvärk osv.

• Anonym (Viz)

Svamp! Inte helt ljug utan jag har haft det och det blir o f t a återfall :) 

• Anonym (Undrar)
    Anonym (Viz) skrev 2022-02-07 18:41:17 följande:

Svamp! Inte helt ljug utan jag har haft det och det blir o f t a återfall :) 

den var bra! 
  • Hotelliggaren
    Anonym (Undrar) skrev 2022-02-07 18:15:08 följande:

Vad är det för fel på FL? Går ju inte citera? Jag skyller även på mellanblödningar mellan mensen. Han har ingen koll på hur ofta jag har mens, kan skylla på
    mens varje vecka typ och han skulle nog inte ens tänka på det 

Haha, vad är det för kille du har?
    Men sluta dra historier, säg bara att du inte vill.
    Det är sånt här som gör att unga killar inte respekterar tjejers vilja/ovilja. De tror att hon inte har nån, för hon bevisar det hela tiden genom att ange ett "skäl". 
    Sluta nedvärdera dig själv. Din vilja räknas!

• Anonym (Mens?)
    Hotelliggaren skrev 2022-02-07 19:19:07 följande:
    Haha, vad är det för kille du har?
    Men sluta dra historier, säg bara att du inte vill.
    Det är sånt här som gör att unga killar inte respekterar tjejers vilja/ovilja. De tror att hon inte har nån, för hon bevisar det hela tiden genom att ange ett "skäl". 
    Sluta nedvärdera dig själv. Din vilja räknas!

Det handlar ju inte om att inte respektera någons vilja om personen aldrig uttryckt en ovilja att ha sex utan hittar på diverse anledningar.

TS, är din kille så okunnig att han inte vet att kvinnor har mens en gång i månaden eller kan det vara så att han faktiskt vet att du hittar på ursäkter men ändå accepterar det?

För finns det verkligen killar som är över 12 år gammal som inte vet att en tjej inte har mens varje vecka? 
  • Anonym (Undrar)
    Anonym (Mens?) skrev 2022-02-07 19:24:44 följande:
    Det handlar ju inte om att inte respektera någons vilja om personen aldrig uttryckt en ovilja att ha sex utan hittar på diverse anledningar.

TS, är din kille så okunnig att han inte vet att kvinnor har mens en gång i månaden eller kan det vara så att han faktiskt vet att du hittar på ursäkter men ändå accepterar det?

För finns det verkligen killar som är över 12 år gammal som inte vet att en tjej inte har mens varje vecka? 
    Skyller inte bara på mens utan även mellanblödningar. Han har ingen koll på skillnaden där. 
  • Anonym (Mens?)
    Anonym (Undrar) skrev 2022-02-07 19:28:41 följande:
    Skyller inte bara på mens utan även mellanblödningar. Han har ingen koll på skillnaden där. 

mellanblödningar? Jag har aldrig i mitt liv haft det. Det borde räcka med en enkel googling om han misstänker att du ljuger. Och då kanske han redan vet men respekterar dig. Hoppas på det. 

Men har du testat att säga bara att du inte är så sugen? Varför känner du att du måste ha en ursäkt?
    Oavsett tycker jag det är bra att du inte känner att du måste ställa upp. Nästa steg är bara att du vågar säga att du bara inte har lust. 

• Anonym (Jag)

Vi är inte så inkompatibla i lust som ni, men jag väljer att helt enkelt säga att jag inte vill, när jag verkligen vill sova eller se en film och bara mysa utan sex.
    Man kan ju inte hålla på och ljuga för sin partner

• Anonym (Gör slut)

Gör slut , ni är fan inte inte gjorda för varann 

Svar på tråden Vad skyller ni på när ni inte vill ha sex?