Inlägg från: gunbran |Visa alla inlägg
  • gunbran

Fler över 40 som planerar barn?

Hej tjejer!

Beklagar ni som fått mens och minus på stickan i dagarna. Jag vet alltför väl hur ni känner

Själv är jag på cykeldag 11 idag och det tycks som att rosenroten gör sitt jobb även denna månad.

Testar inte men känner att ÄL börjar byggas upp, så den kommer nog i dagarna. Har låga förväntningar dock på att lyckas, men vi gör vårt bästa ändå såklart.

• gunbran
    Grilimy skrev 2020-05-28 21:54:48 följande:

Ikväll fick jag ont i brösten. Skrev tidigare att jag inte hade några som helst symptom. Nu betyder det egentligen ingenting, kan ju betyda mens lika gärna. Men det tändes ändå en liten gnista hopp. :)

Håller tummarna! Ett litet hopp finns. :)
  • gunbran

Haha! Trodde att ÄL skulle inträffa idag eller i morgon, men igår, någon timme efter jag skrev inlägget så kände jag att det är NU det sker!

Vi har inte haft penetrerande sex sen i helgen och sambon har en "mancold", så det blev lite panik i bebisverkstan kan man säga :). Det blev inte jätteromantiskt på något sätt, men vi hann göra jobbet, så nu är det bara att vänta och se.

Vi skrattade gott efteråt åt den lite bisarra situationen, men vi får kompensera det där kliniska sexet med mer romantik i helgen.

• gunbran
    Patricia4 skrev 2020-05-29 09:26:11 följande:

Men när är det optimalast att ligga ? Blev förvirrad och övertänker ... på äl testet står det samlag bör ske 24-48 timmar senast efter positivt svar . Är det bäst när det är fast gubbe eller ska man vänta några timmar ? Och betyder fast gubbe att ägget släppt ? Sorry för min okunskap . Är ny med äl tester

Jag har en tendens att få snabb stegring och ÄL väldigt plötsligt efter utslag. Förra året då jag blev gravid hade jag utslag på stickan efter lunch, då hade vi sex direkt. Sen kom ÄL ett par timmar senare. Eftersom det resulterade i en graviditet så känner jag mig säker på förloppet.

Förra månaden hade jag blinkande gubbe 2 dagar innan ÄL inträffade, hann aldrig se den fasta.

Det bästa är nog att ligga så fort gubben börjar blinka och köra på varannan (eller varje) dag till fast gubbe och en dag ytterligare efter det.

Efter några gånger ser man förhoppningsvis ett mönster så det blir lättare att pricka in.
  • gunbran
    caramia skrev 2020-05-29 10:10:17 följande:

Tack alla ni som skriver och delar med er om hur det går. Jag skriver inte så mycket, men det gör mycket att läsa och känna att man inte är ensam.

Sitter här BIM+3 med molvärk och tänker att jag kanske är gravid för nionde gången sen vi började försöka 2017. Sannolikheten är ju inte så stor att det blir någonting den här gången heller, men oooo vad jag njuter av graviditetskänslan! Tänk om...

Håller tummarna! Någongång släpper väll guldägget som resulterar i ett pyre som vill stanna kvar. Så försöker jag tänka och jag hoppas du och alla vi andra får uppleva det inom kort.
  • gunbran
    Nykär15 skrev 2020-06-03 12:12:54 följande:

Ja jag tog 150 i morse, min läkar ringde förut och ska ringa igen när han konsulterat en endokrinolog, han lät som att det borde landa på 150 mg/dag men ville prata med en kollega först. T4 låg bra och han trodde inte nivån skulle vara skadlig hittills för fostrets utveckling men dosen ska absolut höjas och ny provtagning planeras. Skönt han återkopplade så fort och tar min oro på allvar.

Ja, vad skönt med snabb återkoppling av provsvaret. Vid oro blir en läkares ord lite extra viktiga.

Hoppas allt ser bra ut på VUL nästa vecka och att värdet sjunker när du höjer dosen.
  • gunbran
    gutetösen skrev 2020-06-03 08:58:57 följande:

Förstår din oro och hoppas att allt går bra denna gång!! Hoppas du får hjälp snabbt och slipper gå och oroa dig, det tar på krafterna!

Min mens kom igårkväll så nu äts det rosenrot igen, blir lite lätt deppig och undrar hur länge man ska orka försöka egentligen. Har trots allt försökt sedan mars-19 med ett MA förra sommaren..Vill ju inte ge upp men ibland känns det bara för jobbigt alltihop.

Jag är i precis samma tankar, hur länge ska jag orka?

Har också försökt sen mars/april förra året med ett MF i juli. Vill inte heller ge upp (än) men känner hur hoppet minskar för varje gång mensen kommer.

Emellanåt känner jag mig rent dum och naiv som ens försöker när äggen uppenbarligen passerat bäst före datum, men det kanske är normala tankar. Någonstans finns kanske guldägget som behövs.

Jag har en vecka ungefär kvar till BIM men känner redan nu på mig att det inte gått vägen denna månad heller. Blir en tredje och sista rosenrot kur nästa månad, sen tar jag semester så får vi se i augusti hur det känns. Hoppas rosenrot funkar på dig!!
  • gunbran
    gutetösen skrev 2020-06-03 18:51:58 följande:

Tack, jag hoppas också på rosenroten, kan ju inte bli sämre resultat i alla fall!

Du är definitivt inte ensam, här går känslorna också upp och ner! Ena veckan vill jag absolut försöka en gång till för att nästa känna att ?nej jag ger upp, jag är för gammal ändå!? Troligtvis är det vanligt och har säkert med ens hormonbalans att göra! Vi får följas åt och peppa varandra när det blir tungt, ge upp får vi inte göra än!

Själv har jag/vi lutat åt att försöka året ut, känns som att jag behöver bestämma ett slutdatum, sen vet jag inte hur jag reagerar när jag väl är där om det inte hänt något tills dess, men de funderingarna får jag skjuta på framtiden..

Vi hade som plan att försöka få hjälp i sambons hemland kanske under hösten, men nu med Corona vet vi inte om vi ens kommer dit i år. Testar nog också året ut, sen får man fundera vidare därifrån.
  • gunbran
    caramia skrev 2020-06-04 13:07:32 följande:

Testade idag i alla fall, mest för att sambon ville veta. Det råder ingen tvekan om att jag är gravid i alla fall. Bara att hoppas på mirakel denna gång!

Det var tydligt! Inget tvivel där inte. Stort grattis och många lyckönskningar om att det går hela vägen!

Kram!
  • gunbran
    Grilimy skrev 2020-06-04 16:09:46 följande:

Jag började med sprutor, var på första UL idag, fem äggblåsor varav två större så ikväll börjar jag ta två sprutor, en menopur och sen broms sprutan mot ägglossning. Är dock orolig om det hinns med, har enorm ägglossningsvärk redan.. sen nytt UL på måndag för att fastställa när äggplock ska ske :D nervös över det, får inte ha sambon med. Men spännande! Håll tummarna för mig att det går vägen den här gången. :)

Håller mina tummar att det går vägen. Lycka till!
Svar på tråden Fler över 40 som planerar barn?