Inlägg från: gunbran |Visa alla inlägg
  • gunbran

Fler över 40 som planerar barn?

Grilimy skrev 2020-06-08 16:30:56 följande:

Andra IVF ultraljudet idag för att kolla äggblåsorna, 10 st fanns det så i övermorgon är det dags för ägguttag! Så fruktansvärt nervös. Livrädd för smärtan... håll alla era tummar att vi får många fina befruktade ägg. :) 

Håller tummarna!! Det kommer gå fint ska du se. :)
  • gunbran
    Nykär15 skrev 2020-06-07 12:10:45 följande:

Hur har ni det allihop och vart i cykler, graviditeter befinner ni er? <3

BIM om 3 dagar. Har ingen känsla för att vi lyckats tyvärr och försöker låta bli att tolka kroppsliga symtom. Jag ställer in mig på ny kur med rosenrot och ett nytt försök lagom till semestern börjar.

Lycka till på onsdag!! Håller tummar och tår att allt ser fint ut!
  • gunbran
    Emuda skrev 2020-06-08 08:42:27 följande:

Testet visade att möjligheten kvarstår för oss...

Jag är envist hoppfull person som inte nedslås av beskedet, även om jag givetvis önskar det var positivt, och jag fortsätter med digitala, avancerade äl-test för att få bekräftat att/om kroppen fungerar och det gör den. (45 år fyllda.)

Vår svårighet är att min man inte får till slutklämmen (fyra månader sedan senast och då ej i samband med äl) så min hoppfullhet försöker även tänka att små rymmare ska utföra sitt uppdrag. o:)

Jag kan inte låta bli att fyllas med optimism av dina inlägg :).

Ibland undrar jag hur min 46 åriga kropp ska kunna leverera och jag har varit på väg att kasta in handduken många gånger, som typ den här månaden.

Men så läser jag det du skriver och liksom smittas av lite jävlar anamma och en tro på att det ska kunna gå!

Jag blir också glad av att kroppen tycks fungera och ägglossar som den ska (än så länge). Bara att kämpa vidare :).
  • gunbran
    caramia skrev 2020-06-08 20:50:06 följande:

Fortfarande gravid, vecka 7 nu, har nog varit vecka 8 som längst, så det är nervöst nu. Väntar mig att det ska börja blöda när som...men glädjer mig så för varje dag den hänger kvar!

Min sambo fyller 48 i år, han vill inte fortsätta försöka efter detta, så lite sista chansen nu.

Åh jag hoppas så för er skull att den lille håller sig kvar! Verkligen, verkligen hoppas! Kram!
  • gunbran
    NiMi12 skrev 2020-06-09 13:30:15 följande:

Ska ringa direkt imorgon bitti.

Blöder verkligen inga mängder, bara lite. Har fortfarande inte ont. Kan man få mf utan att ha ont?

Tack, behöver alla tummar jag kan få.

Även jag håller tummarna för att det inte är ett missfall på G. Det behöver verkligen inte vara det.

När jag hade MF förra året i v. 6+4, så blödde jag lite till och från första dygnet, mest när jag gick på toa, sen fick jag en smärta under dygn 2 som inte gick att ta miste på samt mer blod. Har dock mer ont vid mens.

Enbart blod är mer hoppfullt än blod och smärta i kombination.

Hoppas du får komma på en koll i morgon. Kram!
  • gunbran
    NiMi12 skrev 2020-06-10 11:46:51 följande:

Jag ringde den privata kliniken som meddelade att de inte sysslar med ul på gravida. Men ring din BM sa de. Det gjorde jag och se där, de har en egen gynekolog och jag fick tid för ul imorgon kl 11. Jag är så glad och lättad. Imorgon kommer jag till hundra veta vad som händer :)

Skönt!! Håller fortsatt tummarna!
  • gunbran
    Nykär15 skrev 2020-06-10 15:43:23 följande:

Nu är vul gjort och jag fick se en otroligt söt liten böna med pickande hjärta som satt på plats som hen skulle i livmodern <3 så lättad!

Svårmätt så hon fick allt från 6+3 till 7. Det oroade mig såklart då jag räknat 7+5 enligt äl men är eg 7+2 enligt sista mens sa läkaren. Så hon var inte orolig över det och sa att jag inte skulle tänka så och att det är lättare mäta mer korrekt längre fram. Så jag får släppa det nu och njuta av bilden i huvudet av det lilla pickande hjärtat <3

Åh vad underbart härligt! Fantastisk känsla ju!

Du gör helt rätt i att njuta av det lilla livet. Ta hand om dig och magen!
  • gunbran
    Eskobar77 skrev 2020-06-10 14:40:13 följande:

Idag har jag punkterat en cysta på höger äggstock. Det gjorde jäkligt ont. Är på cd 14 idag och hade tyvärr inte några andra folliklar på gång. Denna månaden är alltså också körd. Så jäkla ledsamt. Idag kände jag mig riktigt uppgiven faktiskt, men jag hoppas att det lägger sig på någon dag så det sedan bara är att invänta mensen och ta nya tag.

Den känslan av uppgivenhet känns igen och hur jobbig den än är så tar man sig igenom den på något sätt.

Tufft hursomhelst. Kram!
  • gunbran
    Grilimy skrev 2020-06-10 18:07:21 följande:

Plockat ägg idag :) 6 st blev det, i morgon får jag veta hur många som blev befruktade och vilken dag de sätter tillbaka. Hoppas på något ägg i alla fall. :) Men det var en fruktansvärd upplevelse, hoppas jag inte behöver genomgå det någon mer gång. Sen skulle jag vila närmaste dagarna och ta det lugnt för att inte få vatten i buken, det glömde jag, har gjort massor inför skolavslutningen i morgon. Så jag har så fruktansvärt ont nu och det känns som magen är explosiv. :-/ Men skönt ändå att det värsta är gjort. Nu är det bara att hålla tummar för många fina befruktade ägg och att det fäster och stannar tills det är dags att föda. :)

Bra jobbat! Men se till att vila nu.

Jag har gjort äggplock inför IVF två gånger och det är ingen angenäm upplevelse. Andra gången blev jag dessutom överstimulerad vilket ledde till extrem smärta. Ändå var jag på väg att göra det en tredje gång, men blev gravid spontant som tur var.

Det är mycket man står ut med av längtan till ett barn. Håller tummarna otroligt mycket att ni får tillbaka ett fint ägg om några dagar. 2 eller 5 dagar odlas de väll i regel.
  • gunbran
    NiMi12 skrev 2020-06-11 12:18:52 följande:

Det var tomt, så missfallet är bekräftat. Har lämnat blodprov idag och ska göra det på måndag igen för att verkligen se så HCG sjunker.

Så ledsen, så besviken. Läkaren sa att jag ändå var bra att jag kan bli gravid och att det i min ålder är 50 % risk för missfall. Han var supertrevlig och beklagade missfallet flera gånger.

Tur att jag har min lilla stjärna på ett år här hemma. Vi får kramas lite extra idag.

Men så ledsamt! Beklagar verkligen. Kram!
Svar på tråden Fler över 40 som planerar barn?