Inlägg från: Anonym (Mens?) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Mens?)

Vad skyller ni på när ni inte vill ha sex?

Hur gammal är ni ? 
    Om han vill flera gånger i veckan och du en gång i månaden hur kan du skylla på mens resten av tiden? Vet han inte om att man inte har mens under hela månaden?

Vi har rätt lika lust men är någon inte sugen säger denne bara det. Och i perioder kan det vara mer den ena som har mindre lust men ingen av oss har upplevt det som något problem då det varit perioder och växlat mellan vem det är. 

För mig bygger ett förhållande på mer än bara sex (vi är en familj) men i långa loppet så hade jag inte klarat av att vara med någon om denne alltid ville ha sex och jag aldrig ville men ställde upp. Jag hade nog haft den känslan från mig själv att jag vill att min partner ska känna sig sedd och inte jämt avvisad men det förstör också sex för mig och hade inte kunnat leva med denne då.

• Anonym (Mens?)
    Hotelliggaren skrev 2022-02-07 19:19:07 följande:
    Haha, vad är det för kille du har?
    Men sluta dra historier, säg bara att du inte vill.
    Det är sånt här som gör att unga killar inte respekterar tjejers vilja/ovilja. De tror att hon inte har nån, för hon bevisar det hela tiden genom att ange ett "skäl". 
    Sluta nedvärdera dig själv. Din vilja räknas!

Det handlar ju inte om att inte respektera någons vilja om personen aldrig uttryckt en ovilja att ha sex utan hittar på diverse anledningar.

TS, är din kille så okunnig att han inte vet att kvinnor har mens en gång i månaden eller kan det vara så att han faktiskt vet att du hittar på ursäkter men ändå accepterar det?

För finns det verkligen killar som är över 12 år gammal som inte vet att en tjej inte har mens varje vecka? 
  • Anonym (Mens?)
    Anonym (Undrar) skrev 2022-02-07 19:28:41 följande:
    Skyller inte bara på mens utan även mellanblödningar. Han har ingen koll på skillnaden där. 

mellanblödningar? Jag har aldrig i mitt liv haft det. Det borde räcka med en enkel googling om han misstänker att du ljuger. Och då kanske han redan vet men respekterar dig. Hoppas på det. 

Men har du testat att säga bara att du inte är så sugen? Varför känner du att du måste ha en ursäkt?
    Oavsett tycker jag det är bra att du inte känner att du måste ställa upp. Nästa steg är bara att du vågar säga att du bara inte har lust. 

• Anonym (Mens?)
    Anonym (Undrar) skrev 2022-02-07 20:47:16 följande:
    För han ska hålla på med olika ställningar hela tiden, och byta emellan, tar 20-30 min innan han kommer pga det. Jag vill hellre ha en eller två ställningar och att sexet är slut efter max 10-15 min. 
    Det låter ju snarare som att ni inte prioriterat att försöka hitta vad ni båda gillar i sängen snarare än att du har låg sexlust. 
  • Anonym (Mens?)
    Anonym (Undrar) skrev 2022-02-08 13:31:47 följande:
    Nej för min del kan han komma på 2 min om han skulle vilja det. Så kul är det inte att ligga och vänta på att killen ska komma haha

Men det låter faktiskt som att din njutning inte är i fokus om du vill få det överstökat så snabbt som möjligt. Om ni ser till att det är lika skönt för dig så kanske du istället vill dra ut på det.

Kommer du när ni har sex? Får du oralsex av honom? Vad tycker du är skönt tex och om han gör det - vill du inte att det ska pågå längre ?
    sex behöver ju inte bara vara penetration, finns mycket man kan göra - smekningar osv för att göra det skönt för båda. På så sätt kanske han också är närmre orgasm när ni väl börjar penetrationen och inte håller på lika länge?

• Anonym (Mens?)
    Anonym (Undrar) skrev 2022-02-08 17:45:28 följande:
    Får orgasm vid onani. Behöver inte ha det vid sex. 
    Strunta i orgasm-delen, men försök hitta saker du njuter av ändå. Det kommer vara ohållbart i längden att du känner att du ställer upp och vill få det överstökat. Så ska inte sex vara. 
  • Anonym (Mens?)
    Anonym (Undrar) skrev 2022-02-09 09:27:49 följande:

Ni säger jag ska se till att ha långa förspel? Men ska jag tvinga min partner till långa förspel? Han är inte så förtjust i just förspel 

Men om alternativet är inget sex alls mer än 1 gång i månaden tror jag nog han omvärderar det.
Svar på tråden Vad skyller ni på när ni inte vill ha sex?