• Anonym (Undrar)

Vad skyller ni på när ni inte vill ha sex?

Min pojkvän vill ha sex flera gånger i veckan, jag vill typ 1 gång i månaden. Brukar säga att jag har mens och inte kan när han vill ha sex. Vad skyller ni på när ni inte vill ha sex?

• Svar på tråden Vad skyller ni på när ni inte vill ha sex?
  • Anonym (anonym)
    Anonym (Undrar) skrev 2022-02-08 23:29:45 följande:

Själva sex-delen är tyvärr inte speciellt skön. Så då får han gärna komma fort som jag sa. Förspel ogillar min partner. Han vill mest bara ha sex. vore såklart kul att njuta av sex men vet inte hur det ska gå till. 

Han är egoistisk som inte är intresserad av att tillfredsställa dig. Och som andra har skrivit så är sex inte enbart penetration.
  • Anonym (Intressant)
    Anonym (J) skrev 2022-02-07 16:47:02 följande:
    Det där är inte hälsosamt. Lämna henne. 

Kanske det, nu är det sällsynt att jag inte vill. Jag har vanligen mer lust än henne. Det är bara hur det hanteras när det dyker upp. 

Hon behöver ju inte tjata som någon skrev eftersom jag helt enkelt slutat säga nej. 

Lusten kan komma igång om man gör ett försök, gör den inte det så avslutar jag henne och tackar för mig.

• Anonym (Händer inte)
    Anonym (Undrar) skrev 2022-02-08 23:29:45 följande:

Själva sex-delen är tyvärr inte speciellt skön. Så då får han gärna komma fort som jag sa. Förspel ogillar min partner. Han vill mest bara ha sex. vore såklart kul att njuta av sex men vet inte hur det ska gå till. 

Men herregud - genom att säga till din partner att fokusera mer på dig och din njutning. Det är rätt självklart att penetrering inte känns skönt om du inte ens är kåt 
  • Anonym (Händer inte)
    Anonym (Sex är härligt) skrev 2022-02-08 23:51:46 följande:
    Så du menar att i en relation när kvinnan i stort sett har tappat sin lust på grund av låg östrogen bör jag som man göra slut med henne och träffa en yngre kvinna som har lust?
    Jag är en man på 52år min kvinna är 56år.
    Hur tolkar du in det i det jag skrev? Jag skrev att har man totalt olika lust från start så kommer det att bli ett problem. Saker kan hända i en relation, det är en annan sak. Vill man själv finns det ju hjälp att få i ditt fall. 
  • Anonym (Händer inte)
    Anonym (Undrar) skrev 2022-02-08 23:51:02 följande:

vi har långt förspel ibland, typ ett par gånger per år och då har jag fått orgasm. jag förstår inte varför du tänker att jag skulle driva med folk? 

Du tar ju inte till dig vad folk skriver. Du får orgasm om ni har långt förspel - se till att ni har långa förspel så. Det finns en extremt enkel lösning på ditt problem. 
  • Underhill
    Anonym (Undrar) skrev 2022-02-06 23:15:19 följande:
    Min pojkvän vill ha sex flera gånger i veckan, jag vill typ 1 gång i månaden. Brukar säga att jag har mens och inte kan när han vill ha sex. Vad skyller ni på när ni inte vill ha sex?

Trist att behöva hitta orsaker/anledningar på det viset. Varför känner du så?
  • Mandel

Har än så länge sedan jag träffade särbon för snart 2 år sedan inte känt att jag inte skulle vilja ha sex med honom...
    Snarare så att jag vill för ofta mot honom. Jag kan ju inte rå för att han är snygg och sexig och jag är galet attraherad av honom och skulle kunna tänka mig att ha sex flera gånger om dagen med honom.

Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Hotelliggaren
    Anonym (anonym) skrev 2022-02-09 07:36:36 följande:
    Han är egoistisk som inte är intresserad av att tillfredsställa dig. Och som andra har skrivit så är sex inte enbart penetration.
    Frågan är hur lätt det är för killen att vara annat när hon verkar totalt ointresserad av att samarbeta kring sexet, visa vad hon gillar eller ta initiativ.
    Med tanke på hur unga de är får man nog ge honom att han åtm inte är klar på 1 minut utan verkar försöka variera osv. Just i detta fall visade det sig vara negativt.
    Här har ju båda lika ansvar! Känns inte som att hon heller bryr sig om hans njutning, driver på förspelet, suger o leker.... Hon bara vill att han ska bli klar....
    Lägg inte det här på killen allena
  • Anonym (Kommunicera!)

Tycker ändå att egoistisk är fel ordval här, hur ska killen kunna veta vad TS vill när hon uppenbarligen inte kommunicerar, visar eller förmedlar vad hon vill?  

Han har ju ingen aning om vad hon gillar, det ligger ju även på ens egna ansvar att se till att få njutning och hur man vill ha det. 

Den som är egoistisk här är ju TS som inte är nöjd och dessutom lägger skulden på sin kille som hon inte ens gett en förklaring till hur hon vill ha det och varför hon inte är nöjd. 

Det hon ska göra är att prata med honom eller visa hur hon vill ha det. Han kanske tror att hon gillar att byta ställningar och gillar det han gör, hur ska han kunna tro annat när hon inte har sagt eller visat annorlunda? 

TS, prata med honom. Säg att du har tänkt på detta med att ni har olika lust och att det kanske kan bero på att du vill testa annat, att ni försöker med mer förspel och fråga vad han gillar. Han kanske inte alls vill byta ställningar stup i kvarten, utan tror att det är något du uppskattar. Han kanske även tror att du vill att han håller på längre alternativt passar på att dra ut på det och byta ställningar ofta då ni inte har sex så ofta. Han är ingen tankeläsare. 

Prata, visa, kommunicera! 

• Anonym (Klurig man)

Sjukt jobbigt sits för honom också - kan ju inte vara kul att vara ratad så ofta. Skicka iväg honom på egna äventyr om nu sex är så himla jobbigt för dig. Eller säg att han är så stor att du klarar max en gång i månaden.

Svar på tråden Vad skyller ni på när ni inte vill ha sex?